سه شنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۰۸

جزییات پیوستن محمدحسین زواری به استقلال/ نقل و انتقالات استقلال در لیگ 22

جزییات پیوستن محمدحسین زواری به استقلال/ نقل و انتقالات استقلال در لیگ 22
محمدحسین زواری از صنعت نفت در آستانه پیوستن به استقلال قرار گرفته است.

تیتربرتر: نقل و انتقالات تیم استقلال بعد از انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی رفته رفته شکل جدی‌تری گرفته است و روز گذشته آبی‌ها با برخی از بازیکنان برای فصل بعد به توافق رسیدند و در این بین امید حامدی‌فر را نیز از تیم صنعت نفت به خدمت گرفتند، اما حالا در ادامه نقل و انتقالات تابستانی باشگاه استقلال درصدد جذب یکی دیگر از بازیکنان باشگاه صنعت نفت است.

دومین صید استقلال از تیم لیگ برتری کیست؟

دومین صید استقلال از تیم لیگ برتری کیست؟
دومین صید استقلال از تیم لیگ برتری کیست؟

بعد از جذب سجاد شهباززاده و انتخاب ریکاردو ساپینتو به‌عنوان سرمربی، حالا استقلال به‌صورت جدی خود را در بازار نقل و انتقالات نشان داده و بعد از اینکه آبی‌ها شب گذشته با امید حامدی‌فر به توافق نهایی رسیدند، قرارداد آرمان رمضانی را نیز تمدید کردند.

البته جذب حامدی‌فر تنها خرید استقلال از تیم آبادانی صنعت نفت نیست چرا که آبی‌ها مدتی است در حال بررسی شرایط محمدحسین زواری هستند تا این بازیکن را نیز به‌خدمت بگیرند.

همزمان با روند مذاکرات برای جذب حامدی‌فر، استقلالی‌ها صحبت‌هایشان با زاوری را نیز پیش برده و در نهایت پس از جلسه‌ای که امروز بین طرفین برگزار شد، این بازیکن با آبی‌ها به توافق نهایی دست یافت.

بدین‌ترتیب محمدحسین زواری به دومین خرید استقلال از تیم فصل گذشته علیرضا منصوریان تبدیل می‌شود. بازیکنی که قابلیت بازی در پست پشت مهاجم را دارد و می‌تواند در بخش هجومی به تیمش کمک کرد.

زواری ۲۱ ساله کارش را از تیم رده‌های پایه سایپا آغاز کرد و با حضور در صنعت نفت توانست در تیم بزرگسالان حضور پیدا کند. حالا این بازیکن پس از شهباززاده و حامدی‌فر به سومین خرید تابستانی استقلال تبدیل می‌شود.

این بازیکن جوان پس از پیوستن به جمع آبی های پایتخت به صحبت پرداخت که در زیر می خوانیم:

صحبت های محمدحسین زواری بعد از پیوستن به استقلال

صحبت های محمدحسین زواری بعد از پیوستن به استقلال
صحبت های محمدحسین زواری بعد از پیوستن به استقلال

* شب گذشته به استقلال پیوستید. درباره دوران حضور در صنعت نفت تا مورد توجه قرار گرفتن توسط باشگاه های بزرگ فوتبال ایران صحبت کنید

من در فولاد خوزستان فوتبالم را شروع کردم و مدتی نیز در تیم بزرگسالان بازی کردم. برای اینکه بیشتر دیده شوم به صنعت نفت رفتم. هواداران، مدیریت، کل باشگاه و بخصوص مربیانی که با آنها کار کردم خیلی هوای من را داشتند که اوج آن در فصل قبل بود که خدا را شکر توانستم عملکرد خیلی خوبی داشته باشم و مورد توجه باشگاه بزرگ استقلال قرار گرفتم و به توافق رسیدیم. خیلی هم از این بابت خوشحالم و حس فوق العاده ای دارم.

