چهارشنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵

هشدار منتخب نیا به جوانان: من هم به شرایط موجود اعتراض دارم اما مراقب باشید فریب نخورید/ شما جنایات ساواک را ندیده‌اید

ايسنا : رسول منتجب‌نیا بیان کرد: نسل جوان که جنایات ساواک را ندیده است شاید تحت تاثیر القائات رسانه‌های غربی قرار بگیرد و تصور کند خاندان پهلوی دلسوز مردم هستند.

هشدار منتخب نیا به جوانان: من هم به شرایط موجود اعتراض دارم اما مراقب باشید فریب نخورید/ شما جنایات ساواک را ندیده‌اید

رسول منتجب‌نیا با اعتقاد بر اینکه وضعیت کشور مخاطره‌انگیز بوده و بین مردم و حکومت فاصله ایجاد شده، اظهار کرد: اگر این روند ادامه پیدا کرده و تدبیری در نظر گرفته نشود ممکن است شکاف مردم و حکومت بیشتر از شود، اما این شرایط نباید موجب شود افرادی که چهار دهه قبل اموال مردم این کشور را به غارت برده و در دامان دشمن زندگی کرده و بزرگ شده‌اند، هوس بازگشت سلطنت و پادشاهی کنند، زیرا مردم هرچه قدر هم اعتراض داشته باشند، دیگر به سمت خاندانی که ۵۷ سال به این کشور ظلم و تحقیر کرده و اموال و منابعش را به غارت برده‌اند، روی نمی آورند.

وی با مقایسه اعتراضات اخیر مردم با مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارکرد: این اعتراضات اخیر با آن مبارزات کاملا متفاوت است؛ چرا که مردم در آن زمان احساس می‌کردند سرنوشت‌شان در اختیار خودشان نیست، بلکه در اختیار قدرت‌های جهانی است. شاه ژاندارم منطقه و نوکر قدرت‌های جهانی بود و اوامر آنها را با اشتیاق اجرا می‌کرد. مردم هم با رهبری امام(ره) قیام کرده و خواستند سرنوشت کشور را خودشان به دست بگیرند.

وی اضافه کرد: در آن مقطع، راه، هدف و رهبری انقلاب مشخص بود در حالیکه اکنون معترضان نه هدف روشنی دارند که توسط مدعیان فرصت‌طلب دنبال شود و نه این مدعیان، صلاحیت و شایستگی رهبری این اعتراضات را دارند. دزد اموال مردم که نمی تواند رهبر این مردم شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: راه و رهبر معترضان روشن نیست و آنها هم جایگزینی در برابر جمهوری اسلامی ندارند، اما همین معترضان هم راضی نیستند، رژیم ستمشاهی دوباره به قدرت بازگردد، چرا که انواع جنایات و دزدی‌ها توسط آن رژیم انجام شده بود. البته نسل جوان که جنایات ساواک را ندیده است شاید تحت تاثیر القائات رسانه‌های غربی قرار بگیرد و تصور کند خاندان پهلوی دلسوز مردم هستند. من به عنوان کسی که از سال ۴۲ تا ۵۷ انواع ظلم‌ها را از رژیم پهلوی دیده‌ام و حتی دستور قتل من هم توسط ساواک صادر شده بود، به جوانان عرض می‌کنم که اکنون من هم به شرایط موجود اعتراض دارم اما جوانان مراقب باشند تا فریب این افراد را نخورند.

منتجب‌نیا با اشاره به ریشه‌های اعتراضات مردم، ادامه داد: مردم اعتراض دارند که چرا کسی مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها را حل نمی‌کند؟ چرا کسی به اعتراض آنها گوش نمی‌دهد؟ مردم از یکدست شدن حکومت عصبانی هستند. از اینکه در بین مسئولان، افراد ناکارآمد و نابلد حضور دارند، ناراحت‌اند. از اینکه رسانه ملی گزارش غلط می‌دهد، عصبانی هستند.

منتجب‌نیا همچنین گفت:در ترکیب دولت مخصوصا ستاد اقتصادی دولت باید تجدیدنظر انجام شود. اگر تحول واقعی در این بخش رخ دهد، مشکلات اقتصادی هم سامان خواهد یافت. خاتمه دادن به برخوردهای تند، محدودشدن نظامیان به اجرای وظایف و مسئولیت‌های خود، مردمی‌شدن صداوسیما و بیان انتقادات مردم از این رسانه، رفع رسمی حصر، برخورد با چاپلوسان در هر تریبونی، جابجایی برخی ائمه جمعه که موجب عصبانیت مردم می‌شوند می‌تواند پاسخ مناسبی به اعتراضات مردم باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان با بیان اینکه اگر این پیشنهادات اجرایی شود، بسیاری از معترضین دست از اعتراض بر می‌دارند، اظهار کرد: مردم با وجود همه اعتراض‌ها، نظام را قبول دارند، اما عملکردها را قبول ندارند. مردم، رژیم پهلوی را پوسیده و وابسته به استکبار می‌دانستند اما در حال حاضر اکثریت مردم، اصل نظام را قبول دارند اما به عملکرد مسئولان نقد جدی دارند.