سه شنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۵۱

واکنش ها به شایعات بازگشت کی روش به تیم ملی فوتبال

واکنش ها به شایعات بازگشت کی روش به تیم ملی فوتبال
محمدنبی : در مورد بازگشت کی‌روش پیشنهادات در هیات رییسه فدراسیون بررسی می‌شوند، تاج در برنامه‌ای در خصوص موفقیت‌هایی که در ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ وجود داشت صحبت کرد.

به گزارش تیتربرتر ؛ پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران ، شایعات بازگشت کارلوس کی روش مربی سابق تیم ملی فوتبال منتشر شد. تاج یک هفته پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی به صراحت اعلام کرد اگر رییس فدراسیون فوتبال شود، اسکوچیچ را برکنار و برای آوردن کارلوس کی‌روش تلاش خواهد کرد. که بلافاصله بعد از صحبت‌های مهدی تاج، کارلوس کی روش با انتشار پستی در صفحه شخصی از دوران حضورش در تیم ملی، به صحبت‌های تاج واکنش مثبت نشان داد.

تمایل مهدی تاج به تغییر در پست سرمربی تیم ملی است و به نظر می‌رسد اگر مخالفتی جدی علیه کارلوس کی‌روش در هیئت رییسه وجود نداشته باشد این مربی به زودی به ایران بازخواهد گشت تا هدایت تیم ملی فوتبال را در دست بگیرد.

اولین جلسه رسمی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال امروز سه‎‌شنبه برگزار می شود. انتظار می رفت که بازگشت کی روش به نیمکت تیم ملی در جام جهانی یکی از موضوعات مورد بحث این جلسه باشد اما احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از نخستین جلسه هیات رئیسه با حضور مهدی تاج و نواب رئیس جدید این فدراسیون اظهار کرد: اولین جلسه هیات رئیسه در دوره جدید برگزار شد. عمده بحث‌ها درباره گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف فدراسیون مانند اداری و تیم‌ملی بود. برخی از امور عمدتا اداری که در دست پیگیری بود و نیاز به مصوبه هیات رئیسه داشت، بررسی شد و مصوبه هیات رئیسه را گرفت.

مطالب مرتبط :

واکنش ها به بازگشت کارلوس کی روش

واکنش ها به بازگشت کارلوس کی روش
واکنش ها به بازگشت کارلوس کی روش

 

مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال، درباره احتمال بازگشت کی‌روش به تیم‌ملی نیز عنوان کرد:‌ در مورد کی‌روش پیشنهادات در هیات رییسه فدراسیون بررسی می‌شوند. تاج در برنامه‌ای در خصوص موفقیت‌هایی که در ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ وجود داشت صحبت کرد و احیانا برداشت‌هایی شد اما آن چه بابت مدیریت کلان کشور است، همه به هیات رییسه فدراسیون برده خواهند شد.

واکنش اسکوییچ به بازگشت کی روش

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ،در حاشیه رونمایی از کاپ جام جهانی قطر اظهار کرد : نگرانی از دست دادن جایگاهم را ندارم و تمرکزم روی کارم است. ما  قرار است قبل از اردوی اتریش یک اردو در ایران برگزار کنیم. فعلا لیست کلی‌تری را اعلام کرده‌ایم و دو بار قرار است کمتر شود. یک بار پیش از اردو و یک بار پیش از اردوی اصلی.

واکنش وزیر ورزش

حمید سجادی وزیر ورزش ، در رابطه با انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد : ان شالله که حاشیه های انتخابات فدراسیون فوتبال کمتر شود.

وی در شایعات منتشر شده در خصوص بازگشت کی روش بیان کرد : من این مسائل را نشنیدم. اینها خبرهایی است که شما شنیدید.

واکنش رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، در حاشیه رونمایی از کاپ جام جهانی قطر بیان کرد : در هفته ششم لیگ برتر به خاطر برنامه تیم ملی یک توقف خواهیم داشت. قصد داشتیم هفته هفتم را هم در میانه اردوی تیم ملی برای تیم‌هایی که بازیکن ملی‌پوش ندارند، برگزار کنیم ولی به دلیل تعداد بازیکنانی که دراگان اسکوچیچ قصد دارد دعوت کند ممکن است نتوانیم این کار را انجام دهیم.اگر بتوانیم هفته هفتم را با این شرایط برگزار کنیم، تا پیش از برگزاری جام جهانی، ۱۵ هفته از لیگ برگزار شده است. در غیر این صورت تا پیش از جام جهانی هفته چهاردهم را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود : اگر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی شود و بخواهد که برنامه لیگ تغییر کند و اگر همه این اگرها اتفاق بیفتد یک اگر جدید هم پیش می‌آید که باید برای ادامه مسابقات برنامه‌ریزی کنیم.

واکنش پیشکسوتان فوتبال

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال کشورمان در رابطه با این شایعات بیان کرد : به مسئولان جدید فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانند با تجربه‌های قبلی‌شان در دوره جدید با درایت و تفکر بیش‌تر به فوتبال کمک کنند و از این وضعیت خارج کنند. امیدوارم با برنامه‌ریزی جدید راهکارهای خوبی را ارائه دهند. نیاز به تغییر و تحولات اساسی داریم و ان‌شاءالله بتوانند این کار را انجام دهند.آقای تاج گزینه بهتری بود چون تجربه‌اش می‌تواند کمک کند. او در کنفدراسیون فوتبال آسیا صندلی دارد و این جایگاه می‌تواند به ما کمک کند. نباید تجربیاتش را نادیده بگیریم. او تازه کار نیست. تاج حالا باید از این تجربه استفاده کند. هر کسی از اشتباهات گذشته‌اش درس می‌گیرد و یک اشتباه را دو بار تکرار نمی‌کند. اشتباهات گذشته تاج برای آینده راه گشا خواهد بود.

وی ادامه داد : فدراسیون به دنبال موقعیت و شرایط خوب از نظر نتیجه‌گیری در جام جهانی است. باید این مساله به صورت تخصصی ارزیابی شود و بعد درباره آن تصمیم‌گیری شود. موافق حضور کی‌روش نیستم چون مگر او قبلا به ما کمک کرده است که اکنون بخواهد کمک کند؟ ما با او باختیم و حذف شدیم.

حسن روشن پیشکسوت فوتبال نیز اظهار کرد : بدترین و افتضاح‌ترین تصمیم این است که کی‌روش را برگردانند. کی‌روش هیچ خدمتی به فوتبال ایران نکرد و فقط بازیکن از خارج از کشور آورد و سازندگی برای تیم ملی نداشت. نهایتاً با اتمام قراردادش پولش را گرفت و به کشورش برگشت.کوتاه کردن دست دلالان در فدراسیون فوتبال، نظارت بر آکادمی باشگاه‌ها و انتخاب سرمربی خوب و توانمند خارجی برای تیم ملی فوتبال باید اولویت‌های تاج باشد.

واکنش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه در خصوص حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی، اظهار کرد: صحبت پیرامون این قصه هرچیزی که به تقویت تیم ملی ایران کمک کند تا در صحنه جهانی نمایش خوبی داشته باشد بهترین است. این نظر باید در هیات رئیسه بررسی شود. مطرح کردن اسامی خوب نیست چون تعدد آرا به وجود می آورد. مشخص نیست همه بازیکنان با این امر موافق باشند یا نه. همه حس و علاقه و آرزوی مان داشتن یک تیم ملی بسیار قوی و منسجم است تا قدرت فوتبال ایران را در صحنه جهانی نشان بدهند.

آنچه دیگران می خوانند :