سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۴۱
وزیر کشور:

برای عبور  زائران اربعین حسینی از مرزهای کشور آمادگی کامل وجود دارد 

وزیر کشور:
احمد وحیدی، وزیر کشور امروز در جریان سفر خرمشهر و بازدید از زیرساخت‌های پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی از سوی طرف عراقی و مهیا بودن امکانات ما برای خدمات دهی به زائران، از ۲۰ محرم‌الحرام جاری شرایط برای سفر مهیاست و از عاشقان اهل بیت تقاضا می‌شود که سفرشان را به تاخیر نیندازند.

به گزارش تیتربرتر؛ احمد وحیدی، وزیر کشور امروز در جریان سفر خرمشهر و بازدید از زیرساخت‌های پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی از سوی طرف عراقی و مهیا بودن امکانات ما برای خدمات دهی به زائران، از ۲۰ محرم‌الحرام جاری شرایط برای سفر مهیاست و از عاشقان اهل بیت تقاضا می‌شود که سفرشان را به تاخیر نیندازند.

وی با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی اندیشیده شده افزود:  اقدامات خوبی از نظر تامین آب و برق، استقرار مواکب، پیش‌بینی دروازه‌های خروجی در حوزه گذرنامه، ایجاد سایه‌بان‌ها و مه‌پاش‌ها و همچنین راه‌اندازی بیمارستان صحرایی انجام شده است.

 وزیر کشور بیان کرد: مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و دو مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان برای تردد زائران آماده هستند.

وحیدی در ادامه گفت: هنوز هماهنگی‌ها برای تردد با خودروهای شخصی انجام نشده است.

وی در خصوص اجرایی شدن ماده ۶۵  احکام دائمی برنامه توسعه کشور گفت: جلساتی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این خصوص در حال انجام است و مشکلی برای اعمال حاکمیت منطقه آزاد اروند وجود ندارد.  متروپل از وضعیت بحران خارج شد.                     

وزیر کشور در ادامه در خصوص ساختمان متروپل آبادان گفت: ساختمان متروپل از وضعیت بحرانی خارج شده و ساختمان در اختیار منطقه آزاد اروند است اما مطالعات برای نحوه تخریب آن قدری طولانی شده است.

وی با بیان اینکه دستور لازم در خصوص تخریب بنای متروپل باید از سوی دادستانی صادر شود اظهار داشت:براساس آخرین گزارش مراحل نهایی تخریب این بنا در حال برنامه ریزی برای اجرا است.

وزیر کشور روز سه شنبه از پایانه مسافری شلمچه، گیت‌های خروج زائرین ایرانی و اتباع خارجه و نظارت بر نحوه تردد زائرین از مرز بین المللی شلمچه بازدید کرد.