پنج شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۴۰

جزئیات حضور نکونام در کنار کی روش به عنوان دستیار در جام جهانی 2022

جزئیات حضور نکونام در کنار کی روش به عنوان دستیار در جام جهانی 2022
قنبر زاده : جواد نکونام به عنوان کاپیتان سابق تیم ملی ایران قرار است بعدها جانشین کی‌روش باشد.

به گزارش تیتربرتر ؛ جواد نکونام بازیکن سابق استقلال تهران ، اوساسونا اسپانیا، الوحده امارات، الشارجه امارات، الکویت کویت، سایپا تهران و العربی قطر و مربی فولاد خوزستان است که سابقیه بیشترین بازی در تیم ملی را دارد. نکونام در دوران بازی خود توانست کاری کند که کارلوس کی‌روش او را بهترین کاپیتان خود در دوران حرفه‌ای‌اش بخواند.

پس از بازگشت کی روش به تیم ملی فوتبال ، شایعاتی منتشر شد که نکونام از گزینه های دستیاری وی در کادر فنی‌ اش در جام جهانی باشد. البته باید گفت هنوز هیچ مذاکره‌ای با جواد نکونام انجام نشده و باید دید شرایط وی برای حضور در تیم ملی چگونه خواهد بود. او در حال حاضر سرمربی فولاد است و تیمش را در رقابت دشوار قهرمانی و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هدایت می‌کند.

واکنش باشگاه فولاد به حضور نکونام در تیم ملی

پیش از این ،مسئولان باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان با انتقال آقای جواد نکونام، سرمربی تیم بزرگسالان این باشگاه به تیم ملی موافقت کردندباشگاه فولاد اعلام کرد که از این طریق ضمن تکذیب این اظهارات به اطلاع اهالی فوتبال و خصوصا هواداران فولاد می رساند که این باشگاه همچون گذشته بر ادامه همکاری با آقای نکونام بر اساس قرارداد فی ما بین تاکید داشته و با این انتقال مخالف است. 

مطالب مرتبط :

قرار داد کی روش و نکونام

منصور قنبرزاده
منصور قنبرزاده

 

منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون در گفتوگویی تلویزیونی اظهار کرد : جلسه دیروز اولین جلسه رسمی هیئت رئیسه جدید فدراسیون بود و یکی از دستورات آن تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی بود. در این جلسه رئیس فدراسیون پیشنهاد کارلوس کی روش را داد و هیئت رئیسه را مخیر کرد که این انتخاب را بررسی کنند.هیات رئیسه هم تصمیم گرفتند که اسکوچیچ دارای صلاحیت فنی برای جام جهانی نیست.کمیته فنی فقط مشورت می‌دهد، کما اینکه مشورت کمیته فنی را هیئت رئیسه قبلی را نپذیرفتند. در ابتدای جلسه دیروز هم بیشتر اعضای هیئت رئیسه مخالف بازگشت کی روش بودند، اما با توضیحاتی که داده شد آن‌ها قانع شدند.ما باید مطالبات اسکوچیچ را بررسی می‌کردیم و فهمیدیم که حدود پنج شش ماه است که مطالبات او پرداخت نشده. ما نمی‌خواستیم داستان ویلموتس تکرار شود برای همین سریعا با اسکوچیچ تسویه حساب کردیم و حال فقط ۱۵ روز از مطالباتش را از ما طلب دارد که احتمالا به عنوان مالیات به اداره مالیات خواهیم داد.

قنبرزاده بیان کرد :هیات رئیسه به این نتیجه رسید که در این مرحله کی روش می‌تواند یک نظم و وحدت تیمی برای جام جهانی ایجاد کند، اما اینکه چه نتیجه‌ای خواهیم گرفت مشخص نیست و اگر آن گل دقیقه ۹۴ را از عراق نمیخوردیم، شاید حالا ویلموتس سرمربی ایران بود. به همین دلیل نتایج قابل پیش بینی نیست.نبی در پایان خواست که در آستانه جام جهانی همه متحد شوند.

مبلغ قرار داد کی روش

وی افزود :مبلغ ۹۰۰ هزار یورو صحت ندارد. حقوق کی روش ماهانه ۵۰ هزار یورو و در مجموع دو ماه و نیم است. کارلوس کی‌روش با قراردادی ماهانه ۵۰ هزار یورو هدایت تیم ملی ایران را برای بازی‌های جام جهانی قطر پذیرفته است و دستیاران خارجی این سرمربی پرتغالی نیز با مبلغی کمتر از این رقم به ایران خواهند آمد.

نکونام به عنوان دستیار

قنبرزاده ادامه داد : جواد نکونام را به عنوان دستیار او انتخاب کردیم تا جانشین پروری شود. کی روش ظرف یکی دو روز آینده به ایران می‌آید و جواد نکونام هم به او ملحق می‌شود. در اردوی جدید کادر جدید تیم را هدایت می‌کنند. رئیس فدراسیون و هیئت رئیسه تصمیم شجاعانه‌ای گرفتند و از اعضای هیئت رئیسه، ۱۰۰ درصد اعضا رای به بازگشت کی روش دادند.

کارلوس کی روش

کارلوس کی روش زادهٔ ۱ مارس ۱۹۵۳در نامپولا، موزامبیک پرتغال مربی فوتبال اهل پرتغال است. کی روش در دو دوره دستیار آلکس فرگوسن در منچستر یونایتد، و دو دوره سرمربی تیم ملی پرتغال بوده‌است و این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۰ رهبری کرداو قبلاً موفق به راهیابی به جام جهانی ۲۰۰۲ با تیم ملی آفریقای جنوبی شده بود.از دیگر تجربیات مربیگری وی می‌توان به سرمربیگری رئال مادرید در فصل ۲۰۰۳–۲۰۰۴ لا لیگا اشاره کرد که دوران ناموفقی برای وی تلقی می‌شود. او سابقهٔ مربیگری در جی‌لیگ (ژاپن) و ام‌ال‌اس (ایالات متحدهٔ آمریکا) را نیز دارد.

وی از تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ رسماً سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را برای یک دوره سه‌ساله به عهده گرفت.نخستین بازی رسمی کیروش با تیم ایران، بازی دوستانه‌ای برابر ماداگاسکار بود که در ۲۶ تیر ۱۳۹۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و ایران ۰–۱ پیروز شد. کیروش در یک اردوی تمرینی که پیش از این بازی در تیرماه و در اتریش برگزار شد، در ۳ بازی تمرینی برابر تیم‌های باشگاهی اروپایی، تیم ایران را مربیگری کرده‌بود و در آن‌ها آرایش بازیکنان متفاوت و چیدمان‌های ۱–۳–۲–۴ و ۳–۳–۴ را آزموده‌بود.

روزنامه معروف اکیپ فرانسه با تیتر "کارلوس کی روش، سرمربی سابق رئال مادرید، به عنوان سرمربی ایران بازگشت"، نوشت: کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی مصر با امضای قراردادی دوباره سرمربی ایران در جام جهانی قطر (20 نوامبر تا 18 دسامبر) شد.

آنچه دیگران می خوانند :