چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۳۰

واکنش وزیر صمت به ورود ملی پوشان به واردات خودرو

اکو ایران : وزیر صمت درباره شباهت واردات خودرو توسط فوتبالیست ها و دور جدید ورود خودرو به کشور گفت این دو موضوع جدا از هم است و میان واردات خودرو توسط فوتبالیست ها و شرکت های وارد کننده ارتباطی وجود ندارد.

واکنش وزیر صمت به ورود ملی پوشان به واردات خودرو

رضا فاطمی امین ادامه داد واردات خودرو توسط بازیکنان فوتبال موضوع خاص بوده و بسیار متفاوت از روند واردات خودرو و ثبت سفارش توسط شرکت های واردکننده است.

بر اساس اخبار منتشر شده پیش از بازی ایران و آمریکا در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر وزیر ورزش در جمع ملی پوشان حضور یافت و علاوه بر پرداخت پاداش ۱۵ هزار دلاری که به فوتبالیست ها حوالی واردات یک دستگاه خودرو نیز داده شد.

پیش بینی می شود که واردات خودرو توسط ملی پوشان فوتبال چندان از قوانین حاکم بر واردات خودرو تبعیت نکند و فوتبالیست ها واردات خودروهایی را در دستورکار قرار دهند که در دسته خودروهای خاص یا لاکچری قرار خواهند گرفت.  حال طفره رفتن وزیر صمت از پاسخ درباره مجوز واردات خودروی فوتبالیست ها را به نوعی می توان مهر تاییدی بر این موضوع قلمداد کرد که خودروهای وارد شده توسط ملی پوشان فراتر از دستورالعمل اجرایی برای ورود خودرو خواهند بود.

البته ایران ورزشی قرائت جدیدی از حواله های یاد شده دارد. آنطور که این روزنامه نوشته گویا تاریخ این حواله‌ها برای حدود دو سال قبل است و باید یک بازنگری دیگر درباره آنها انجام شود. پروسه به روز کردن تاریخ یک موضوع مهم است که مشخص نیست آیا انجام خواهد شد یا نه؟

از سوی دیگر حواله وارد کردن یک خودروی خارجی، تبصره‌هایی نیز دارد که باعث می‌شود قیمت تمام شده آن کمتر باشد. گویا حواله‌ای که به بازیکنان تیم ملی اهدا شده، فاقد این تبصره‌ها است و خیلی از آیتم‌ها را شامل نمی‌شود. بنابراین تفاوت زیادی میان در اختیار داشتن این حواله با نداشتن آن وجود ندارد.

هر چه هست واگذاری حواله خودرو به فوتبالیست ها آن هم در شرایط فعلی بیش از هر چیز نشان از توزیع حق مسلم مصرف کنندگان دارد که در قالب رانت به فوتبالیست ها اعطا می شود.