یکشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ۲۳:۳۰

نماینده سقز: پوشش مهسا امینی هیچ مشکلی نداشت/ حرکت تهاجمی گشت ارشاد جفا به مردم است

جماران : نماینده شهر سقز درباره پوشش مهسا امینی در سخنانی بیان کرد: ملاک پوشش مهسا امینی هیچ مشکلی نداشت اگر اینطور باشد باید با همه برخورد کنند.

نماینده سقز: پوشش مهسا امینی هیچ مشکلی نداشت/ حرکت تهاجمی گشت ارشاد جفا به مردم است

بهزاد رحیمی نماینده سقز در مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم یادبود مهسا امینی با حضور همشهریان برای همدردی با خانواده مرحوم باشکوه برگزار شد اما بعد از مراسم عده‌ای به نشانه اعتراض شعارهایی سر دادند که خوشبختانه اوضاع در حال حاضر تحت کنترل درآمده و شهر روال عادی خود را طی میکند. مشکل خاصی هم پیش نیامد البته ۲ نفر زخمی شدند که تحت مداوا قرار گرفتند و اینترنت نیز از ظهر امروز وصل شده است.

وی در خصوص صحبت‌های پدر مهسا امینی در باره کتک خوردن او گفت: من منتظر نظر نهایی پزشک قانونی هستم و چون من شناخت و اطلاعی ندارم، اظهارنظر نمی‌کنم.

رحیمی درباره ماهیت گشت ارشاد اظهار کرد: ما نباید تمام این برخوردها و نتیجه‌گیری‌ها را به گشت ارشاد ختم کنیم زیرا گشت ارشاد مرحله‌ی آخر کار فرهنگی است. بلکه این کار بر عهده‌ی نهادهای متولی از جمله، خانواده، دانشگاه، مدرسه، نهادهای فرهنگی است و این در حالی است که این دستگاه‌ها به خوبی وظایف خود را انجام نمی‌دهند و بعد انتظار داریم گشت ارشاد این کار را پیش ببرد. 

وی ادامه داد: گشت ارشاد حرکت تهاجمی انجام می‌دهد چون ماهیت کارش اینطور است. سپردن این کار به گشت ارشاد جفا به مردم و نیروها است و می‌بینید چنین برخوردهایی هم پیش می‌آید. امروز باید متولیان دیگر به انگیزه ارشاد ورود پیدا کنند و دیگر این‌ اجازه را به آن‌ها ندهند. ما در هیچ موردی با افراد شرور و هتاک مواجهه نشدیم، همین دختر خانم حجاب متعارفی داشت من نمیدانم دلیل برخورد سختی که با این مسئله شده است، چیست؟

نماینده شهر سقز یادآور شد: ملاک پوشش مهسا امینی هیچ مشکلی نداشت اگر اینطور باشد باید با همه برخورد کنند؛ در همین شهر تهران به دو منطقه بالاتر برویم بی‌حجابی بسیار محرزتر است چرا آنجا برخورد نمی‌کنند؟ و در مرکز شهر با یک دختر شهرستانی که از این قضایا بی‌خبر بوده و با روسری و مانتو بلند و متعارف بوده اینطور رفتار شده! باز هم می‌گویم، نمیدانم دلیل انگیزه برخورد با این پوشش چه بوده است؟ 

وی در پایان افزود: هیچ متولی کار خود را انجام نمی‌دهد و وظایف را به دایره آخر محول می‌کنند و انتظار دارند گشت ارشاد وظیفه همه را انجام دهد.