سه شنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۴

دروازه بان سوم پرسپولیس در لیگ 22 کیست؟

دروازه بان سوم پرسپولیس در لیگ 22 کیست؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس به دنبال جذب یک گلر جدید برای تیمش است.

به گزارش تیتربرتر؛ پس از حضور علیرضا بیرانوند در پرسپولیس زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی حامد لک از جمع سرخ‌پوشان به گوش می‌رسید و او با حضور در ساختمان باشگاه قرارداد خود را فسخ کرد. حامد لک پس از فسخ قرارداد با پرسپولیس به مس رفسنجان پیوست تا گلر اول این تیم شود. با این نقل و انتقال احمد گوهری در کنار علیرضا بیرانوند دروازه‌بانان فصل آینده پرسپولیس خواهند بود.

دروازه بان سوم پرسپولیس کیست؟

گوهری که فصل گذشته عملکرد متوسطی داشت به عنوان گلر دوم و ذخیره علیرضا بیرانوند در پرسپولیس بازی خواهد کرد.حالا یحیی گل محمدی تصمیم گرفته است یک گلر سوم جوان و با استعداد برای فصل جدید خود انتخاب کند.

ظاهرا چنین دروازه‌بانی در حال حاضر در تیم‌های امید و جوانان پرسپولیس پیدا نشده و سرمربی پرسپولیس قصد دارد یک گلر مستعد از سایر تیم‌ها پیدا کند تا در کنار علیرضا بیرانوند و احمد گوهری باشد.

از طرفی وضعیت احمد گوهری هم شاید به گونه ای نباشد که گل محمدی بتواند به عنوان گلر دوم هم از او به ویژه در دیدارهایی که بیرانوند غایب باشد، استفاده کند.

بنابراین گلر سوم جدید پرسپولیس باید هم جوان و هم قابلیت بازی در ترکیب این تیم را در شرایط خاص داشته باشد.

معرفی مربی دروازه بان های پرسپولیس بعد از فنایی

معرفی مربی دروازه بان های پرسپولیس بعد از فنایی
معرفی مربی دروازه بان های پرسپولیس بعد از فنایی

 

 با جدایی داوود فنایی از جمع سرخ‌پوشان ایران، یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت یک برزیلی که کارنامه پرباری هم دارد؛ برای آماده کردن دروازه‌بان‌هایش به‌کار بگیرد.

ولسلی آنتونیو سیمپلیسیو از گزینه‌های پرسپولیس برای این منظور بود که در نهایت پس از مذاکرات با رضا درویش، مدیرعامل این باشگاه توافق نهایی حاصل شد و این مربی برزیلی با قراردادی یک‌ساله به پرافتخارترین تیم فوتبال ایران پیوست.

ولسلی آنتونیو سیمپلیسیو سابقه کار با مربیانی چون؛ نیکولاس کوردوا، لوران بلان، لادروپ و خورخه فوساتی را در کارنامه خود دارد. او به‌عنوان مربی در تیم‌های مطرح برزیلی مانند سانتوس کار کرده است ولی از سال ۲۰۰۳ در فوتبال قطر حضور پیدا کرد و بعد از کار در باشگاه‌هایی چون؛ العربی و الریان به کادرفنی تیم ملی قطر ملحق شد. 

او دوره‌های مختلف مربیگری و آموزش دروازه‌بانی را هم پشت سر گذاشته است و حالا در ماجراجویی جدید خود به فوتبال ایران و پرسپولیس آمده است.

ننکا که سابقه همکاری با نیکولاس کوردوا، لوران بلان، لادروپ، خورخه فوساتی و ... دارد قرار است جانشین داوود فنایی در پرسپولیس شود و باید دید علیرضا بیرانوند و احمد گوهری زیر نظر این مربی چه شرایطی را در فصل بیست و دوم پشت سر خواهند گذاشت.

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس مدت‌ها به‌دنبال جذب دینکا آلین بود اما در نهایت پس از اینکه محمد محمدی، معاون ورزشی پرسپولیس به‌صورت علنی از تلاش برای جذب وی خبر داد، باشگاه تراکتور پرسپولیسی‌ها را متهم به «اغواگری» کرد و همین موضوع باعث شد تا پروژه جذب این مربی شناخته شده رومانیایی بسته شود.

مطالب مرتبط:

مصاحبه کامل رضا درویش درباره نقل و انتقالات

مصاحبه کامل رضا درویش درباره نقل و انتقالات
مصاحبه کامل رضا درویش درباره نقل و انتقالات

 

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره نقل و انتقالات فوتبال ایران و نقش برجسته و پررنگ دلال‌ها، در برنامه فوتبال برتر سخن گفت که بخش‌هایی از آن را در زیر می‌خوانید:

همه افرادی که در مورد نقل و انتقالات صحبت می‌کردند اتفاق‌نظر داشتند که یکی از پیشگامان نوع نقل و انتقالات امسال من بودم، در پایان لیگ گذشته متوجه شدم با این وضعیتی که برخی باشگاه‌ها برای خرید بازیکن وارد میدان شده‌اند، شاید یک تا دو تیم نتوانند در این عرصه رقابت کنند. اگر بنا است قاعده یا قانون یا سقفی در مورد نقل و انتقالات گذاشته شود ما هم استقبال می‌کنیم، اگر هر کاری قاعده و قانونی داشته باشد برای هر تیمی آسایش و آرامش فراهم می‌کند. یقین داشته باشید که ما هم خواهان این موضوع هستیم.

