پنج شنبه, ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۰:۵۰

نخست‌وزیر جدید مالزی معرفی شد

فارس : «سلطان عبدالله سلطان احمدشاه» پادشاه مالزی، امروز (پنجشنبه)، «انور ابراهیم» رهبر مخالفان این کشور را نخست‌وزیر جدید معرفی کرد و به تمامی ابهامات سیاسی پایان داد.

نخست‌وزیر جدید مالزی معرفی شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، «سلطان عبدالله سلطان احمد شاه» پادشاه مالزی پنج روز پس از آن که هیچ حزبی در انتخابات پارلمانی موفق به کسب اکثریت برای تشکیل دولت نشد، «انور ابراهیم» رهبر مخالفان را نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد.

طبق این گزارش، بنا بر اعلام کاخ پادشاهی مالزی، انور در ساعت ۰۹:۰۰ به وقت گرینویچ (۱۲:۳۰ امروز پنجشنبه به وقت تهران) در مقابل پادشاه مالزی به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور جنوب شرق آسیا سوگند یاد خواهد کرد.

پس از آن که برای چندین روز انور و رقیب وی «محی الدین یاسین» هر دو مدعی شده بودند که ۱۱۲ کرسی را در پارلمان ۲۲۲ کرسی برای احراز نخست‌وزیری مالزی را به دست آورده‌اند، پادشاه در نهایت انور را بعنوان نخست‌وزیر برگزید و به ابهامات و گمانه‌زنی‌ها در این خصوص پایان داد.

در انتخابات پارلمانی مالزی، ائتلاف امید انور موفق شد با ۸۲ کرسی، بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمانی را به دست آورد و ائتلاف ملی محی الدین یاسین ۷۳ کرسی را به دست آورد اما هیچ یک از این دو نتوانستند حداقل ۱۱۲ کرسی را برای آن که بتوانند به تنهایی تشکیل دولت دهند، به دست آورند.