جمعه, ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ ۱۵:۲۰

جمهوری آذربایجان سفیر ایران را احضار کرد

فارس : رسانه های جمهوری آذربایجان اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور «سید عباس موسوی» سفیر ایران در باکو را در ارتباط با حمله مسلحانه صبح روز جمعه به سفارت این کشور در تهران احضار کرده است.

جمهوری آذربایجان سفیر ایران را احضار کرد

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان این خبر را منتشر کرده اما هنوز جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.

در پی حمله یک فرد مسلح به سفارت آذربایجان در صبح امروز یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در تشریح جزئیات حادثه فوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ مقارن با ساعت ۸:۲۵ امروز در حالی که یکی از اعضای سفارت آذربایجان در جلوی در سفارت در حال پارک خودرو بود، یک دستگاه خودروی پراید که در فاصله نزدیکی مستقر شده بود  از پشت به خودروی دیپلمات آذربایجان می‌زند؛‌فرد ضارب در ادامه سلاح جنگی کلاش را از ماشین برداشته، خارج شده و در حالی که دیپلمات وارد سفارت می‌شود  با تیراندازی وارد سفارت می‌شود و در مقطع ورود به سفارت فرد دیپلمات کشته شده و دو نفر دیگر مجروح می‌شوند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده این عضو سفارت و نیز دولت و ملت آذربایجان، عنوان کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود.