دوشنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۱ ۲۲:۰۵

جدیدترین قیمت برنج در بازار/برنج وارداتی کیلویی چند؟

همشهری آنلاین : رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد وضعیت بازار کالاهای اساسی گفت: بازار مواد غذایی در رکود به سر می‌برد.

جدیدترین قیمت برنج در بازار/برنج وارداتی کیلویی چند؟

در حال حاضر به دلیل ممنوعیت واردات، برنج پاکستانی هر کیلویی ۲-۳ هزار تومان گران شده است و این نوع برنج در کیفیت خوبش حدود ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان توزیع می‌شود. برنج هندی نیز در هر کیلو حدود ۳ تا ۴ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد وضعیت بازار کالاهای اساسی گفت: بازار مواد غذایی در رکود به سر می‌برد.

چگونه یک رژیم غذایی مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد وضعیت بازار کالاهای اساسی گفت: بازار مواد غذایی در رکود به سر می‌برد. «رضا کنگری» افزود: یکی از دلیل اصلی رکود امسال بازار مواد غذایی به وفور کالایی برمی‌گردد. امسال خوشبختانه انبارهای ما پر از کالاست و هیچ کمبودی در بازار نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین ادامه داد: با وجود وفور مواد غذایی در بازار اما عامل دیگری که باعث کسادی بازار شده است کاهش قدرت و توان خرید مردم است. درواقع همانطور که گفتم عرضه کالا در بازار زیاد است اما متاسفانه در کشور ما کالایی که عرضه‌اش کمتر می‌شود تقاضا برای آن دو تا سه برابر می‌شود. از طرف دیگر گرانی‌های امسال سبب شده است وسع مردم برای خرید مواد غذایی کمتر شود. چنانچه ما قبلا خانوارهایی را داشتیم که از بازار بنکداران و مواد غذایی کالای موردنیاز خود را در قالب چند کارتن و چند کیسه برنج تهیه می‌کردند اما الان یک کیسه برنج یا ۳-۴ بسته خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد قیمت کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و حبوبات هم گفت: قیمت روغن و حبوبات تغییری نداشته و تنها در برنج آنهم برنج پاکستانی و هندی حدود ۲تا ۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌ایم.

کنگری در مورد قیمت انواع برنج با تاکید بر اینکه «قیمت‌هایی که اعلام می‌کنم قیمت بنکداری و عمده است»، افزود: در حال حاضر به دلیل ممنوعیت واردات، برنج پاکستانی هر کیلویی ۲-۳ هزار تومان گران شده است و این نوع برنج در کیفیت خوبش حدود ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان توزیع می‌شود. برنج هندی نیز در هر کیلو حدود ۳ تا ۴ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره قیمت برنج ایرانی هم بیان کرد: برنج ایرانی گران نشده است و انواع برنج ایرانی در بازار از ۵۵ تا ۱۳۵ هزار تومان موجود است که نوع پرمحصول و درجه یک آن که هاشمی است کیلویی ۱۱۵ تا ۱۳۵ هزار تومان به فروش می‌رود.

کنگری درباره تاثیر افزایش اخیر قیمت دلار بر بازار مواد غذایی گفت: گرانی دلار هنوز بر مواد غذایی اثر نگذاشته و ما افزایش قیمتی نداشته‌ایم. چون واردات جدید ما هم با نرخ دلار قبلی انجام شده است و چون بازار کساد است هنوز افزایش قیمتی در بازار اعمال نشده است.

کنگری در مورد وضعیت بازار در روزهای آینده هم گفت: خدا را شکر عرضه بسیار زیاد است و هیچ کمبودی نه در بازار برنج، نه روغن و نه حبوبات و کالاهای دیگر نداریم و قیمت‌ها افزایشی نداشته است که دلیل آن صرفا به خاطر وفور کالاست. مشکل حال حاضر این است که بازار راکد است. اگر افزایش قیمتی بخواهد اتفاق بیفتد زمانی رخ می‌دهد که بازار داغ باشد که در شرایط کنونی اینگونه نیست.