سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۰۹:۰۵

اثرات دعوت از زنهای اندیشمند و برجسته جهان

اثرات دعوت از زنهای اندیشمند و برجسته جهان
اثر ان توسعه سیاسی در سطح بین المللی می باشد که یکی از راه‌های آن همین دعوت از مردم کشورهای جهان و نشان دادن پیشرفتها اقتصادی و اجتماعی و علمی کشور است.

یاد داشت روز از حمزه جلالی : اثرات دعوت از زنهای اندیشمند و برجسته جهان و  زنهای اندیشمند و مخترع و مبتکر ایران و نشان دادن پیشرفت‌ها و تلاش زنهای دانشمند ایرانی :

 ۱)اولین اثر ان توسعه سیاسی در سطح بین المللی می باشد که یکی از راه‌های آن همین دعوت از مردم کشورهای جهان و نشان دادن پیشرفتها اقتصادی و اجتماعی و علمی کشور است.

 ۲) این تجمیع که از مجموعه زنان با قدرت سیاسی و اجتماعی و دانشگاهی به همراه زنان اندیشمند و دانشگاهی ایران تشکیل گردید‌ دیدن پیشرفت‌ها و ابداعات و اختراعات ایران علی الخصوص زنان ایران بوده است متاسفانه در حالیکه در دیگر کشورها اینطور تداعی کردند که در ایران زنها تحت ستم و همه زیر چادر محبوس هستند، نه علمی نه دانشگاهی ، نه سوادی!!! البته همه سخنرانان شرکت کننده  به پیشرفتهای گسترده و عالی زنهای ایرانی در زمینه های علمی و فرهنگی در سطح جهانی معترف گردیدند.

 ۳) متاسفانه خود تحقیری توسط بعضی  از افراد  که همیشه دنبال سیاه نشان دادن کشور هستند و بازتاب حضور زنهای برجسته جهان در ایران بازتاب خوبی در دیگر کشور ها داشته است، خوشبختانه ،عمل ابتکاری که دولت محترم انجام داد و بسیار خوب و پسندیده هست و باید تداوم داشته باشد همین دعوت از زنهای برجسته علمی و سیاسی جهان بوده است  از جمله منافع این تجمیع ،  تبلیغ جهت جذب توریست و درآمد حاصل از ان  که یکی از منابع درآمدی کشور هست ،می باشد ۳)با رشد حضور توریست در کشور درآمد ملی افزایش و تراز بودجه بهبود خواهد یافت.

  ۴) در خصوص هزینه انجام شده برای این تجمیع با فرصت ایجاد شده جهت تبادلات سیاسی و اقتصادی بین کشورها، به نسبت هزینه انجام شده در مقابل فرصتهای(سیاسی و اجتماعی و اقتصادی )ایجاد شده ،قطعا هزینه ناچیز خواهد بود زیرا یکی از راههای افزایش درآمد ملی، توسعه سیاسی هست که در این اجلاس بهره برداری لازم انجام شده است.

 ۵) چگونه بهره برداری اقتصادی از این تجمع می توان کسب کرد؟ طبیعی هست وقتی همسران بعضی از روسای کشورها در این جمع حضور پیدا کردند در وحله اول  ارتباطات سیاسی و در مراحل بعدی ارتباطات تجاری (صادرات،واردات) انجام خواهد شد و این زنان خود مبلغین برای نشان دادن آرامش سیاسی و اقتصادی کشور ما خواهند بود، در این راستا وزارت امور خارجه باید از این ظرفیت ایجاد شده کمال بهره برداری بنماید.