پنج شنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۳۰

روسیه، سفیر انگلیس را احضار کرد

ايسنا : دبورا برونرت، سفیر انگلیس در مسکو امروز (پنجشنبه) حوالی ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی در محل وزارت امور خارجه روسیه حاضر شد.

روسیه، سفیر انگلیس را احضار کرد

روسیه، سفیر انگلیس را به دلیل "حمله تروریستی" اوکراین به سواستوپل که به گفته مسکو، نیروی دریایی انگلیس در آن دست داشته، احضار کرد.

به گفته خبرنگار رویترز که در محل حاضر بود، برونرت حدود ۳۰ دقیقه در وزارت خارجه روسیه حضور داشت. هیچ بیانیه‌ فوری از سوی روسیه و انگلیس در این خصوص و جزئیات آن منتشر نشده است.

مسکو روز شنبه اعلام کرد که مشارکت خود در توافق انتقال غلات در دریای سیاه را پس از "حمله تروریستی" کی‌یف به بندر سواستوپل در شبه جزیره کریمه، به حالت تعلیق درمی‌آورد. وزارت دفاع روسیه دلیل این تصمیم را حملات پهپادی نیروهای اوکراینی با همکاری "کارشناسان انگلیسی" به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپل عنوان کرد.

با این وجود، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو مشارکت خود را در توافق ترکیه و با میانجیگری سازمان ملل متحد در مورد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه از سر گرفته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سفیر انگلیس در مسکو را به دلیل این اتفاق به وزارت خارجه روسیه احضار خواهد کرد. وی همچنین روز سه‌شنبه طی مصاحبه‌ای عنوان داشت که حمله به کشتی‌های روسیه به منزله "حمله تروریستی" بود تا "تحریک".