شنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ۲۰:۰۴

روستاهای دیدنی نیشابور

روستاهای دیدنی نیشابور
روستاهای دیدنی نیشابور با خانه های زیبا و مردمان ساده و بی آلایش و طبیعتی جذاب هر مسافری را برای اقامت وسوسه می کند.

تیتربرتر؛ شهر نیشابور به واسطه نزدیکی به شهر مقدس مشهد در مسیر عبور مسافران و گردشگران بسیاری قرار دارد. از این جهت بسیاری از مردم ساعاتی را برای بازدید از این شهر و مکان ها و مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری آن اختصاص می دهند. این تودی در این مطلب قصد دارد چند روستای زیبای نیشابور را به شما معرفی کند.

روستای خرو علیا

طبیعت خرو نیشابور
طبیعت خرو نیشابور

 

 اگر اهل ماجراجویی بیشتری هستید، می‌توانید سری به روستای خرو علیا بزنید. این روستا یکی از روستاهای ییلاقی نیشابور است و در دره‌ای خرم و باصفا قرار دارد. در این روستا تا چشم کار می‌کند، درختان مختلف و سرسبز دیده می‌شود. همچنین آبشاری خروشان از ارتفاعات این روستا به‌سمت پایین می‌ریزد که جذابیت روستا را دوچندان می‌کند. این روستا در فاصله ۲۰کیلومتری نیشابور قرار دارد و در کمترین زمان ممکن می‌توانید خودتان را به این روستا برسانید. به همین خاطر بسیاری از گردشگران حین سفر به نیشابور، از روستای خرو نیز دیدن می‌کنند.

روستای ییلاقی آبشار بار

آبشار بار نیشابور
آبشار بار نیشابور

 

 روستای ییلاقی آبشار بار را می‌توان یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی و جاهای دیدنی نیشابور دانست. همانطور که از نام این روستا بر می‌آید، آبشاری بسیار خروشان و زیبا در این روستا وجود دارد که باعث آبادانی آن شده است. این روستا در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و در شش ماه دوم سال، آب و هوایی بسیار سرد را تجربه می‌کند. اما در دل تابستان می‌توانید از گرمای هوا به این روستا پناه بیاورید و از خنکای آن لذت ببرید. اگر اهل سفری ماجراجویانه هستید، می‌توانید یک شب را در خانه‌های روستایی اقامت کنید و از طبیعت بکر آن و صدای جیرجرک‌ها در دل سکوت شب لذت ببرید. طبیعت روستای ییلاقی آبشار بار یکی از کم‌نظیرترین مناظر تمام استان خراسان رضوی را ایجاد کرده که برای دوست‌‌داران طبیعت، سفری دلپذیر را به ارمغان می‌آورد.

 روستای دیزباد

روستای دیزباد نیشابور
روستای دیزباد نیشابور

 

 زمانی که به دیدن روستای دیزباد می‌روید، بلافاصله به یاد روستای ماسوله خواهید افتاد. روستایی که آن را به معماری منحصر به فرد پلکانی‌اش می‌شناسند. جالب است بدانید که روستای دیزباد نیشابور به عنوان دومین روستا با معماری پلکانی در تمام ایران معروف است. آب و هوای روستای دیزباد که یکی از زیباترین جاهای دیدنی نیشابور محسوب می‌شود، نیمه کوهستانی و کمی سرد است. به همین خاطر، اکثر اهالی دیزباد، در شهر نیشابور و مشهد زندگی می‌کنند و شش ماه اول سال به روستای خود باز می‌گردند.

 مطالب مرتبط:

 روستای بوژان ، افسانه‌ای پلکانی در دامنه‌های بینالود

روستای بوژان نیشابور
روستای بوژان نیشابور

 

 در دل دامنه‌های رشته‌ کوه‌های بینالود، جواهری رنگارنگ از طبیعت وجود دارد. روستای بوژان پر از درخت‌های خوش رنگ باغ‌ها، آبشار و فضاهای سبز به‌واسطه‌ی حضور جریان‌های آبی دارد که در کنار بافت پلکانی خانه‌های آن، نمای بی‌نظیر و افسانه‌ای در میان جاهای دیدنی نیشابور به‌وجود آورده است. ارتفاعات این روستا به گل‌های خوش‌رنگ‌وبو گیاهان مختلفی با خاصیت دارویی مزین شده است.

 دره هفت غار نیشابور ، ییلاق پر رمز و راز نیشابور

روستای 7 غار نیشابور
روستای 7 غار نیشابور

 

در میان روستاهای دیدنی نیشابور، مکانی وجود دارد که زیبایی ساده و در عین حال خاصی از جنس طبیعت دارد. دره هفت غار از ییلاق‌های پر طرفدار نیشابور است که صخره‌های سرخ رنگی دارد یکی از دلرباترین طبیعت‌هایی است که در بهار و تابستان خواهان بسیار دارد. برای رفتن به سمت چشمه‌ای که در این نواحی وجود دارد باید از مسیر پر رمز و راز هفت غار، در دل سرسبزی بگذرید. در میان راه آبشاهای فراوانی وجود دارد که از بارش‌های این منطقه متولد شده‌اند و زیبایی با صفایی به این هفت تنگه داد‌ه‌اند.

 آنچه دیگران می خوانند: