سه شنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ۲۲:۵۵

انتقاد روسیه از صدور قطعنامه ضدایرانی/ موجب پیچیده شدن احیای برجام گردید

مهر : ریابکوف با انتقاد از قطعنامه ضد ایرانی تاکید کرد که اوضاع «واقعا پیچیده‌تر شده است.»

انتقاد روسیه از صدور قطعنامه ضدایرانی/ موجب پیچیده شدن احیای برجام گردید

به گزارش اسپوتنیک، «سرگی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه صدور قطعنامه ضد ایرانی اخیر از سوی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را موجب پیچیده شدن وضعیت احیای برجام توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، ریابکوف در عین حال افزود که در صورت وجود اراده سیاسی می‌توان به سرعت به توافق دست یافت.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به تازگی بار دیگر با صدور قطعنامه‌ای خصمانه علیه کشورمان، ایران را به عدم همکاری کافی در خصوص وجود ذرات اورانیوم ادعایی در ۳ مکان اعلام نشده متهم و عنوان کرد که تهران در راستای اجرای وظایف قانونی خود و بدون تأخیر بایستی اقداماتی را صورت دهد.

این قطعنامه با ۲۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع به تصویب این شورای ۳۵ عضوی رسیده است و اگر به لحاظ جمعیتی به کشورهایی که با این قطعنامه همراهی نکردند نگاه کنیم، بخش قابل توجهی از جمعیت جهان به شمول کشورهای هند، چین، روسیه، آفریقای جنوبی و … مخالف سو استفاده ابزاری کشورهای غربی از آژانس برای اعمال فشار حداکثری علیه ملت ایران هستند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه گفتگو با خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده از سوی سازمان انرژی اتمی در مراکز فردو و نطنز در واکنش به قطعنامه ضدایرانی آژانس توضیح داد: در روزهای اخیر شاهد صدور قطعنامه علیه ایران بودیم که این کار با عکس العمل متقابل ما مواجه شد به طوری که در روزهای اخیر تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو از سر گرفته شد.