پنج شنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۵

رئیسی: بنا داریم مسیر پیشرفت را ادامه دهیم/ حاضر نیستیم تسلیم شویم

ايسنا : رییسی با بیان اینکه آبرسانی به مردم ضروری است، گفت: ما در دولت مصمم به اجرای طرح‌های بزرگ با شعار ما می توانیم هستیم. نیروی انسانی و امکانات در کشور وجود دارد و فقط باید با مدیریت جهادی، داشته های خود را فعال کنیم.

رئیسی: بنا داریم مسیر پیشرفت را ادامه دهیم/ حاضر نیستیم تسلیم شویم

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان و همچنین افتتاح ۱۶ طرح صنعت آب و برق استان یزد با نام مبارک حضرت زهرا(س)، گفت: این مراسم از آن جهت مراسمی باشکوه است که در پرتو نام مقدس و مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) طرح‌هایی برای خدمت به مردم و رفع نیازهای ضروری زندگی آنها به انجام رسیده است.

رئیس جمهور بهره‌برداری از ۱۶ طرح صنعت آب و برق در استان یزد و همچنین آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های فلات مرکزی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: از دیگر جلوه‌های با شکوه و ارزشمند این طرح‌ها فعالیت جهادی و شبانه‌روزی کارگران، مهندسان، مدیران و مسئولان در این سرمای طاقت‌فرسا برای رفع نیاز مردم و گره‌گشایی از زندگی آنها است.

رئیسی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش دست‌اندرکاران این طرح‌ها، تصریح کرد: با تلاش‌های پیگیرانه دست‌اندرکاران این پروژه‌ها بویژه وزیر نیرو، کار ۱۸ ماهه در مدت زمان ۴ ماه اجرایی شده است که حقیقتاً جای قدردانی دارد. آقای محرابیان در قامت یک مدیر جهادی مجموعه این طرح‌ها را به خوبی مدیریت کرده، مشکلات مالی آنها را با دعوت از بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری مرتفع کرده و با تلاش شبانه‌روزی زمان اجرایی شدن این طرح‌ها را کوتاه‌تر کرده که باعث افتخار دولت است.

رئیس جمهور وجود مدیران باانگیزه و با اراده برای استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر و امکانات بسیار خوب کشور در مسیر پیشرفت را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت:‌ دشمن تلاش داشت با تهدید، تحریم و در تنگنا و فشار حداکثری قرار دادن، ما را در این مسیر متوقف کند، اما موفق نشده و خود نیز بر آن اعتراف و اذعان دارد، چرا؟ چون اراده‌های پولادینی وجود دارد که حاضر نیست در نبرد اراده‌ها تسلیم و در مسیر پیشرفت کشور متوقف شود.

رئیسی افتتاح ۱۶ طرح صنعت آب و برق در استان یزد و طرح عظیم انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی در شرایط تحریمی را از جلوه‌های روشن عزم و اراده مسئولان برای آبادانی کشور و رفاه اجتماعی مردم توصیف و تصریح کرد: استاندار محترم اشاره کردند که مردم عزیز یزد از اجرای این پروژه‌ها بسیار خرسند شده‌اند. ما نیز به خرسندی مردم عزیز این استان خرسندیم و خوشحالیم که دغدغه مردم استان‌های فلات مرکزی از جمله مردم عزیز استان یزد در حال رفع شدن است.

رئیس جمهور دسترسی به خلیج فارس و استفاده از منابع و ذخایر آن را از نعمات و مواهب الهی دانست و با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف، گفت: باید از این مواهب الهی از جمله آب و گاز درست استفاده کنیم و اساسا به جا آوردن شکر این نعمات در گرو استفاده صحیح از آنهاست.

رئیسی اظهار داشت: میزان مصرف انرژی در کشور ما بویژه مصرف گاز با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست و نوع استفاده از این منابع و ظرفیت‌ها باید اصلاح شود.

رئیس جمهور یکی از ویژگی‌های برجسته و ارزشمند مردم استان یزد را روحیه قناعت و جلوگیری از اسراف عنوان کرد و گفت: دلیل اینکه این استان تبدیل به یکی از استان‌های سرآمد در صنعت و معدن و کشاورزی شده، همین روحیه با ارزش قناعت است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در دولت مصمم هستیم طرح‌های بزرگ را به سرانجام برسانیم، تصریح کرد: اتکال به خدای متعال و اعتماد به داشته‌ها از جمله نیروی انسانی کارآمد و ظرفیت‌های بزرگ کشور با مدیریت مدبرانه، رمز موفقیت و پیشرفت ماست که یکی از جلوه‌های آن افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این طرح‌های بزرگ است که ان‌شاء الله با نام مبارک حضرت زهرا (س) منشأ خیر و برکت برای مردم عزیز استان یزد باشد.