* علیرضا منصوریان چند باری در نشست های خبری خود از شما تعریف و تمجید کرد و از شما به عنوان یک پدیده نام برد. در این باره صحبت می کنید؟

لطف علی آقا همیشه شامل حال من بوده و این افتخار را داشتم که شاگرد ایشان باشم. در هر زمینه ای، مشاور خوبی بوده و خیلی به من کمک کردند تا انتخاب درستی انجام دهم و در آمدن من به استقلال نقش ویژه ای داشتند و به من گفتند در این تیم پیشرفت خواهم کرد. به سایر پیشنهادات توجهی نداشتم و خیلی دوست داشتم در فصل جدید پیراهن استقلال را بر تن کنم که موفق هم شدم.

* سال قبل که بازیکنانی از سایپا به استقلال آمدند، هواداران گلایه داشتند که چرا تیم بازیکن بزرگ جذب نمی کند. اما عملکرد حسین زاده و جلالی باعث شد تا آنها به ستاره های تیم تبدیل شوند و امیرعلی صادقی نیز به تیم ملی امید راه یافت. راجع به خریدهای کنونی نیز همین صحبت ها مطرح شده است که استقلال بازیکنان جوانی را جذب می کند. فکر می کنی بتوانی مانند کاری که حسین زاده انجام داد، نظر هواداران را تغییر دهی؟

من تمام تلاشم را می کنم تا عملکرد فوق العاده ای در استقلال داشته باشم. کلا فوتبال جوری شده که عملکرد بازیکن جوان با بازیکن بزرگسال تفاوت چندانی ندارد. از لحاظ عملکردی نیز بخواهیم مقایسه کنیم، من در پست خودم و در فصل قبل عملکرد خوبی داشتم. امیدوارم که بتوانم خودم را به هواداران ثابت کنم. قول می دهم که نهایت تلاشم را به کار بگیرم و تمام توانم را درون زمین خواهم گذاشت تا خودم را ثابت کنم.

* شما جزو نخستین نفراتی بودید که اسمتان اطراف استقلال شنیده شد ولی روند پیوستن طولانی شد. این مسئله به خاطر انتخاب سرمربی جدید بود؟ با وجود داشتن چند پیشنهاد اما در این چند روز نیز برای استقلال منتظر ماندید.

من شب گذشته مصاحبه ای را انجام دادم که تعدادی از هواداران بد برداشت کردند. می خواهم در این رابطه توضیحاتی بدهم. اینکه گفته بودم نمی خواهم منت بگذارم، بحث این مسائل نیست. باعث افتخار من است که عضو تیم استقلال هستم. منظور من این بود که علاقه زیادی داشتم که پیراهن استقلال را به دست بیاورم. خدایی نکرده منظور من این نبوده که بخواهم سر هواداران بزرگ استقلال منت بگذارم. باعث افتخارم است که در این تیم بازی کنم. منظور من این بود که از چندین تیم از جمله فولاد، سپاهان، گل گهر، تراکتور و سپاهان پیشنهاد داشتم ولی توجهی به آنها نکردم. خود آقای آجورلو در جریان هستند که من چندین روز جواب باشگاه های مختلف را ندادم و دلیلش فقط این بود که تأیید آقای ساپینتو را بگیرم و با تمام وجود برای ثبت قرارداد با استقلال بروم.

مطالب مرتبط:

نظر زواری درباره تیم استقلال

نظر زواری درباره تیم استقلال
نظر زواری درباره تیم استقلال

* درباره بازیکنان هم پست شما در استقلال صحبت کنید. آیا کار سختی برای حضور در ترکیب اصلی دارید؟

فوتبال کلا یک چیز غیرقابل پیش بینی است. ممکن است که سرمربی در بازی از عملکرد بازیکنی خوشش بیاید و به آن فرد بازی دهد و ممکن است برعکس شود. بازیکنان هم پست من قابل احترام بوده و در پست خودشان جزو بهترین ها هستند. من نیز تمام تلاشم را می کنم. در عین رفاقت، رقابت نیز وجود دارد. با تمام وجود تلاش می کنم که جایگاه خودم را در استقلال به دست بیاورم.

