یکشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۴۵

مکانهای گردشگری میزبان جام جهانی 2022

مکانهای گردشگری میزبان جام جهانی 2022
شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس گسترده شده است.خاک این کشور، مسطح بوده، و از یک صحرای خشک تشکیل شده است. شهرهای قطر عبارت اند از وکره، خور، دخان، زباره، شمال، مسیعید، رأس لفان.قطر شبیه جزیره ی کم ارتفاع و لم یزرعی واقع در خلیج فارس است .

تیتر برتر: قطر کشوری در جنوب غربی آسیا است که پایتخت آن دوحه نام دارد. این کشور در شرق عربستان و در بخش جنوبی خلیج‌فارس واقع‌شده است. این کشور یکی از مقاصد محبوب گردشگری است و همه‌ساله گردشگران بسیار زیادی با خرید بلیت هواپیما به این کشور سفر می‌کنند. به همین دلیل فرودگاه بین‌المللی دوحه که فرودگاه حمد نام دارد، به یک دروازه جهانی برای مسافران و گردشگران سراسر دنیا تبدیل‌شده است. کشور قطر به‌خصوص شهر دوحه یکی از امن‌ترین مکان‌ها در دنیا است.

مکانهای جذاب و دیدنی قطر

قطر برای گردشگرانی که به زیبایی و هنر علاقه دارند مکانی مناسب است. قطر زیبایی های متعددی برای گردشگران دارد اما به دلیل محدودیت زمان سفر گردشگران به قطر ما خواندن این راهنما را به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید در کمترین زمان به تمام نقاط دیدنی قطر بروید.

موزه‌های مشیرب

موزه‌های مشیرب از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی قطر است. در سفر به قطر و حین تماشای بازی‌های جام‌جهانی، بهتر است سری حتماً به این مجموعه بزنید. همان طور که متوجه شده‌اید، مشیرب یک مجموعه موزه است. در این مجموعه، ۴ موزه شگفت‌انگیز تاریخی حضور دارند. در این موزه‌ها می‌توانید با تاریغ غنی از ماهیگیری دوحه آشنا شوید. در میان این موزه‌ها متوجه می‌شوید که دوحه چطور از یک روستای کوچک ماهیگیری، مسیر رشد را پیش گرفت.

www.titrebartar.com

 

این چهار موزه، در چهار خانه قرار دارند. نام این خانه‌ها خانه رادوانی، خانه کمپانی، خانه محمد بن جاسم و خانه بن جلود است. این موزه می‌تواند شما را به‌صورت کامل با تاریخ دوحه و قطر آشنا کند. پس حتماً سری به این مجموعه موزه زیبا بزنید.

زمان بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه: ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر | پنجشنبه و شنبه: ۹ صبح تا ۹ شب | جمعه‌ها: ۱۳:۳۰ تا ۹ شب

دژ نظامی دوحه

این دژ نظامی در قلب دوحه واقع شده و در سال 1927 ساخته شده است. با این وجود درنهایت این دژ به یک موزه تبدیل شده است و هم اکنون آثار هنری مانند زیورآلات چوبی، تجهیزات ماهی گیری قدیمی، نقاشی های رنگ روغن و عکس های قدیمی را به نمایش می گذارد.

اگر به دنبال درک تاریخ و سبک زندگی قطری ها هستید و می خواهید تا ساکنان این سرزمین را اندکی بهتر بشناسید، این دژ می تواند یک روز لذت بخش را برای شما رقم بزند. با تمامی این تفاسیر، زیباترین و چشم گیرترین نکته این دژ را می توان نمای بیرونی آن دانست.

www.titrebartar.com

 

این بنا بسیار بزرگ و مستحکم است و موجب برانگیخته شدن حس محاصره شدن با نیرویی قوی و ترسناک در شما می شود. این امر در نوع خود تجربه ای ویژه است و بدون شک از دیدن منظره این بنای زیبا و البته رعب آور، لذت خواهید برد.

بازار سوق واقف دوحه قطر

یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در دوحه قطر، بازار سوق واقف است. این بازار قدمت زیادی دارد و ساخت آن به دویست و پنجاه سال پیش برمی‌گردد. بازار سوق واقف در مرکز شهر مدرن دوحه واقع شده است. با مراجعه به این مکان می‌توانید با فرهنگ و سنت مردمان این مرز و بوم آشنا شوید.این بازار یکی از محبوب‌ترین بازارهای دوحه در میان مردمان بومی و محلی است و به علت تاریخ و قدمت طولانی که دارد، به یک مکان گردشگری محبوب نیز تبدیل‌شده است.

در لغت به معنای بازار سرپایی است، اما در توصیف آن باید گفت که همچون دیگ ذوبی است که از ترکیب عناصر فرهنگی مختلف و گاه متضاد پدید آمده است؛ سوق واقف در حقیقت از اماکن انگشت‌شماری است که فرهنگ چند صدساله ساکنان قطر را در قالب اجناسی رنگارنگ به معرض نمایش گذاشته است؛ کالاهایی ذی‌قیمت که هرکدام مسیری طولانی را طی کرده‌اند تا به این بازار برسند و قلب شیفتگان اجناس مرغوب و صنایع‌دستی برگزیده و گران‌بها را بربایند و با زیبایی ظاهری و ارزش فرهنگی والای خود دکور منازل آن‌ها را بیارایند. جواهرات، بدلیجات، ادویه‌‌جات، پوشاک محلی، پارچه‌های ابریشمی و صنایع‌دستی باارزشی که با مهارتی بسیار زیاد ساخته شده‌اند تا سوغات درخوری برای گردشگران باشند، همگی در بازار با اصالتی که نمای سازه‌هایش تداعی‌گر معماری قرن بیستم برای گردشگران است، در معرض فروش قرار داده شده‌اند.

www.titrebartar.com

 

حتی حیواناتی نظیر پرندگان وحشی نیز در این بازار به فروش می‌رسند؛ البته باید اعتراف کرد که شرایط نگهداری این حیوانات چندان جالب نیست، و این امر موجب شده است که برخی انجمن‌های حمایت از حیوانات نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و پویشی را برای مقابله با خریدوفروش حیوانات در این مکان تشکیل دهند.

