دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۰۱:۳۰

مسکو: حملات ترکیه در سوریه باعث کشته شدن غیرنظامیان شد

فارس : معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش ترکیه به حلب در سوریه شماری از غیرنظامیان کشته شدند. 

مسکو: حملات ترکیه در سوریه باعث کشته شدن غیرنظامیان شد

مرکز آشتی روسیه در سوریه تایید کرده که در حملات جنگنده های اف-۱۶ ترکیه به سوریه شماری غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند.

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش ترکیه به حلب در سوریه شماری از غیرنظامیان کشته شدند. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «اولگ یگوروف» افزود: جنگنده‌های اف-۱۶ نیروی هوایی ترکیه روز ۲۰ نوامبر حملاتی را در مناطق مسکونی در عفرین و کوبانی انجام دادند که براساس آن تعدادی از نظامیان و غیرنظامیان کشته شدند. 

تلویزیون روداو روز یک شنبه اعلام کرد که دست کم ۱۵ سرباز سوری در حملات گسترده ترکیه در مناطق حلب، رقه و الحسکه کشته شده اند. 

منابع آگاه سوری در شمال شرق این کشور از کشته شدن حداقل ۹ غیرنظامی در این حملات خبر داده بودند. 

وزارت دفاع ترکیه، امروز اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور، علیه پ.ک.ک و جناح‌های داخلی طرفدار آن در شمال سوریه و عراق عملیات انجام داده است. 

روز گذشته (شنبه، ۱۹نوامبر) وزارت دفاع ترکیه با انتشار تصاویری از جنگنده‌های خود از آغاز حمله هوایی این کشور در شمال سوریه و عراق خبر داد و در کامنتی زیر این تصاویر نوشت: «زمان حساب فرا رسیده است».

ترکیه همچنین گفته در حملات نیمه شب این کشور در شمال عراق و سوریه ۸۹ هدف را مورد حمله قرار داده و آنها را نابود کرده است. 

گفته می‌شود که این اقدام ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی باشد که سیزدهم ماه جاری (نوامبر) در استانبول رخ داد و شش نفر را کشت؛ آنکارا «پ‌ک‌ک» را به دست داشتن در این بمب‌گذاری متهم کرده بود.

منابع خبری آگاه گزارش دادند که بیش از ۵۰ هواپیمای جنگنده و ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین در این عملیات شرکت داشتند.