دوشنبه, ۰۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۸:۴۰

مشخصات لپ تاپ مک بوک ایر m2

مشخصات لپ تاپ مک بوک ایر m2
اپل سرانجام مک بوک ایر 2022 خود را با طراحی جدید معرفی کرد. مک بوک جدید با تراشه جدید M2 و یک رنگ جدید به بازار عرضه خواهد شد.

تیتربرتر: مک بوک ایر M2 جدید یا macbook air m2 آن‌قدر جذاب به نظر می‌رسد که ممکن است وسوسه شوید و تمام پول‌هایتان را خرج به چنگ آوردنش کنید. در مقایسه با مک بوک ایر M1 که نسل قبلی این لپتاپ محسوب می‌شود، تراشه‌ مک بوک ایر M2 قدرتمندتر، صفحه نمایش ۱۳.۶ اینچی آن بزرگتر و روشن‌تر، وب‌کم‌ با کیفیت ۱۰۸۰p آن بهبودیافته‌تر و طراحی سبک‌تر و کوچک‌تر، تفاوت‌های بارز این دو نسل هستند.

قیمت مک بوک ایر جدید از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود که ۲۰۰ دلار بیشتر از مک بوک ایر M1 و فقط ۱۰۰ دلار کمتر از مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید ۲۰۲۲ است که از همان تراشه‌ی M2 استفاده می‌کند. در این راهنما قصد داریم به معرفی مک بوک ایر M2 و مزایا و معایب آن بپردازیم.

قیمت، تاریخ عرضه macbook air m2

قیمت، تاریخ عرضه macbook air m2
قیمت، تاریخ عرضه macbook air m2

مک بوک ایر M2 هنوز تاریخ عرضه‌ یا حتی تاریخ پیش‌خرید مشخصی ندارد، اما اپل اعلام کرده است که این لپ‌تاپ در ماه جولای عرضه می‌شود. قیمت اولیه‌ی این لپ‌تاپ ۱۱۹۹ دلاراست که بالاترین قیمتی است که در چند وقت اخیر برای یک لپ‌تاپ سری ایر دیده‌ایم. اپل همچنین قصد دارد مک بوک ایر M1 را با قیمت ۹۹۹ دلار در خط تولید نگه دارد.

مشخصات کلی مک بوک ایر M2

  • پیکربندی macbook air m2 شامل یک پردازنده ۸ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD است.
  • مدل ۱,۴۹۹ دلاری مک بوک ایر M2، دارای پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای برای گرافیک بالاتر و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD است؛ همان موضوع همیشگیِ «هر که بامش بیش برفش بیشتر».
  • توجه داشته باشید که ایر M2 1199 دلاری با آداپتور برق ۳۰ واتی USB-C عرضه می‌شود و مدل ۱۴۹۹ دلاری دارای آداپتور دو پورت ۳۵ واتیِ USB-C است؛ بنابراین می‌توانید دو دستگاه را هم‌زمان شارژ کنید.
  • اگر می‌خواهید رم را به ۱۶ گیگابایت ارتقا دهید، هزینه آن ۲۰۰ دلار و اگر می‌خواهید به ۲۴ گیگابایت ارتقا دهید، ۴۰۰ دلار هزینه‌ آن است.
  • متأسفانه، آداپتور برق ۶۷ واتی که شارژ سریع را ارائه می‌دهد، ۲۰ دلار اضافی هزینه دارد و جداگانه باید آن را خریداری کنید.

طراحی و رنگ‌بندی macbook air m2

طراحی و رنگ‌بندی macbook air m2
طراحی و رنگ‌بندی macbook air m2

 

  • اپل واقعاً به لطف حاشیه‌های کاهش یافته، صفحه نمایش مک بوک ایر را از ۱۳.۳ اینچ به ۱۳.۶ اینچ افزایش داده است. 
  • روشنایی صفحه تا ۵۰۰ نیت افزایش یافته است که نسبت به ۴۰۰ نیت مدل M1 افزایش یافته است و اکنون از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند.
  • اولین چیزی که در مورد این محصول جدید اپل نظرها را جلب می‌کند، کوچکی و سبکی جالب توجه آن است. وزن آن نسبت به نسل قبلی فقط اندکی کاهش یافته است (از ۱.۲۷ کیلوگرم به ۱.۲۲ کیلوگرم).
  • اما طراحی کلی آن ۲۰ درصد از نظر حجم در مقایسه با MacBook Air M1 کمتر است.
  • ضخامت کلی مک بوک ایر جدید ،۰.۴ اینچ است که نسبت به M1 که ۰.۶ اینچ ضخامت داشت، نازک‌تر شده است.
  • مک بوک ایر جدید اپل یا همان macbook air m2 در چهار رنگ Midnight (آبی)، Starlight (طلایی کم رنگ)، Space Gray (خاکستری) و Silver (نقره‌ای) عرضه می‌شود.

درگاه‌های ورودی مک بوک ایر M2

یکی از خوشایندترین تغییرات در مک بوک ایر جدید یا macbook air m2 بازگشت MagSafe است. MagSafe اصلی یک کابل شارژ دارد که به صورت مغناطیسی به مک‌بوک شما متصل می‌شود، به این معنی که اگر به‌طور تصادفی کشیده شود جدا می‌شود و از برخورد لپ‌تاپ شما به زمین جلوگیری می‌کند.

