چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۰۰

حمله تند فعال حقوق زنان به انسیه خزعلی/ او خانم جلسه ای است / رئیسی اول خزعلی را عزل کند

منیبان : یک فعال حقوق زنان گفت: خزعلی هیچوقت امور زنانی نبوده و ایشان در بخش خواهران سازمان حج و زیارت بودند درواقع او یک خانم جلسه‌ای است.

حمله تند فعال حقوق زنان به انسیه خزعلی/ او خانم جلسه ای است / رئیسی اول خزعلی را عزل کند

 

فرشته ولی مراد گفت: ایشان از وقتی آمده لایحه رفع تبعیض از زنان را ارسال نکرده، ستاد ملی زن و خانواده مسکوت مانده، برنامه جامع توانمندسازی زن سرپرست خانوار که طبق قانون برنامه ششم باید تحویل مجلس می‌داده هنوز این مسیر را طی نکرده، شاخص‌های عدالت جنسیتی روی زمین مانده و.... اما وقتی این نقدها نسبت به عملکردش می‌شود،  می‌گوید فرد منتقد تعارض منافع دارد و بخاطر خودش این حرف‌ها را می‌زند درحالی که تعارض منافع وقتی ایجاد می‌شود کسی در راس امور دولتی بنشیند که مرگ بر استکبار می‌گوید اما پسرش در کانادا زندگی می‌کند.

فرشته ولی مراد، جامعه شناس و فعال حقوق زنان با اشاره به اینکه گفته می شود هدف زنان ایرانی در اعتراضات اخیر برهنگی است، گفت: جریانی که از ۵۰ روز اخیر آغاز شده برنامه‌ریزی شده بود حتی آنها رسانه هم دارند همانطور که می‌بینیم از ابتدای اعتراضات دولت غاصب اسرائیل، آمریکا و برخی اروپایی‌ها درباره آن صحبت کردند این یعنی آنها رسانه دارند و رسما خط می‌دهند که مردم چیکار کنند. اهداف این جریان هم در یک فاز نیست، آنها دنبال تجزیه ایران هستند چون ایرانی تکه پاره و ضعیف می‌خواهند بنابراین قضیه به این سادگی نیست که ما بگوییم با شعار زن، زندگی، آزادی برهنگی دنبال می‌شود یا غیربرهنگی درواقع وقتی می‌بینیم سر این ماجرا خارج از کشور است حتی تسلیحات و اسلحه هم در اختیار افراد قرار می‌دهند یعنی دنبال یک هدف نیستند و موضوع فقط زنان نیست.

این فعال حقوق زنان ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند هدف زنان برهنگی است خیر نیست شاید الان نباشد اما کسی که برای شکسته شدن حجاب در ایران برنامه ریزی کرده قطعا برنامه‌های دیگری هم دارد.

او در انتقاد از انسیه خزعلی به عنوان نماینده زنان ایرانی گفت: خانم خزعلی هیچوقت امور زنانی نبوده و ایشان در بخش خواهران سازمان حج و زیارت بودند درواقع او یک خانم جلسه‌ای است. سابقه خانم خزعلی به لحاظ امور تئوری، عملی، ساحت اجتماعی، کنشگری اجتماعی، حضور رسانه‌ای هیچ ربطی به امور زنان ندارد. ایشان اصلا اینکاره نیست که من الان به عنوان فعال حقوق زنان بگویم در این دوره حساس جامعه به عنوان نماینده بانوان چه وظیفه‌ای دارد. ایشان از وقتی آمده لایحه رفع تبعیض از زنان را ارسال نکرده، ستاد ملی زن و خانواده مسکوت مانده، برنامه جامع توانمندسازی زن سرپرست خانوار که طبق قانون برنامه ششم باید تحویل مجلس می‌داده هنوز این مسیر را طی نکرده، شاخص‌های عدالت جنسیتی روی زمین مانده و.... اما وقتی این نقدها نسبت به عملکردش می‌شود، می‌گوید فرد منتقد تعارض منافع دارد و بخاطر خودش این حرف‌ها را می‌زند درحالی که تعارض منافع وقتی ایجاد می‌شود کسی در راس امور دولتی بنشیند که مرگ بر استکبار می‌گوید اما پسرش در کانادا زندگی می‌کند.

ولی مراد در پایان با درخواست از رئیس جمهور بیان کرد: آقای رئیسی اگر می‌خواهد بگوید من صدای زنان را شنیدم در اولین قدم انسیه خزعلی را عزل کند.