با ورود به این بازار می‌توانید در راسته‌های مختلف و پرپیچ و خم سوق واقف قدم بزنید و مغازه‌های رنگارنگ را تماشا کنید. اگر از تماشای بازار و قدم زدن در آن خسته شدید، این امکان برای شما وجود دارد که به یکی از رستوران‌های باکیفیت بازار مراجعه کنید و غذایی نوش جان کنید. سوق واقف رستوران‌های ایتالیایی، تایلندی، سوریه‌ای، یمنی و دیگر مواردی از رستوران های ارزان دوحه دارد که در اغلب آن‌ها قلیان نیز سرو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نحوه زندگی قبایل جنگلهای آمازون

از دیوار تا ساحل چین

بازار سوق واقف دوحه برای یادآور تاریخ گذشته بازسازی شده است. در این بازار می‌توانید فروشگاه‌های ادویه‌جات، پارچه فروشی، شیرینی‌ها، سوغاتی‌ها، کالای خانگی و صنایع هنری مختلف را مشاهده کنید. در راسته‌ای از این بازار نجارها و خیاط‌ها مشغول کار هستند که تماشای آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. مردان قطری در بسیاری از مغازه‌های این بازار لباس‌های محلی می‌دوزند. این بازار در مرکز شهر و بین دو خیابان الریان و موشریب واقع شده است و به صورت پیاده از کورنیش قابل دسترسی است.
نشانی: قطر، دوحه، محله السوق

ساحل توریستی کورنیش

دوچرخه‌سواری یا قدم زدن، بهترین راه برای شناخت و رفتن به جاهای دیدنی قطر محسوب می‌شود. ساحل توریستی «کورنیش» با چشم‌اندازهای زیبا و لوکس انتخاب خوبی برای لذت بردن از دوحه‌گردی‌ست. کورنیش جای دنجی برای پیدا کردن آرامش و فرار از شلوغی‌های شهری‌ست. رد سفر به قطر این ساحل را از دست ندهید.

www.titrebartar.com

 

کورنیش از آن جاهایی‌ست که احتمالا تا جام جهانی ۲۰۲۲ تغییرات زیادی را شاهد خواهد بود.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

جزیره مصنوعی مروارید قطر (Pearl) یک جزیره در خلیج فارس واقع در نزدیکی شهر دوحه پایتخت کشور قطر است. فضای این جزیره تقریباً ۴ میلیون متر مربع است و به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری دوحه بین گردشگران شناخته می‌شود. در این جزیره ساختمان‌های مسکونی و تجاری و سرگرمی‌های مختلف وجود دارد.

www.titrebartar.com

 

فستیوال سیتی دوحه

جاهای دیدنی دوحه به اندازه‌ای بزرگ و تماشایی هستند که هر کدامشان شهری مستقل به حساب می‌آیند. برای نمونه می‌توان به شهر جشنواره دوحه اشاره کرد. این شهر که با نام فستیوال سیتی دوحه نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین بازار قطر است. همان‌گونه که از نام شهر جشنواره دوحه پیداست، در این مرکز مهم‌ترین جشنواره‌های قطر برگزار می‌شود.

www.titrebartar.com

 

اگر اهل خرید هستید و می‌خواهید در کنار خرید، تفریحات قطر را تجربه کنید، شهر جشنواره دوحه انتخاب مناسبی برای شماست. مطمئن باشید برندی نیست که در شهر جشنواره دوحه پیدا نکنید. کالاهای فستیوال سیتی قطر از بهترین مراکز خرید قطر چیزی کم نمی‌‌آورند. سینما، پارک تفریحی و جاذبه‌های گردشگری سرگرم‌کننده‌ای در شهر جشنواره دوحه خودنمایی می‌کند.

تپه‌های ماسه‌ای

Dune Bashing که به معنی رانندگی پر فراز و نشیب در تپه‌های ماسه‌ای می‌باشد، یکی از تفریحات مورد علاقه قطری‌ها است که گردشگران شهر دوحه نیز می‌توانند از آن لذت ببرند. تپه‌های ماسه‌ای از جمله مکان‌های مورد علاقه برای جوانان به‌حساب می‌آیند، چرا‌که تفریح در آن بسیار هیجان انگیز بوده و می‌توانید در تپه‌های مرتفع و پر شیب آن رانندگی کنید و لذت ببرید.

www.titrebartar.com

 

سواری شما همراه با راننده‌های حرفه‌ای و با‌سابقه صورت می‌گیرد و نیازی به نگرانی نخواهید داشت. همچنین در این منطقه اقامتگاه‌های چادری به وجود آمده است که در کنار آنها رستوران‌ها و بارهای نوشیدنی بسیاری وجود دارد و می‌توانید پس از تفریح بر فراز تپه‌ها، شب را در این چادرها بگذرانید.