دوشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۵۳

دیدنی های بانکوک؛ جهان مدرن غرب،فضای نوستالژیک شرق

دیدنی های بانکوک؛ جهان مدرن غرب،فضای نوستالژیک شرق
بانکوک شهری مملو از جاذبه های گردشگری متفاوت است که سالانه گردشگران زیادی به خود جذب میکند.

تیتربرتر: بی شک افراد در انتخاب مقصد، از سلایق یکسانی پیروی نمی کنند؛ برخی به دنبال مکانی سرسبز با جاذبه های طبیعی چشم نوازند تا در آغوش طبیعت غرق شوند، برخی دیگر به دنبال آن هستند که با بازدید از اماکن تاریخی و به جا مانده از دوران ماقبل خود کتاب تاریخ را ورق بزنند و برخی هم مشتاقند از زندگی یکنواخت خود فاصله بگیرند و پا در مکانی پر از هیجان بگذارند و به تفریحاتی بپردازند که تجربه آنها در زندگی روزمره شدنی نیست. مهم نیست جز کدام دسته از افراد هستید و به چه دلیل سفر می کنید، بانکوک از شهرهایی است که هیچگاه شما را ناامید نخواهد کرد. این شهر دیدنی تلفیقی است از جهان مدرن غرب و فضای نوستالژیک شرق و همین امر بانکوک را به مقصد گردشگرانی با سلایق متفاوت تبدیل کرده است.

جاذبه های گردشگری بانکوک

بانکوک به قدری مشهور است که بسیاری از فیلم های اکشن هالیوودی در این شهر فیلمبرداری می شوند و به دلیل آب و هوای خوب و غذاهای بسیار خوب محلی یکی از مقصدهای اصلی گردشگری است.

کاخ گرند پالاس

کاخ گرند پالاس که معروفیت آن در بانکوک بیشتر از هر مکان گردشگری دیگری است، نتیجه هنر دست معماران خبره تایلندی است. این بنا در سال ۱۷۸۲ به عنوان محلی برای اقامت پادشاه و خانواده اش و به فرمان پادشاه رامای اول بنا شد و بعدها به محلی برای اقامت پادشاهان دیگر تایلند تبدیل گشت. اقامت شاهان تایلند در این بنا تا قرن بیستم ادامه داشت اما بعد از آن رفته رفته این بنا فقط در جهت انجام امور رسمی دولت بکار گرفته شد و در نهایت تنها به مکان برگزاری مراسمات رسمی هر ساله دولت تایلند و همچنین به عنوان مکانی برای بازدید گردشگران و عموم مردم مبدل گردید. مجسمه های سنگی داخل کاخ گرند پالاس و دیوارنگاره های این کاخ که مملو از تصاویر شاهان و افراد برجسته تاریخ تایلند است، روایتگر جنگ ها و وقایع تاریخی این کشور است. 

www.titrebartar.com
کاخ گرند پالاس

 

شهر سوخته آیوتایا 

قبل از این که بانکوک به عنوان پایتخت ساخته شود ، شهر تاریخی آیوتایا 417 سال پایتخت تایلند بوده و از جمله تاریخی ترین آثار تایلند به شمار می رود و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری بانکوک می باشد ، در زمانی که این شهر سوخته و باشتانی پایتخت بوده در زمره شهرهای بزرگ دنیا محسوب می شده و جالب است بدانید که مرکزیت تمدن آسیای جنوب شرق در این شهر بوده است.

بیشتر بخوانید:

مکانهای دیدنی که در سفر به ارمنستان حتما باید بروید

از شما بانکوک که 89 کیلومتر رانندگی کنید به این شهر می رسید ، معماری این شهر سوخته تایلند ، ترکیبی از معماری کامبوج و دوران سلطنت سوخوتای که زمانی پایتخت سیام یا همان تایلند بوده ، است ، لازم به ذکر است که این شهر در قرن هفدهم زیباترین شهر جهان بوده و در حال حاضر نیز در یونسکو به ثبت رسیده است.

www.titrebartar.com
شهر سوخته آیوتایا 

 

 تا سال 1767میلادی 33 پادشاه تایلندی در این شهر حکومت کردند و در اواسط قرن هجدهم میلادی بعد از این که برمه ای های وحشی به آن حمله کردند ، شهر را تحت تسلط خود درآوردند و آن را ویران ساختند ، جالب است بدانید که قبل از تخریب و سوخته شدن این شهر بالغ بر 400 معبد در آن وجود داشته ولی امروزه تنها چند معبد و چند مجسمه بودای نصفه و نیمه ویران به چشم می خورد ولی باز هم از زیبایی خاصی برخوردار است.