مک بوک ایر جدید دو درگاه ورودی Thunderbolt/USB 4 در سمت چپ لپتاپ دارد. همچنین یک رابط MagSafe برای شارژ در سمت چپ وجود دارد. سمت راست لپتاپ دارای یک جک هدفون برای کسانی است که هنوز از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط:

عمر باتری مک بوک ایر

عمر باتری مک بوک ایر
عمر باتری مک بوک ایر

 

  • با وجود بهبود عملکرد و صفحه نمایش روشن‌تر در macbook air m2 اپل می‌گوید که مک بوک ایر جدید همان باتری ۱۸ ساعته مک بوک ایر M1 را دارد. واقعیت این است که اپل سیلیکون (پردازنده‌ی لپتاپ‌های مکِ اپل که اپل آن‌ها را جایگزین پردازنده‌های اینتل کرده است) فوق‌العاده کارآمد است. این نوت‌بوک‌ها در حالت استفاده‌ی معمولی به راحتی یک روز با باتری کار می‌کنند.
  • مک بوک ایر جدید دارای قابلیت شارژ سریع است که می‌تواند در ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شود. این می‌تواند یک ویژگی مفید برای کاربرانی باشد که اکثر اوقات روز را بیرون از خانه می‌گذرانند. مک بوک ایر جدید با قابلیت شارژ سریع در کنار اندازه‌ی خوش‌دست و جمع و جوری که دارد، انتخابی ایده‌آل برای کاربرانی است که همیشه در حال جابه‌جایی هستند.
  • مک بوک ایر جدید M2 مجهز به باتری لیتیوم پلیمری ۵۲.۶ وات ساعتی است که تا ۱۸ ساعت در هنگام تماشای فیلم با استفاده از برنامه Apple TV یا تا ۱۵ ساعت در هنگام وب‌گردی دوام می‌آورد.
  • مدل پایه با یک آداپتور برق ۳۰ واتی USB-C عرضه می ‌شود، در حالی که مدل پایه بالاتر با پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای با آداپتور برق فشرده ۳۵ واتی دو پورت USB-C عرضه می‌شود. مک بوک ایر با استفاده از MagSafe شارژ می‌شود و با آداپتور برق ۶۷ واتی USB-C قابلیت شارژ سریع را دارد.

عملکرد macbook air m2

اپل ادعاهای جسورانه زیادی در مورد عملکرد macbook air m2 در WWDC داشت. در حالی که مقایسه اپل با دستگاه‌های ویندوز، مانند همیشه مشکوک است، ما می‌توانیم ادعاهای این شرکت بین M1 و M2 را تا حد زیادی درست بدانیم.

اپل به خود می‌بالد که مک‌بوک‌های ایر M2 آن‌ها ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی هستند و عملکرد پردازنده گرافیکی آن ۳۵ درصد بهتر است. این یک جهش قابل توجه از نسلی به نسل بعد است M2 را بیش از پیش فریبنده می‌کند. خوب، این‌ها مشخصات کلی هستند، اما M2 واقعاً چگونه عمل می‌کند؟

  • برای مثال، سی‌پی‌یوی M2 حدود ۱۸% عملکرد بهتری نسبت به M1 ارائه می‌دهد.
  • اپل اعلام کرد که macbook air m2 از یک تراشه ۱۰ هسته‌ای، ۱.۹ برابر سریع‌تر در یک لپتاپ عادی عمل می‌کند؛ این در حالی است که M2 می‌تواند ۸۷ درصد از قدرت یک تراشه ۱۲ هسته‌ای در لپ‌تاپ‌های برندهای دیگر را در حالی که یک چهارم انرژی آن‌ها را مصرف می‌کند، ارائه دهد.
  • در مورد پردازنده گرافیکی، M2  عملکردی ۲۵% قوی‌تر از M1 ارائه می‌دهد در حالی که از همان مقدار انرژی استفاده می‌کند.
  • در کنار CPU و GPU، M2 دارای نسل بعدی Secure Enclave است.
  • Neural Engine به روز شده است و می تواند تا ۱۵.۸ تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد.

تراشه مک بوک ایر M2 

تراشه مک بوک ایر M2 
تراشه مک بوک ایر M2 

 

یک چیز در هنگام ارائه‌ی اپل در WWDC 2022 درباره‌ی مک بوک ایر تقریباً قطعی بود:

  • این گوشی با یک تراشه جدید M2 عرضه می‌شد. 
  • macbook air m2 که بر اساس فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده است، دارای ۲۰ میلیارد ترانزیستور است که ۲۵ درصد بیشتر از M1 است.
  • همچنین دارای یک کنترلر حافظه ۱۰۰ گیگابایتی است که ۵۰ درصد بیشتر از M1 است.
  • یک CPU هشت هسته ای (با چهار هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد)، یک پردازنده گرافیکی هشت‌هسته‌ای و حداکثر ۲۴ گیگابایت رم وجود دارد.

وب‌کم مک بوک ایر

اپل مک بوک ایر جدید macbook air m2 را با یک وب‌کم P1080 ارتقا یافته، برای جایگزینی با وب‌کم مک بوک ایر M1 که کیفیت وبکم آن ۷۲۰P بود عرضه کرده است. اپل توضیح داده است که وب‌کم M2 سنسور بزرگ‌تر و پیکسل‌های کارآمدتر خواهد داشت و همچنین وضوح و عملکرد نور در M2 دو برابرِ M1 خواهد بود. 

 مک بوک ایر 2022 قرار است با قیمت پایه ۱۲۰۰ دلار به بازار عرضه شود. اپل البته کماکان نسخه قبلی مک‌بوک ایر M1 را نیز با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: فرید نادری