پنج شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹

ماجرای خداحافظی با شخصیت رحمان سریال یاغی

ماجرای خداحافظی با شخصیت رحمان سریال یاغی
محمد کارت خبر از خداحافظی با یکی از شخصیت های کلیدی داستان یاغی داد.

به گزارش تیتربرتر ؛ محمد کارت، کارگردان سریال یاغی در پی انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «خداحافظی با یکی از شخصیت های عزیز سریال یاغی.»

پایان کار یک شخصیت کلیدی در سریال یاغی

پایان کار یک شخصیت کلیدی در سریال یاغی
پایان کار یک شخصیت کلیدی در سریال یاغی

 

سریال یاغی به قسمت های پایانی و هیجان انگیز رسیده است. جایی که قمار بزرگ بهمن و همسرش قرار است اتفاق بیفتد. جایی که کاروان ورزشی کشتی قرار است حجم زیادی مواد مخدر وارد کشور کند. حال اینگونه که به نظر می آید، این شخصیت مدنظر محمد کارت، مهدی حسینی نیا بازیگر نقش برادر بهمن خان در سریال یاغی است.

سریال یاغی

سریال "یاغی" مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی محصول سال ۱۴۰۰ در ژانر درام بوده و به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی که برای سرویس نمایش خانگی فیلیمو ساخته شده‌ است. فیلم‌نامهٔ آن را پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت با نگاهی به رمان سالتو (نوشته مهدی افروزمنش) به نگارش درآورده‌اند. همین تیم نویسنده، تجربه نگارش فیلمنامه فیلم شنای پروانه را نیز در کارنامه خود دارند. 

بازیگران سریال

باید گفت که سریال یاغی توانسته جمعی از ستارگان سینما را در کنار یکدیگر جمع کند تا هنر آنان را به چالشی جدید بکشد. از بازیگران این سریال می توان به: پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، آبان عسکری، مهدی حسینی‌نیا، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، امیررضا دلاوری اشاره کرد.

خلاصه داستان

یاغی داستان پسری است به نام جاوید که تلاش می‌کند تا از کنار همه سختی‌ها و بدبیاری‌ها و جامعه‌ای که او را به سمت خلاف هول می‌دهد، راهی برای خودش باز کند و با امید موفق شود.

جاوید نوجوانی است از محله‌های پایین شهر تهران که هنوز نتوانسته برای خود شناسنامه و هویتی داشته باشد و از این همه سختی که تا به حال در زندگی خود کشیده‌است، خسته شده و برای اینکه بتواند زندگی خوب و آبرومندانه‌ای را شروع کند با دختری به نام اَبرا که به یکدیگر علاقه دارند، ازدواج کند؛ در به در دنبال یافتن راهی است که بتواند مدرکی برای اثبات ادعایش، اینکه مرحوم محمود گنجی پدر اوست، به قاضی پروندهٔ درخواست شناسنامهٔ خود ارائه دهد اما راهی جز انجام آزمایش ژنتیک برایش نمانده و برای این‌کار لازم دارد که خانوادهٔ پدری خود را که از انجام این‌کار خودداری می‌کنند، راضی کند. جاوید همچنین با فردی به نام بهمن که به کشتی‌گیرهای جوان کمک می‌کند آشنا می‌شود تا رؤیای جوانی‌اش را به واقعیت تبدیل کند و در این مسیر اتفاقاتی رخ می‌دهد.

در خلاصه داستان رسمی آمده: «یاغی روایتگر درامی پر فراز و نشیب از سفر یک قهرمان است که شخصیت‌های متنوعی از طبقات مختلف اجتماعی در مسیر با او همراه می‌شوند یا برایش مانع می‌تراشند. یاغی باید از مرز درد و خستگی عبور کند.»

مطالب مرتبط:

انتقاد تند مجری تلویزیون از سریال یاغی
بازیگر کشتی گیر در سریال یاغی کیست؟

بیوگرافی رحمان داستان یاغی

مهدی حسینی نیا متولد 28 شهریور 1360 در شیراز بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او فارغ التحصیل کارشناسی رشته نرم افزار، هنرپیشه است. وی از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را با فیلم بلند سینمایی "اینجا بدون من" در سینمای ایران آغاز نمود. از جمله فعالیت ‌های او در تئاتر می‌توان به بازی در نمایش‌های "صور اسرافیل" و "او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود" اشاره کرد. مهدی حسینی نیا در سال 1392 با بازی در فیلم "روایت ناپدید شدن مریم" به کارگردانی محمدرضا لطفی به دنیای سینما وارد شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. اولین تجربه تلویزیونی مهدی حسینی نیا در سال 1393 آن هم با بازی در سریال "پرده نشین" به کارگردانی بهروز شعیبی بود.

حسینی‌نیا درآثاری همچون "سیاوش"، "متری شیش و نیم"، "ایستگاه اتمسفر"، "اینجا کسی نمی‌ میرد"، "اینجا بدون من"، "گورکن"، "خشکسالی و دروغ"، "ما همه با هم هستیم"، "بنفشه آفریقایی" و "شنای پروانه" به نقش‌ آفرینی پرداخته ‌است.

مهدی حسینی نیا برنده جوایزی چون: دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در بخش ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم کوتاه «سوادکوهی» و تندیس ایسفا در بخش بهترین بازیگری از یازدهمین دوره‌ جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) برای فیلم کوتاه «بی‌ریختی» است.

بازی مهدی حسینی نیا در یاغی

بازی حسینی نیا به خصوص در یاغی را نمی توان دست کم گرفت که نشان از صبر و تلاش بسیار او در مسیر بازیگری است و او را به یکی از ستاره های درخشان و بازیگران قوی در این سریال نشان می دهد. مهدی حسینی در دیگر پروژه های محمد کارت حضور داشته است و با اینکه در فیلم و سریال و تئاترهای زیادی بازی کرده است اما بازی او در نقش «رحمان» برادر «بهمن» در سریال یاغی باعث شهرت بیشتر او شده است. 

بازی زیبا و البته کنترل‌شده‌ی مهدی حسینی نیا از نقاط قوت سریال «یاغی» است. حضور او با گریمی متفاوت، صدای گرفته در قالب شخصیتی ساکت و مرموز، از همان ابتدا کنجکاوی زیادی را برای مخاطب به وجود می‌آورد. حسینی‌نیا با افزودن جزئیاتی خاص به نوع رفتار و شیوه‌ی بیان، تمام نقش‌هایی را که بازی می‌کند از آن خود کرده است.

مهدی حسینی نیا در پیج اینستاگرام درباره نقشی که در سریال یاغی بازی کرده، خود را اینگونه معرفی می کند: «این امن‌ ترین جا واسش بغل منه.
می‌شه تو زندگی خصوصی من دخالت نکنی؟!»

آنچه دیگران می خوانند: