جمعه, ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۱:۵۰

واکنش روسیه و فرانسه به اعلام استعفای نخست وزیر انگلیس

مهر : «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در واکنش به اعلام استعفای تراس گفت: امیدواریم انگلیس در نزدیکترین زمان ممکن به ثبات برسد ولی من شخصاً به علت رفتن یک همکار ناراحت شدم.

واکنش روسیه و فرانسه به اعلام استعفای نخست وزیر انگلیس

به گزارش اسپوتنیک، پس از اعلام استعفای لیز تراس، در حالی که امانوئل مکرون گفت از رفتن یک همکار ناراحت است، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که انگلیس تا کنون چنین نخست وزیری به خود ندیده بود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اعلام استعفای «لیز تراس» نخست وزیر انگلیس گفت: انگلیس تا کنون چنین نخست وزیری به خود ندیده بود. کلاه ایمنی او هنگام سوار شدن بر تانک (هنگام اعلام مخالفت با جنگ روسیه علیه اوکراین) و بی سوادی فاجعه بارش همیشه به یاد خواهد ماند.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در واکنش به اعلام استعفای تراس گفت: امیدواریم انگلیس در نزدیکترین زمان ممکن به ثبات برسد ولی من شخصاً به علت رفتن یک همکار ناراحت شدم.

این واکنش‌های خارجی در حالی است که «کر استامر» رهبر حزب کارگر در واکنش به اعلام استعفای تراس برگزاری انتخابات سراسری فوری را خواستار شد.

وزیر اول اسکاتلند هم گفت پس از استعفای لیز تراس، برگزاری انتخابات سراسری ضرورتی دموکراتیک است.

گفتنی است که نخست وزیر انگلیس امروز در سخنانی از استعفای خود از این پست و رهبری حزب محافظه کار این کشور خبر داد.

لیز تراس که کمتر از دو ماه پیش نخست وزیر انگلیس شده بود، ضمن اعلام استعفا گفت تصمیم استعفای خود را به پادشاه اطلاع داده است و تا تعیین نخست وزیر جدید در سمتش باقی خواهد ماند.

وی همچنین گفت که انتخاب رهبر جدید حزب محافظه کار طی یک هفته آینده انجام می‌شود.