شنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۳۰

جواد خیابانی کوتاه نیامد/ بیانیه عجیب پس از آبروریزی در برج میلاد

خبر آنلاین : جواد خیابانی نه تنها بابت آبروریزی در مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار پشیمانی اولیه را نداشت، بلکه آن را پای «معجزه فوتبال» گذاشت.

پنجشنبه، اتفاقی تاریخی برای فوتبال ایران رقم خورد و از کاپ جام جهانی برای اولین بار در تهران و البته برج میلاد رونمایی شد.

اما این مراسم که چندین بازیکن قدیمی‌و اعضای فدراسیون فوتبال و شهرداری تهران هم حاضر بودند، همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

پروتکل‌های مورد نظر فیفا برای رونمایی از کاپ به درستی رعایت نشد و نهایتا اتفاق زشتی رقم خورد که دست کمی از یک آبروریزی بزرگ نداشت.

در چنین فضایی، اما جواد خیابانی با نوشتن متنی، نسبت به این صحنه‌های عجیب و غریب واکنش نشان داد.

او نه تنها بابت این اتفاق اظهار پشیمانی اولیه را نداشت، بلکه آن را پای «معجزه فوتبال» گذاشت.

در بیانیه جواد خیابانی آمده است:

«آنچه در برنامه رونمایی از جام جهانی دیده شد به نظر من بسیار خوب بود. گروهی از خبرنگاران عزیز و پیش کسوت فرهنگ و ادب بسیار تلاش کردند تا همه کارها منظم باشد و خیلی هم منظم بود.

لطفا کل مراسم را ببینید نه فقط چند دقیقه بعد از اتمام آن را، چون کل مراسم حدود ۱۵۰ دقیقه طول کشید؛ از ابتدا تا انتهای مراسم کمترین بی نظمی ای وجود نداشت.

اینکه خبر این چنین منتشر می‌شود که مراسم بی نظم بوده؛ هرگز درست نیست. وقتی رونمایی از جام جهانی که آخرین بخش برنامه بود به اتمام رسید؛ مردم و حاضران در سالن برای عکس گرفتن روی استیج آمدند. خب البته خیلی بهتر می‌شد که منظم تر می‌آمدند، اما اسمش بی نظمی نیست.

این اسمش عشق به ورزش، فوتبال و جام جهانی است. همه جای دنیا همین اتفاقات می‌افتد. نماینده فیفا خودش گفته که ما این شور ملی را درک می‌کنیم و تقریبا همه جا این اتفاق می‌افتد.

خبرنگاران عزیز وظیفه خود را انجام می‌دهند… درست هم هست، اما جلوی عشق مردم را نمی‌شود گرفت. من هم دلم می‌خواست عکس می‌گرفتم، اما نشد.

شما دوست ندارید با جام جهانی عکس داشته باشید؟ در بین ۸۰ میلیون ایرانی کسی هست که دلش نخواهد با جام جهانی عکس بگیرد؟ باز هم تأکید می‌کنم که بله و موافقم که کاش همان لحظات آخر مراسم هم منظم می‌شد، اما نباید فقط بدی‌ها را دید…

ما به وقتش منظم هم بوده ایم… و کاش عادت نکنیم فقط تلخی‌ها و بدی‌ها را سوژه کنیم.

آیا همین که در این برنامه ده‌ها پیرمرد موی سفید کرده از فوتبال ایران مورد تجلیل قرار گرفتند؛ خوشحال کننده نبود؟

مراسم حدود سه ساعت بود؛ خیلی هم منظم و باشکوه…۱۰ دقیقه آخرش وقتی کنداکتور اصلی تمام شد؛ کمی هم از نظم اصلی افتاده شد.

این اتفاق در وسط مراسم نبود؛ در پایان مراسم بود…

این شور ملی و احساس به ورزش، فوتبال و جام جهانی را به بی نظمی و بی فرهنگی تشبیه نکنیم؛ این معجزه فوتبال بود».