معضل بزرگ نقل و انتقالات مدیر برنامه‌ها یا افرادی هستند که با این اسم کارشان این روزها در بازار فوتبال رواج دارد. یک مثال می‌زنم؛ برخی مدیران برنامه بازیکن خارجی را به ما معرفی کردند، از طریق دوستان نزدیک خود که با آنها همکاری می‌کنم، توانستم با مدیرعامل باشگاه آن بازیکن ارتباط بگیرم بدون اینکه ۸-۷ نفر را واسطه کنم. شاید باور کردنش سخت باشد اما وقتی با مدیرعامل آن باشگاه صحبت کردم، از این موضوع تعجب می‌کرد و به من می‌گفت چه خبر است که تاکنون چندین نفر به عنوان مدیر برنامه برای باشگاه پرسپولیس این بازیکن را می‌خواستند.

ما هم گفتیم یک نفر در گذشته صحبت کرده بود که از طریق دوست ما که دوست شما هم هست توانستیم مستقیم ارتباط بگیریم، صحبت‌ها نهایی شد و مدیرعامل باشگاه خارجی همان لحظه تصویری روی خط آورد، مترجمی هم بین ما بود و صحبت‌ها را انجام دادیم. پس از پایان مذاکرات بازیکن با دوست ما تماس گرفته بود و گفت که چندین نفر از ایران تماس گرفته و گفته‌اند با پرسپولیس قرارداد نبند زیرا با ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار دلار بیشتر قرارداد را برایت درست می‌کنیم. معضل امروز ما چنین مسائلی است.

بازیکن جوانی به من مراجعه کرد و شرایطی که دو سه هفته به پایان لیگ برتر فصل گذاشته مانده بود. به من گفت از بچگی پرسپولیس را دوست داشتم و هنوز هم به این تیم علاقه دارم. او بازیکن خوبی بود و گفتیم ما هم از در اختیار گرفتن یک بازیکن جوان، خوب و باآتیه استقبال می‌کنیم. با گل‌محمدی هم تماس گرفتیم و گفت بازیکن خوبی است. بازیکن قیمتی به ما گفت و اعلام کرد نمی‌توانیم همین الان قرارداد ببندیم که گفتم این کار غیراخلاقی است، زیرا دو سه هفته به پایان لیگ مانده و اگر بازیکنی پس از این قرارداد نداشته باشد آزاد می‌شود. به او گفتم اجازه بده لیگ تمام شود تا پس از آن با هم قرارداد ببندیم. پس از اتمام لیگ دیدم با فردی به نام مدیر برنامه‌هایش آمد، گفتم عیبی ندارد و او زمانی برای من کفش خریده است و... باور نمی‌کنید! این مدیر برنامه ۲۰۰ درصد بالاتر از مبلغ اولیه‌ای که با ما صحبت کرده بود خواستار شد، البته خود بازیکن می‌گفت دوست دارم با پرسپولیس قرارداد ببندم اما مدیر برنامه می‌گفت زیر این مبلغ نمی‌توانیم قرارداد ببندیم. شاید با همان ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد از صحبتی که با ما کرده بود به تیم دیگری رفت.

توفیق داشتیم امسال با بازیکنان خوبی قرارداد ببندیم، شاید بیراه نباشد اگر بگویم یک تا دو بازیکنی که به پرسپولیس آمدند مبلغ پیشنهادی‌شان از باشگاه‌های دیگر ۱۰ میلیارد تومان بیشتر بود. حتی یکی از آنها در جلسه‌اش با باشگاه دیگر گفته بود هرچند تفاوت مبالغ خیلی زیاد است اما به این دلیل که پرسپولیس را دوست دارم به این تیم می‌روم. خیلی آدم صادق و سلامتی است. این دوستان به جهت پرسپولیسی‌بودن از خیلی از پیشنهاداتشان صرف‌نظر کردند. به خاطر علاقه به باشگاه، هواداران و سرمربی با ما قرارداد بستند. وقتی استاندارد یا الگویی نداشته باشیم موضوع ناخودآگاه به ناکجاآباد می‌رود. ‌چگونه ممکن است باشگاهی به بازیکنی ۱۰ میلیارد بیشتر بدهد، ما هم پول خاصی نداریم و سقف‌مان مشخص است. شاید ۵-۴ بازیکن پیدا شوند که به خاطر عشق، علاقه و تعصب نسبت به پیراهن بیایند و با پرسپولیس قرارداد ببندند، اما همه این‌گونه نیستند.

شاید عشق و تعصب نسبت به پیراهن نسبت به ۴۰ سال قبل کم‌رنگ‌تر شده باشد، اما باز هم می‌بینم بازیکنانی هستند که با وجود پیشنهادهای بهتر از باشگاه‌های دیگر حاضر هستند به پرسپولیس بیایند، البته همیشه این‌گونه نیست. شاید بازیکنی به دلیل گرفتاری‌های زندگی و مالی مجبور می‌شود به این پیشنهادها پاسخ مثبت بدهد. البته امیدواریم استانداردهایی در نظر گرفته شود، ضمن اینکه باید فکری به حال مدیر برنامه‌ها کرد تقریبا آنها مدیر فوتبال هستند نه مدیران باشگاه‌ها. مدیران باشگاه‌ها نفعی ندارند و بیشتر نفع به سود مدیر برنامه‌هاست.

این قراردادها باید ۱۰ روز تا یک ماه دیگر در سایت کدال منتشر شود. باشگاه ما به بورس رفته است و نمی‌توانیم قراردادها را پنهان کنیم، مدیر نمی‌تواند قرارداد را به خانه ببرد و زیر بالش خود بگذارد. باید قراردادها را در سازمان لیگ ثبت کند و به دلیل در بورس بودن پرسپولیس این قراردادها در سامانه بورس ثبت خواهد شد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی