چهارشنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ۱۸:۴۵

افزایش رقابت بین تولیدکنندگان صنعت نفت با انتشار گواهی سپرده نفت

احمد صرامی گفت: با عرضه گواهی نفت در بورس انرژی تولیدکنندگان نفت و میعانات، سبد تولیدات خود را به منظور افزایش رقابت در راستای کشف قیمت‌های مناسب افزایش می‌دهند.


افزایش رقابت بین تولیدکنندگان صنعت نفت با انتشار گواهی سپرده نفت

تيتربرتر و به نقل از بازار سرمایه (سنا) احمد صرامی درباره مزایای انتشار گواهی سپرده نفت، اظهار کرد: موانع هرکالایی با ورود به بازارسرمایه به سبب شفافیت و قوانین این بازار بر طرف می‌شود و بنا به شرایط عرضه کالا تصمیماتی نیز در راستای بهره مندی سرمایه‌گذاران اتخاذ می‌شود.

او بیان کرد: عرضه گواهی سپرده‌های انواع نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی اقدام مناسب و قابل توجهی برای اشخاص حقوقی است که می‌خواهند در بحث نفت و میعانات اقداماتی را همچون بازارگردانی و بازارسازی و تأمین خوراک انجام دهند.

رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بازارسرمایه از این اوراق می‌توانند به عنوان یک ابزار استاندارد در زمینه‌هایی همچون خرید و فروش نفت و سایر ضمانت‌ها بهره‌گیرند.

صرامی با بیان اینکه نفت به سبب آنکه در زمره مسائل استراتژیکی قرار می‌گیرد، از موقعیت سیاسی و اقتصادی خاصی برخوردار است گفت: شرکت ملی نفت ایران و بورس انرژی به منظور ارتقا شفافیت و رقابت می‌بایست نگاه چندجانبه‌ای را در حوزه عرضه گواهی سپرده نفت داشته باشند.

رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت در پایان بیان کرد: با عرضه انتشار گواهی نفت در بورس انرژی تولیدکنندگان نفت و میعانات سبد تولیدات خود را به منظور افزایش رقابت در راستای کشف قیمت‌های مناسب افزایش می‌دهند.