چهارشنبه, ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۱۲

نرخ قیمت بلیت اتوبوس های اربعین 1401

نرخ قیمت بلیت اتوبوس های اربعین 1401
مدیرکل حمل‌ونقل مسافری : قیمت بلیت اتوبوس‌های بین‌ شهری برای اربعین تصویب شد.

به گزارش تیتربرتر ؛ داریوش باقرجوان مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان در خصوص سفر های اربعین اظهار کرد : برخی گزارش‌ها مبنی بر فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین به‌صورت پیش‌فروش یا سرویس‌های دربستی دریافت شده است ، زائران عزیز اربعین حسینی برای عزیمت به مرزهای خروجی فقط در داخل پایانه‌های مسافربری به شرکت‌های حمل‌ونقل مراجعه کنند. یک سری افراد سودجو و واسطه‌گر از تقاضای بالا برای سفرهای اربعین سوءاستفاده کرده و با مالک و راننده اتوبوس قراردادهای خارج از چارچوب قیمت‌های بلیت های اربعین منعقد می‌کنند.

باقرجوان  افزود : مردم برای تهیه بلیت فقط به پایانه‌ها مراجعه کنند .به دلیل تقاضای بالا و ناوگان محدود، سازمان راهداری تمهیدات لازم برای سرویس‌های فوق‌العاده اتوبوس برای انتقال زائران به مرزهای خروجی را اندیشیده است. از این رو مردم در صورتیکه نتوانستند بلیت اتوبوس تهیه کنند روز بعد برای این کار اقدام کنند. به مالکان و رانندگان اتوبوس اخطار می‌دهیم که وارد این موضوع نشوند، در صورتیکه این تخلف محرز شود اجازه فعالیت آنها در حمل‌ونقل مسافری برای همیشه لغو خواهد شد.

وی پیش از این اظهار کرد : سال 98 بالغ بر 33 درصد از زائران اربعین از طریق حمل‌ونقل عمومی مشرف شدند و امسال نیز برآورد ما این است که 35 درصد از زائران را در این بخش خدمات‌رسانی کنیم، مابقی زائران از طریق جاده‌ها و با ماشین شخصی‌شان تردد خواهند کرد.در زمان حاضر 8000 دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین تدارک دیده شده و آماده خدمت‌رسانی به زائران است.

قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین

اربعین
اربعین

 

وی درباره قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین اعلام کرد : قیمت‌ها مصوب شده و از هر مبدا قیمت بلیت متفاوت است. اگر قرار باشد تغییر قیمت کند فقط ستاد مرکزی اربعین این کار را انجام می‌دهد که در رابطه با آن نیز اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد. تابلوهای قیمت در پایانه‌ها نصب شده و هیچ شرکتی نمی‌تواند خارج از عدد مصوب قیمت، دریافتی داشته باشد. برای نظارت بر این موضوع همکاران ما در سازمان راهداری و وزارت صمت در پایانه‌ها مستقر هستند.

مطالب مرتبط :

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز طی اطلاعیه در رابطه با سفرهای اربعین اعلام کرد : بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری به مقصد مرزهای خروجی اربعین صرفا به‌صورت روزفروش و در محل پایانه‌های مسافری یا دفاتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافری عرضه می‌شود. زائران اربعین به تبلیغات و خبرها در فضای غیررسمی و مجازی مبنی بر ارائه بلیت به‌صورت پیش‌فروش یا سرویس‌های دربستی که با هدف کلاهبرداری از زائران و کسب منافع غیرقانونی صورت می‌پذیرد توجه نکنند و خبرها را از مبادی و مراجع رسمی و معتبر پیگیری کنند.

سال گذشته نرخ بلیت بازگشتی اتوبوس های اربعین دو برابر رفت اعلام شد ،بابک طالبی برای بازگشت زائران اربعین از طریق مرزهای زمینی و جابه‌جایی آن‌ها تا مقاصدشان در سراسر کشور، اظهار کرد: با توجه به رویه‌ای که در سال‌های قبل هم جاری بود و مصوبات ستاد اربعین و مصوبه‌ای که از شورای عالی ترابری برای ایام خاص مانند ایام نوروز، اربعین و دهه آخر صفر گرفتیم، به دلیل اینکه سفرها به صورت یکسر خالی است و امسال هم سفری به صورت زمینی به مرزهای کشور نداشتیم ، مقرر شد تا نرخ بلیت اتوبوس دو برابر قیمت عادی محاسبه شود. این یعنی اگر زائری قیمت بلیت اتوبوس از مهران تا شهری را ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کرد حالا باید دوبرابر آن را پرداخت کند. به عنوان مثال با این حساب قیمت بلیت اتوبوس از مهران تا تهران از ۲۷۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان بسته به نوع اتوبوس متفاوت است که این نرخ‌نامه در جدولی با سه دسته‌بندی نرخی و در ۲۸ مسیر مختلف پیش‌بینی و اعلام شده است. 

حال باید دید این رویه برای امسای نیز تکرار خواهد شد یا خیر ؟

وضعیت پایانه های مرزی

امانی معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از این اظهار کرد : همان‌طور که می‌دانید امسال چند پایانه مرزی اضافه شده است، پایانه‌های مرزی ریندان و میرجاوه برای زائران خارجی و مرز تمرچین و باشماق برای شمال غرب کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود : در پایانه‌های مهران (شهید سلیمانی)، شلمچه و چزابه، بسیاری از کارها نظیر ساماندهی گیت‌های خروجی و زیرساخت‌های رفاهی را از سال گذشته آغاز کردیم. برای مثال، با توجه به اینکه هم‌زمان با اربعین پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در مرز مهران به ۴۸ درجه برسد، نصب سایه‌بان‌ها را دنبال می‌کنیم. مرز تمرچین و باشماق که امسال برای زائرین اربعین در نظر گرفته شده است، پایانه‌های مرزی این دو منطقه نوساز و جدید است و قبلاً نیز مسافرینی که قصد سفر به اقلیم کردستان داشتند از اینجا استفاده می‌کردندف البته ظرفیت پذیرش مسافر در آنها روزانه ۲ هزار نفر است و قطعاً در ایام اربعین جمعیت بیشتری مراجعه خواهند کرد. باید تلاش کنیم که این دو پایانه را بهبود ببخشیم.

امانی ادامه داد : درباره دوبانده شدن جاده منتهی به مرز مهران باید گفت بخشی از این کار انجام شده است، اما چون مسیر کوهستانی است فرآیند پیچیده‌ای دارد، البته باید تأکید کنم آن گره‌های ترافیکی که بعضاً باعث می‌شد زائران ساعت‌ها در ترافیک بمانند، برطرف شد و پلی که در آن منطقه است، تعریض شد.

آنچه دیگران می خوانند :