چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۵۰

سقوط آزاد محبوبیت جو بایدن!

مهر : محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین سطح دوران ریاست جمهوری وی رسیده است.

سقوط آزاد محبوبیت جو بایدن!

رویترز گزارش داد، نظرسنجی صورت‌گرفته توسط رویترز و مؤسسه افکارسنجی ایپسوس، حاکی از آن است که محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های مه و ژوئن، به ۳۶ درصد تنزل پیدا کرده است.

بر اساس این نظرسنجیِ دو روزه، میزان موافقت ۴۰ درصد آمریکایی‌ها با عملکرد بایدن، نسبت به یک هفته گذشته تغییر نکرده است.

نتایج نظرسنجی اخیر، بخت‌های حزب دموکرات در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر را به شدت کاهش داده است. گفته می‌شود، جمهوری‌خواهان بخت بیشتری برای پیروزی در مجلس نمایندگان داشته و به گفته کارشناسان، دموکرات‌ها در سنا بخت بیشتری دارند.

دوران ریاست جمهوری بایدن که در ژانویه ۲۰۲۱ و در بحبوحه همه‌گیری کووید -۱۹ آغاز شد، با آسیب‌های اقتصادی ناشی از بحران بهداشتی در سطح جهان از جمله تورم فزاینده، همراه شد.

نتایج نظرسنجی هفته جاری نشان می‌دهد که حدود یک سوم آمریکایی‌ها، بر این باورند که اقتصاد مهم‌ترین مشکلی است که این کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

این در حالی است که بخش بسیار کوچک‌تری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی (شامل یک نفر از بین ۱۰ حامی حزب دموکرات) معتقدند که بزرگ‌ترین مشکل کشور، لغو قانون سقط جنین بوده و این در حالی است که شمار مشابهی از جمهوری‌خواهان (یک از ۱۰)، معضل اصلی را جرم و جنایت می‌دانند.

در این نظرسنجی که به طور آنلاین در سراسر آمریکا صورت گرفته، یک هزار و چهار فرد بالغ، شامل ۴۹۵ دموکرات و ۳۲۱ جمهوری‌خواه شرکت داشتند.