یکشنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۰۹

سوتی مهدی طارمی در جشن قهرمانی پورتو و واکنش په‌په + فیلم

سوتی مهدی طارمی در جشن قهرمانی پورتو و واکنش په‌په + فیلم
مدافع باتجربه پورتو نسبت به سوتی عجیب طارمی در جشن قهرمانی واکنش نشان داد.

به گزارش تیتربرتر؛ دیشب در چارچوب دیدار سوپر جام پرتغال تیم‌های فوتبال پورتو توندلا به مصاف یکدیگر رفتند و پورتو موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر از سد حریفش بگذرد و اولین جام فصل را به دست بیاورد.

مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو در این دیدار موفق شد دبل کند. او همچنین روی دیگر گل پورتو نیز نقش تاثیرگذاری داشت و در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

در جشن قهرمانی پورتو در حالی طارمی که جام قهرمانی را به دست داشت و عکاسان از او عکس می‌گرفتند په په کاپیتان پورتو به طارمی گفت که جام را برعکس گرفته‌ای و طارمی را متوجه اشتباه خود کرد.

باشگاه پورتو این ویدیو را منتشر کرد و در توضیحات آن نوشت: په‌په سریعا خود را برای حمایت می‌رساند.

مدافع پورتو زیر پست باشگاه پورتو در خصوص جام گرفتن طارمی عبارت «کنترل کیفیت» را نوشت و توضیح داد که مسئول کیفیت تیم و درست بودن همه چیز را این بازیکن برعهده دارد .

واکنش په په به سوتی مهدی طارمی
واکنش په په به سوتی مهدی طارمی

 

بیوگرافی مهدی طارمی

مهدی طارمی در پورتو
مهدی طارمی در پورتو

 

مهدی طارمی (زادهٔ ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند.

مطالب مرتبط:

طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران و نیز در ۹۶–۱۳۹۵ بازیکن سال فوتبال ایران شد. او سپس در الغرافه قطر و ریو آوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. طارمی در ریو آوه در فصل ۲۰–۲۰۱۹ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. او در فصل ۲۱–۲۰۲۰ نیز با ثبت بیشترین پاس گل فصل، در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت و بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ را در مقابل چلسی با ضربهٔ برگردان به ثمر رساند که این گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا سال ۲۰۲۱ شد.او در فصل ۲۲–۲۰۲۱ تاثیرگذار ترین (بیشترین گل و پاس گل) بازیکن لیگ پرتغال شد و در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت.

طارمی در ردهٔ ملی از سال ۱۳۹۴ به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از بازیکنان کلیدی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ بود. او در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی ایران حضور داشت.

طارمی در حال حاضر یکی از بهترین مهاجم‌های ۱۰ لیگ برتر اروپایی است.

مهدی طارمی با پیراهن پورتو

در شهریور ۱۳۹۹، با قراردادی چهار ساله به باشگاه فوتبال پورتو پیوسته‌است.

او اولین گل لیگ خود را برای پورتو در ۱۸ آبان ۱۳۹۹ در برد خانگی ۳-۱ مقابل پورتیموننسه به ثمر رساند.

طارمی در اولین فصل حضور خود در پورتو توانست سومین گلزن برتر و بهترین پاسور فصل شود.

طارمی با پورتو در لیگ پرتغال به نایب قهرمانی پریمیرا لیگا ۲۱–۲۰۲۰ رسید و با این تیم قهرمان سوپر جام فوتبال پرتغال شد.

در ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، طارمی در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دروازه یوونتوس را باز کرد.

او اولین ایرانی بود که در مرحله حذفی اول مسابقات گلزنی کرد. در ۲۴ فروردین ۱۴۰۰، او گل پیروزی بازی را با یک ضربه قیچی برگردان تماشایی در برد ۱-۰ خارج از خانه مقابل چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به ثمر رساند، اما باشگاهش در مجموع ۱-۲ شکست خورد.

طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط سایت اتحادیه فوتبال اروپا، گل مهدی طارمی به چلسی به عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این نظرسنجی از هواداران فوتبال اروپا خواسته شده بود تا از بین ده گل، بهترین را انتخاب کنند. حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و گل طارمی با کسب بیش از ۷۵۰ هزار رای، اول شد.

سوپرگل طارمی عامل تنها باخت چلسی در لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ شد.

طارمی در دومین فصل حضور خود در پورتو توانست به دوگانه(قهرمانی لیگ و حذفی) برسد. او در این فصل تاثیرگذار ترین (بیشترین گل و پاس گل) بازیکن لیگ پرتغال شد.

در ۶ مهر ۱۴۰۰ و در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا ۲۲–۲۰۲۱ طارمی تنها گل تیمش در جریان بازی دو تیم پورتو و لیورپول به ثمر رساند.

پورتو که در گروه بی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۲۲–۲۰۲۱ با لیورپول، اتلتیکو مادرید و آ.ث. میلان هم گروه بود و در نهایت با پنج امتیاز سوم شد و به لیگ اروپا راه یافت.

 او در اولین بازی خود در لیگ اروپا مقابل لاتزیو یک پنالتی گرفت ، یک گل زد و یک پاس گل داد.

عملکرد ملی مهدی طارمی

او ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ برای اولین بار به تیم ملی ایران توسط کارلوس کیروش دعوت شد.او نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان در سال ۱۳۹۴ انجام داد.

او در سومین بازی ملی خود پایش به گلزنی باز شد و در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دو بار برابر گوام گلزنی کرد.

طارمی در چهارمین بازی ملی خود نیز درخشان ظاهر شد و در پیروزی سه بر صفر مقابل هند، با سماجت خود یک پاس گل موفق برای آندرانیک تیموریان ساخت و گل سوم را نیز به ثمر رساند.

مهدی طارمی یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در راه صعود به جام جهانی بود؛ او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی فوتبال ایران گل‌های ۳ امتیازی زد و در این مسابقات عملکرد خوبی داشت و یکی از عوامل صعود تیم ملی به جام جهانی بود.
وی در جام جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب اصلی تیم ملی ایران حضور داشت و در هر سه مسابقه به میدان رفت.

مهدی طارمی در جام ملت‌ها آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داشت و در مجموع این مسابقات با زدن ۳ گل عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت.

مهدی طارمی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از بازیکنان تأثیر گذار تیم ملی بود که گل و پاس گل‌های سرنوشت سازی داد و وی با عملکرد فوق‌العاده اش و گل‌های حساس و تأثیری گذاری را به ثمر رساند باعث موفقیت تیم ملی شد و همچنین در بازی تیم ملی با عراق تک گل صعود بخش ما را وارد دروازه عراق کرد و باعث صعود تیم ملی مان به جام جهانی ۲۰۲۲ شد. مهدی طارمی با ۴ گل برترین گلزن مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا لقب گرفت.مهدی طارمی در پنجاه و یکمین بازی ملی خود اولین کاپیتانی را تجربه کرد.

آنچه دیگران می‌خوانند: