یکشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ۱۴:۵۸

چه زمانی نتایج کنکور سراسری 1401 اعلام می شود ؟

چه زمانی نتایج کنکور سراسری 1401 اعلام می شود ؟
حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش ،زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 را اعلام کرد.

به گزارش تیتربرتر ؛ حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در خصوص زمان اعلام نتایج کنکور امسال اظهار کرد : کنکور سراسری ۱۴۰۱ در روز‌های هشت تا یازدهم تیر با شرکت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب برگزار شد. انتخاب رشته از تاریخ ۱۷ مرداد برای دانشگاه‌های دولتی آغاز شد و تا ۲۲ مرداد ادامه داشت. انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز از تاریخ ۱۸ مرداد آغاز شد. هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ چه زمانی اعلام خواهد شد، اما تا پایان شهریور نتایج اعلام می‌شود. کارنامه سبز داوطلبان هفته اول مهر بر روی سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

شایعاتی نیز مبنی بر اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای یکشنبه و دوشنبه یعنی ۲۷ یا ۲۸ شهریور ماه، پخش شده است .متقاضیان برای مشاهده نتایج کنکور ۱۴۰۱ می‌توانند به سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.

صحبت های مشاور رئیس روابط عمومی سازمان سنجش

علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این خصوص بیان کرد : همانطور که پیش تر اعلام شده بود نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام و کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود. در مهلت مجدد انتخاب رشته از ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه که برای کسانی که مجاز به انتخاب رشته بودند اما به دلایل مختلفی در موعد مقرر انتخاب رشته نکرده بودند نیز مجموعاً بیش از ۷۶۰۰ نفر انتخاب رشته کردند. در فرصت قبلی انتخاب رشته، بیش از ۵۸۲ هزار داوطلب مجاز با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب کدرشته های مورد علاقه خود در کنکور ۱۴۰۱ اقدام کرده بودند که با توجه به آمار جدید این میزان به ۵۸۹ هزار و ۶۰۰ نفر رسید.

مطالب مرتبط :

جزئیات کنکور 1401

جزئیات کنکور 1401
جزئیات کنکور 1401

 

پیش از این ، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در برنامه ای تلویزیونی با اشاره به موضوعات مختلف آموزش عالی با اشاره به برگزاری اجلاس روسای دانشگاه های سراسر کشور طی روزهای گذشته اظهار داشت: این اجلاس برای همفکری و در آیین افتتاحیه با حضور رئیس جمهور برگزار شد. افزایش بهره وری، مهارت محوری و آموزش های مهارتی در دانشگاه ها و احصای مسائل کشور از تکالیف رئیس جمهور خطاب به دانشگاه ها بود و این تکالیف را در دستور کار داریم.

وی در مورد زمان انتشار نتایج کنکور سراسری خاطرنشان کرد: منتظر دریافت سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش هستیم. همچنین برخی رشته ها ازمون عملی داشتند که انجام شده و به محض دریافت نتایج و جمع‌بندی، نتیجه ازمون سراسری نیز اعلام می‌شود. براورد می کنیم تا هفته اخر شهریور نتایج منتشر شود.هفته آخر دی ماه 1401 و اواسط تیر 1402 زمان برگزاری آزمون کنکور است. 40 درصد سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی و 60 درصد نمره کسب شده در آزمون ملاک قبولی در کنکور است.

زمان آزمون کنکور برای رتبه‌های شبهه‌دار

مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در رایطه با زمان آزمون مجدد از رتبه های شبهه دار کنکور اظهار کرد : داوطلبانی که نتایج آزمون آنها با سوابق تحصیلی شان یا کنکورهای گذشته فرق دارد یا منطبق بر کلید تقلب باشد، شبهه در نتیجه آزمون دارند که از آنها مجددا آزمون گرفته می شود که ممکن است در یک یا چند درس باشد و بعد از امتحان مجدد درباره آنها تصمیم گیری می شود.سعی ما این است که در مهرماه امتحان مجدد گرفته شود تا آنهایی که رفع شبهه می شوند، بتوانند به کلاس‌ها شرکت کنند.

کنکور 1402

محسن زارعی رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، در آیین تجلیل از برترین های کنکور سراسری در خصوص نحوه برگزاری کنکور سراسری از سال آینده، اظهار کرد: یکی از تغییرات مهم رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری این است که از سال آینده سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بیشتر شده و به ۴۰ درصد خواهد رسید. از سال آینده کنکور سراسری دو بار در سال برگزار و نتایج آن به مدت دو سال برای داوطلبان حفظ خواهد شد.

وی افزود : این موضوع به معنی حذف سهم دروس عمومی نیست و سهم آن ها در سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد.حذف دروس عمومی از کنکور سراسری در راستای توجه بیشتر به یادگیری عمیق این دروس انجام گرفته است. برگزاری کنکور سراسری به سبک گذشته باعث توجه کمتر بر یادگیری عمیق از سوی دانش آموزان شده بود. برگزاری کنکور سراسری به مدل قبلی سبب شده بود دانش آموزان توجه کمتری به دروس داشته و بیشتر دنبال کلاس های کنکوری و تست زنی بروند که این موضوع کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وزیر علوم درباره برگزاری کنکور 1402 نیز گفت: وزارت علوم موظف به اجرای مصوبات قانونی است و از آنجا که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای را در این زمینه تدوین و تصویب کرده، مقدمات برای اجرای آزمون سراسری بر اساس این مصوبه در حال مهیاشدن است. در شورای سنجش و پذیرش دانشجو هم ضرایب امتحانی برای رشته های مختلف مصوب شده، در حال نهایی کردن ضرایب با آموزش و پرورش هستیم. بهترین حالت این است که کنکوری وجود نداشته باشد اما در شرایط کنونی راهی جز برگزاری کنکور نیست. حدود 15 درصد از رشته ها چند برابر ظرفیت متقاضی دارد که معدل بسیاری از متقاضیان این رشته ها هم 20 است. بنابراین راهی جز برگزاری کنکور نداریم تا از بین تعداد زیادی علاقه مند، به اندازه ظرفیت کرسی های دانشگاه و رشته انتخاب کنیم.

آنچه دیگران می خوانند :