بازارهای شناور بانکوک

یکی از جالب‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای بانکوک، بازارهای شناور این شهر است که محبوبیت ویژه‌ای میان گردشگران دارد چرا که بازدید از این بازار فرصت بسیار مناسبی برای لمس فرهنگ و زندگی مردم محلی این کشور را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. جالب است بدانید که در بانکوک بیش از ۱۰ بازار شناور بر روی رودخانه و کانال‌های مختلف این شهر وجود دارد که در آن‌ها مایحتاج روزانه مانند محصولات کشاورزی، میوه‌های استوایی، سبزیجات تازه و مواد غذایی‌های رنگارنگ با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسد. دسترسی به این بازارها خوشبختانه بسیار آسان است و گردشگران می‌توانند با تاکسی یا موتورهای سه چرخ (توک توک) به راحتی خود را به این بازارها برسانند.

www.titrebartar.com
بازارهای شناور بانکوک

 

رودخانه چائو فرایا

قطعا فهرست جاذبه‌های گردشگری بانکوک بدون نام بردن از رودخانه چائو فرایا ناقص خواهد ماند. این رودخانه که به سمت جنوب و خلیج تایلند جریان دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در سفر به بانکوک است. چرا که در این سفر فرصت بهره‌مندی از تفریحات متنوعی را از قبیل رستوران‌گردی، قایق‌سواری‌، تماشای مناظر زیبای اطراف و ... را خواهید داشت. برای سفر به بانکوک بهترین زمان سفر به جنوب شرق آسیا یعنی حدود دسامبر تا فوریه را در نظر بگیرید؛ زیرا زمستان‌های تایلند به خصوص در این منطقه بسیار دلپذیر است.

www.titrebartar.com
رودخانه چائو فرایا

 

معبد وات فو

معبد وات فو که به معبد بودای دراز کشیده نیز معروف است از دیگر جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در بانکوک است. این مکان دیدنی در پشت معبد بودای زمرد واقع شده و علاوه بر زیبایی و جنبه گردشگری از نظر مذهبی نیز در بین بومیان منطقه مهم است. جدا از تمامی این موارد معبد وات فو مکانی عالی برای تجربه یک ماساژ تایلندی است.

www.titrebartar.com
معبد وات فو

 

شما می‌توانید در این محل و یا در یکی از سالن‌های ماساژ‌ بانکوک تجربه واقعی ماساژ تایلندی را داشته باشید. اما چه چیزی باعث شده تا از آن به عنوان معبد بودای دراز کشیده نام ببرند؟ این مکان یکی از بزرگترین مجموعه‌های معبد در شهر است که در آن مجسمه‌ای غول‌پیکر از بودای دراز کشیده به طول ۴۶ متر وجود دارد. این معبد پوشیده از ورقه‌های طلا است شکوه و عظمتی بسیار خاص دارد.

باغ رز بانکوک

باغ رز یک مکان ایده‌آل برای پیک نیک و گشت و گذار در طبیعت زیبای بانکوک است. این مکان که در حال حاضر با نام سامپران نیز شناخته می‌شود، حتما باید کنار شرکت در جشن آب تایلند، در لیست گردشگری کسانی که با کودکان خود سفر می‌کنند قرار بگیرد. هر روز نمایش‌های فرهنگی متنوعی در این پارک برگزار می‌شود که تماشای آن‌ها برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود.

www.titrebartar.com

 

وات ماهاتات

وات ماهاتا مقر بزرگترین صومعه تایلند و مرکز مدیتیشن در بانکوک است. همچنین این معبد مکان بسیار مهمی برای دعا و ​​مراقبه دین بودیسم به حساب می‌آید. در ابتدا بنا این معبد برای نگهداری یادگاری از بودا ساخته شد. امروزه با برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های تایلند، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین معابد بانکوک شهرت بسیاری بین گردشگران پیدا کرده است.

کاخ پادشاهی 

«کاخ پادشاهی یا کاخ بزرگ بانکوک» (Grand Palace) کاخی زیبا در قلب شهر است. این کاخ بزرگ محل اقامت پادشاه راما I تا پادشاه راما V از سلسله پادشاهان راتاناکوسین (Rattanakosin) بود. امروز، این مکان برای میزبانی مراسم سلطنتی و استقبال از مهمانان پادشاه، مهمانان کشور تایلند و سایر مقامات خارجی است. 

www.titrebartar.com
کاخ پادشاهی 

 

خانه جیم تامسون

جیم تامسون شخصی آمریکایی بود که سال‌ها پیش در احیای صنعت ابریشم در کشور تایلند نقش مؤثری ایفا کرد. «خانه جیم تامسون» (Jim Thompson House) امروزه به عنوان یک موزه مورد بازدید عموم قرار دارد. او دوران سربازی خود را در تایلند گذراند و پس از اتمام این دوران که مصادف با جنگ جهانی دوم بود، در این کشور ماندگار شد و زندگی خود را در آنجا گذراند. جیم به مدّت 30 سال در این کشور فعالیّت موفق داشت. آنچه سبب ارتقای شخصیت و محبوبیت وی شد، تجارتی بود که در این کشور راه اندازی کرد.

www.titrebartar.com
خانه جیم تامسون

 

سرانجام جیم در سال 1984 شرکت "ابریشم تایلندی جیم تامسون" را تأسیس کرد و از آن زمان تا کنون با عنوان "پادشاه ابریشم تایلندی" معروف است. پوشاک برند این شخصیت تأثیر گذار را می توانید در بسیاری از مراکز خرید تایلند مانند مرکز خرید فستیوال پاتایا بیچ پیدا کنید.