شنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ۰۰:۳۵

حواشی مرگ پادشاه انگلیس و خاندان وی

حواشی مرگ پادشاه انگلیس و خاندان وی
ملکه انگلیس پس از7 دهه حکومت با نگاهی استعمارگرانه به کشورهای دنیا، به ویژه کشورهای جهان سوم درگذشت. در این مقاله در رابطه با ملکه انگلیس و خانواده سلطنتی می خوانیم:

به گزارش تیتر برتر: ملکه انگلیس، در روز  پنجشنبه در کاخ باکینگهام و تحت نظارت پزشکی قرار گرفته و پزشکان او نگران سلامتی او بودند، همچنین او اغلب فصل تابستان را در Balmoral می گذراند.او عصر چهارشنبه،  به طور ناگهانی جلسه مجازی با اعضای شورای خصوصی خود را به  توصیه پزشکانش لغو کرد.

پس از شروع جنگ جهانی دوم در سال 1939، او و خواهر کوچکترش، مارگارت، به ویندزور فرستاده شدند تا از تهدید بمباران آلمان ها در امان بمانند. همچنین از ویندزور بود که در اولین پخش رادیویی او  به عنوان یک شاهزاده خانم در 1940، در سن 14 سالگی معرفی شد و قصد داشت افکار رسمی خود را در واشنگتن که هنوز وارد جنگ نشده بود، تحت تأثیر قرار دهد.

همچنین وی در سال 2020، به دنبال این بود که وضعیت اسفناک خود را دوباره احیا کند، این در حالیست که رسانه ها و مستند سازان انگلیسی و سایر کشور ها واقعیت جامعه انگلیس را برای همگان شفاف سازی می کردند و با توجه به جریان آزاد اطلاعات در غرب این روند ادامه دارد، هر چند قوانین خاصی برای خانواده سلطنتی وجود ندارد و آن ها خواسته های عموم مردم انگلیس و دنیا را همچنان نادیده می گیرند.

رسوایی های خاندان سلطنتی انگلیس

مرگ ملکه انگلیس و رسوایی خاندان سلطنتی
مرگ ملکه انگلیس 

 

 یک گزارش مالی نشان می ‎دهد که «الیزابت دوم» و خانواده سلطنتی انگلیس در سال گذشته ۱۰۲.۴ میلیون پوند مخارج و هزینه روی دست ملت انگلیس گذاشته اند 

 به گزارش «ایندیپندنت»، حساب‌های مربوط به  «Sovereign Grant»، که هزینه‌های رسمی «الیزابت دوم» و خانواده‌اش را تأمین می‌کند، در ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد و نشان داد که خانواده سلطنتی انگلیس ۱۰۲.۴ میلیون پوند برای مالیات‌دهندگان در طول سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ هزینه در بر داشته است.

همچنین، گزارش دیگر حاکی از آن است که در چند سال گذشته صد‌ها جرم و جنایت در کاخ‌های سلطنتی انگلیس، از جمله جرایم مربوط به سلاح، مواد مخدر، خشونت و سرقت بوده است.

این جرایم عبارتند از ۳۸۰ فقره دزدی، ۲۵ مورد در اختیار داشتن سلاح، ۱۷ مورد جرایم مربوط به مواد مخدر، ۱۵ مورد آتش سوزی و خسارت جنایی، ۱۵ مورد خشونت علیه اشخاص، هشت مورد جرایم مرتبط با نظم عمومی، هشت مورد غارت، یک مورد جرم مرتبط با وسایل نقلیه و یک مورد جرایم متفرقه علیه جامعه.

این گزارش همچنین نشان می دهد از مجموع ۴۷۰ فقره جرم و جنایت ثبت شده، تنها ۹ مورد به اتهام یا احضار شخصی منجر شده است.

در حوزه رسوایی های اخلاقی  مصاحبه افشاگرانه ۲ عضو خانواده سلطنتی انگلیس در سال گذشته سبب شده تا بار دیگر توجهات به سمت این خانواده به عنوان جنجالی‌ترین خانواده سلطنتی جهان در یک قرن اخیر جلب شود.

کاخ باکینگهام با رسوایی و جنجال بیگانه نیست و در یک قرن اخیر با طیف گسترده‌ای از حواشی از سوداگری تا خیانت زناشویی، از فساد مالی تا دعواهای درونی مواجه بوده است.

مصاحبه افشاگرانه ۲ عضو خانواده سلطنتی انگلیس در سال گذشته سبب شد تا بار دیگر توجهات به سمت این خانواده به عنوان جنجالی‌ترین خانواده سلطنتی جهان در یک قرن اخیر را به خود اختصاص دهند.

