دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۲۰

ترامپ مدعی ضبط گذرنامه‌اش شد

فارس : «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال از ضبط شدن گذرنامه خود خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی خود از ضبط شدن گذرنامه‌اش در جریان حمله اف‌بی‌آی به اقامتگاهش خبر داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال از ضبط شدن گذرنامه خود خبر داد.

وی در این پیام نوشت که گذرنامه‌اش در جریان حمله پلیس فدرال به اقامتگاهش در مارولوگو در فلوریدا ضبط شده است.

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی هفته گذشته برای تحقیق درباره اینکه آیا ترامپ اسناد مهم امنیتی را از کاخ سفید خارج کرده یا خیر اقدام به بازرسی از عمارت ترامپ در مارئه‌لاگو کرد. چند روز بعد رسانه‌ها گزارش داده‌اند مأموران اف‌بی‌آی ۱۱ مجموعه اسناد فوق محرمانه از این محل کشف کرده‌اند. 

اقدام اف‌بی‌آی واکنش خشم‌آلود هواداران دونالد ترامپ و انتقادهای تند آنها از اف‌بی‌ی و وزارت دادگستری را به همراه داشته است. طرفداران ترامپ معتقدند این تحقیقات انگیزه‌های سیاسی دنبال می‌کرده است. 

منابع خبری در روزهای گذشته گزارش داده‌اند که تهدیدها علیه کارکنان اف‌بی‌آی افزایش یافته است. چند روز پیش مردی هنگام تلاش برای ورود به یکی از ساختمان‌های اف‌بی‌ای به ضرب گلوله کشته شد.

چند روز پیش رسانه‌ها گزارش دادند اف‌بی‌آی در حال بررسی افزایش بی‌سابقه تهدید علیه کارکنان این سازمان بعد از بازرسی از اقامتکاه دونالد ترامپ است.

 با این حال، این تحولات در شرایطی رخ می‌دهند که اف‌بی‌آی در روزهای گذشته به دلیل بازرسی از منزل دونالد ترامپ به شدت از سوی طرفداران رئیس‌جمهور سابق آمریکا هدف حملات لفظی و تهدیدهای انتقام‌جویانه قرار داشته است.

رسانه‌ها چند روز پیش گزارش دادند پس از حمله اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا، استفاده از اصطلاح «جنگ داخلی» در توییت کاربران آمریکایی به شدت افزایش یافت.

رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد ۱۸ مرداد اعلام کرد عمارت او در فلوریدا، تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران اف‌بی‌آی قرار گرفته و آنها حتی گاوصندوق وی را نیز تفتیش کردند.