سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ۰۲:۴۰

کره شمالی هم صادرات سلاح به روسیه را گردن نگرفت

فارس : ارتش کره شمالی طی بیانیه‌ای با اشاره به دروغگویی‌های آمریکا تاکید کرد که این کشور هرگز سلاح یا مهماتی به روسیه صادرات نکرده و هیچ برنامه‌ای هم برای انجام این کار ندارد.

کره شمالی هم صادرات سلاح به روسیه را گردن نگرفت

دولت کره شمالی بامداد سه‌شنبه ادعای کشورهای غربی مبنی بر ارسال تجهیزات نظامی از جمله موشک و سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرد.

ارتش کره شمالی طی بیانیه‌ای با اشاره به دروغگویی آمریکا در این زمینه، اعلام کرد که این کشور هرگز سلاح یا مهماتی به روسیه صادرات نکرده و هیچ برنامه‌ای هم برای انجام این کار ندارد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این بیانیه که توسط جانشین امور خارجی ارتش در وزارت دفاع کره شمالی منتشر شد، دولت پیونگ‌یانگ به واشنگتن درباره ترویج چنین داستان‌سرایی‌هایی که ممکن است نقشه‌ای در پی داشته باشند، هشدار داد.

کره شمالی در این‌باره گفت: «از نظر ما، چنین اقداماتی توسط آمریکا بخشی از تلاش خصمانه برای مخدوش کردن تصویر کره شمالی در عرصه بین‌المللی و درخواست برای قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که هرگز تجارت تسلیحاتی با روسیه نداشته و برنامه‌ای هم برای این کار در آینده نداریم».

پیش از این، «جان کربی» مسئول هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد، کره شمالی به صورت مخفیانه در حال تأمین مقادیر چشمگیری از گلوله‌های توپخانه برای روسیه است.