مطالب مرتبط:

 رسوایی جنسی شاهزاده اندرو

رسوایی شاهزاده اندرو
رسوایی شاهزاده اندرو

 

«اندرو» پسر دوم و فرزند سوم خانواده سلطنتی انگلیس و نفر هشتم در صف سلطنت، در پی بروز اتهام‌های متعدد مبنی بر رسوایی جنسی ناچار به کناره گیری از وظایف سلطنتی شد، این رسوایی تنها بخشی از سیاهی های زندگی سلطنتی این خانواده است.

دوستی وی با «جفری اپستین»، متهم جنایات جنسی که آگوست سال ۲۰۲۰ در زمان انتظار برای محاکمه به جرم جنایت‌های جنسی، خودکشی کرد، رسوایی گسترده‌ای برای خاندان سلطنتی انگلیس به دنبال داشت.

«سارا فرگوسن»، در سال ۱۹۹۲ به دلیل رسوایی اخلاقی از خانواده سلطنتی طرد شد، اما در نهایت مجددا پذیرفته شده و در مراسم مختلف سلطنتی حضور می‌یابد.

این زن همچنین با رسوایی و فساد مالی نیز مواجه بود.

  مرگ مشکوک دیانا همسر چارلز

مرگ مشکوک دیانا
مرگ مشکوک دیانا

 

 مرگ «دیانا»، همسر پیشین «چارلز» به همراه نامزدش «دودی الفاید» میلیونر مصری، اگرچه از سوی خاندان سلطنتی و رسانه‌های انگلیسی یک سانحه توصیف شد، اما تئوری‌های متعددی را در مورد مشکوک بودن این حادثه ایجاد کرد و حتی برخی از این حادثه به عنوان اقدام خانواده سلطنتی انگلیس برای حذف عروس پر حاشیه و دردسرساز یاد کردند و گمانه زنی ها در مورد قتل دیانا افزایش یافت.

 رسوایی جنسی چارلز: 

ازدواج «چارلز»، وارث تاج و تخت انگلیس، در سال ۱۹۸۱ با دیانا از همان ابتدای امر به دلیل وجود روابط خارج از ازدواج این شاهزاده انگلیسی با مشکلات متعددی مواجه بود.

آنها در سال ۱۹۹۲ از هم جدا و در سال ۱۹۹۶ با وجود ۲ فرزند رسما از هم طلاق گرفتند.

چارلز در نهایت در سال ۲۰۰۵ پس از ۳۴ رابطه خارج از خانواده با «کامیلا پارکر»  ازدواج کرد.

 روابط جنجالی ملکه ویکتوریا 

روابط جنجالی ملکه ویکتوریا
روابط  ملکه ویکتوریا

 

«ملکه ویکتوریا» که در سال ۱۹۰۱ مرگ او رقم خورد، رابطه‌ای جنجالی با یک شاهزاده هندی داشت که سبب اخراجش به کشورش شد.

 باورهای نژادپرستانه:

خاندان سلطنتی انگلیس که همواره تلاش داشته تا چهره ی  بین المللی مثبتی از خود ارائه کند اما همواره با اتهام نژادپرستی مواجه بوده است.

رد این اتهام از سوی خاندان سلطنتی اکنون به بن بست رسیده است.

هری، شاهزاده انگلیسی و همسر آمریکایی دو رگه اش خانواده سلطنتی را به نژادپرستی به دلیل نگرانی از رنگ پوست فرزندشان متهم کرده اند.

اعتیاد هری به مواد مخدر:

 «هری»، شاهزاده جنجالی انگلیسی در سال ۲۰۰۲ توسط پدرش در یک مرکز بازپروری بستری شد تا اعتیاد به «ماری جوانا» را ترک کند.

انتشار تصاویر جنجالی هری:

روزنامه انگلیسی «سان» در سال ۲۰۰۵، تصاویری از «هری» منتشر کرد که وی در آنها بازوبند نازی‌ها را به دست داشت.

در سال ۲۰۱۲ نیز تصاویری برهنه از وی منتشر شد که جنجالی بزرگ را برای خاندان سلطنتی انگلیس رقم زد.

با تمام رسوایی های گفته شده و با مرگ ملکه انگلیس، ظاهرا موروثی بودن این سلطنت مخوف این داستان همچنان ادامه دارد و مردم انگلیس متحمل شرایط سخت و دشواری خواهند بود.

آنچه دیگران می خوانند: