دوشنبه, ۰۵ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۲۵

هشدار عضو کمیسیون بهداشت مجلس نسبت به آمار بالای مهاجرت پزشکان به کشورهای حوزه خلیج فارس

ايسنا : دکتر یحیی ابراهیمی در خصوص مهاجرت پزشکان، اظهار کرد: کارهایی که برخی انجام دادند نتیجه‌ آن منجر به مهاجرت پزشکان متخصص شده است.

هشدار عضو کمیسیون بهداشت مجلس نسبت به آمار بالای مهاجرت پزشکان به کشورهای حوزه خلیج فارس

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: درصد بالایی از پزشکان در حال مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

 دکتر یحیی ابراهیمی در خصوص مهاجرت پزشکان، اظهار کرد: کارهایی که برخی انجام دادند نتیجه‌ آن منجر به مهاجرت پزشکان متخصص شده است.

خبر مهم سخنگوی وزارت صمت درباره قرعه کشی خودرو

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای تربیت نیروی انسانی متخصص پزشک، هزینه و یک سری شرایط را فراهم کرده منتها برخی چنان با این قشر برخورد می‌کنند که نتوانسته‌ایم آنها را جذب کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به علت وجود اختلافات پرداختی زیاد، اکثر این افراد برای کسب درآمد بیشتر به کشورهای حوزه خلیج فارس مهاجرت کنند.

ابراهیمی بیان کرد: پلکانی کردن کارانه و گرفتن مالیات سنگین سبب شده که حقوق ماهیانه یک پزشک در کشور بیش از سی میلیون تومان نشود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی گفت: در کمیسیون بهداشت، نظام پزشکی و وزارت بهداشت تصمیماتی داشتیم تا موضوع افزایش ظرفیت را ساماندهی کنیم؛ اما شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل اینکه در مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستیم این ظرفیت را افزایش داد.

ابراهیمی اظهار کرد: باید افزایش منطقی صورت می‌گرفت و متناسب با زیرساخت‌ها ظرفیت را اضافه می‌کردیم؛ چنانچه زیرساخت نباشد این افزایش چه دردی را دوا خواهد کرد؟

وی یادآور شد: مخالف با افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بخاطر  فقدان  زیرساخت متناسب بود که باید بنا به ظرفیت‌ها مهیا شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه درصد بالایی از پزشکان در حال مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس هستند و این ظلمی است در حق مردم و نظام جمهوری اسلامی که نیروی متخصص را تربیت می‌کند اما ارائه خدمات این پزشک باید برای دیگر کشورها باشد.