* بازیکنان استقلال باید از قهرمانی خود دفاع کنند ولی تیم های حریف مانند پرسپولیس، سپاهان و فولاد بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته اند. به نظرتان استقلال می تواند قهرمانی خود را تکرار کند؟

به نظرم تیم ما بهترین بازیکنان لیگ را در اختیار دارد. آنطوری که من خبر دارم، مدیریت باشگاه در حال تلاش است و با چند بازیکن نیز وارد مذاکره شده اند. ان‌شاءالله خبرهای خوبی در این زمینه منتشر شود. البته این مسئله وظیفه بازیکن را سنگین تر می کند چون تیم در فصل قبل قهرمان شده است. امیدواریم که امسال نیز بتوانیم عملکرد فوق العاده ای داشته باشیم و قهرمانی خود را تکرار کنیم.

* شما از بچگی استقلالی بودید یا خیر؟

راستش را بخواهم بگویم بله من از بچگی استقلالی بودم.

* البته استقلالی های جنوب کشور پرتعداد هستند.

بله در استان خوزستان استقلالی های زیادی پیدا می شود.

* با بازیکنان فعلی از قدیم رفاقت داشته اید؟

من و صالح حردانی در پایه های فولاد با همدیگر هم تیمی بودیم. با جعفر سلمانی نیز در صنعت نفت بازی کردیم. با علیرضا رضایی، امیرحسین حسین زاده و امیرعلی صادقی نیز در تیم ملی امید هم تیمی بودم.

* پس از پیوستن به استقلال نیز صفحه اینستاگرامتان منفجر شد و تعداد فالوئرهایتان افزایش پیدا کرد. اینکه این همه هوادار از شما استقبال کند چه حسی دارد؟

قاعدتا حس فوق العاده ای است و انرژی مثبتی گرفتم. هواداران به من لطف داشتند و این اتفاق یک انگیزه مضاعفی بود تا بیشتر تمرین کنم و بتوانم عملکرد متفاوتی داشته باشم. از لطفی که هواداران به من دارند نیز تشکر می کنم.

هدف زاواری در تیم استقلال

هدف زاواری در تیم استقلال
هدف زاواری در تیم استقلال

* آرزو و هدف فوتبالیتان در امسال و آینده چه خواهد بود؟

قطعا هدف من دعوت به تیم ملی بزرگسالان است. هر بازیکنی نیز آرزو دارد در اروپا به فوتبالش ادامه دهد و خودش را در قله های بالای فوتبال ببیند. تمام تلاشم را می کنم ولی در حال حاضر هدف من این است که در استقلال جایگاه خودم را به دست بیاورم و بتوانم به بازیکنی تبدیل شوم که باشگاه و هواداران روی من حساب باز کنند.

* شما در صنعت نفت خیلی سختی کشیدید و فکر می کنم قراردادتان 50 میلیون تومان بود که بخشی از آن را نگرفتید. 

قرارداد من در سال اول 50 میلیون تومان بود و سپس به 100 میلیون رسید که از این مبلغ حدود 60 میلیون تومان دریافتی داشتم. ولی با این وجود فکر می کنم با توجه به سن خودم عملکرد خوبی داشتم. در صنعت نفت بحث مالی را فراموش کردیم. ما هر سال مشکل مالی داشتیم ولی با تمام وجود به میدان می رفتیم و فکر و ذکرمان فقط این بود داخل زمین خوب بازی کنیم.

* صحبت های پایانی اگر دارید...

من سه سال فوق العاده در صنعت نفت داشتم. مدیون مدیران باشگاه، کادر مربیگری و هواداران هستم. هواداران همیشه از من حمایت کردند و تا آخر عمر طرفداران صنعت نفت و مردم آبادان هستم و باید از آنها به شکل ویژه ای تشکر کنم.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: زهرا فرامرزی