یکشنبه, ۰۵ تیر ۱۴۰۱ ۲۰:۳۱

ماجرای جدایی احسان حسینی از پرسپولیس

ماجرای جدایی احسان حسینی از پرسپولیس
احسان حسینی امروز صبح بار دیگر برای پیگیری رضایت نامه‌اش به باشگاه پرسپولیس مراجعه کرد.

تیتربرتر: احسان حسینی که از آکادمی پرسپولیس به فوتبال ایران معرفی شد و در دوره برانکو کم و بیش به میدان رفت، یک فصل و نیم پیش به صورت قرضی راهی شهر خودرو شد و حالا در حالی که قرارداد قرضی‌اش به پایان رسیده، به دنبال جدایی از پرسپولیس است.

مدافع پرسپولیس و عجیب ترین جدایی فصل

مدافع پرسپولیس و عجیب ترین جدایی فصل
مدافع پرسپولیس و عجیب ترین جدایی فصل

یحیی گل‌محمدی سرمربی سرخپوشان روی او نظر چندان مثبتی ندارد و نمی‌خواهد این مدافع را در تیمش نگه دارد.

با این حال او برای جدایی و انتخاب تیم جدید با مشکل عجیبی مواجه شده است. باشگاه پرسپولیس در توافق خود با شهر خودرو، جدایی او را منوط به رضایت شهرخودرو دانست.

به این ترتیب مدافع جوان که تصور می‌کرد به راحتی قرار است رضایت نامه دریافت کند، حالا باید با مدیران شهرخودرو نیز مذاکره کند.

با این حال به نظر می‌رسد این هفته احسان حسینی از پرسپولیس جدا خواهد شد و تیم جدید خود را انتخاب خواهد کرد.

بیوگرافی احسان حسینی

بیوگرافی احسان حسینی
بیوگرافی احسان حسینی

احسان حسینی بازیکن فوتبال، که در ۱۱ مهر ۱۳۷۷  متولد شده است. قد این بازیکن ۱۸۵ سانتیمتر است و برای خط دفاعی بازیکنی خوش استایل محسوب می شود. این بازیکن در دو پست دفاع میانی و هافبک دفاعی توانایی بازی دارد.

فعالیت ورزشی احسان حسینی

این مدافع پا چپ برای اولین بار در مقابل تیم ذوب‌آهن اصفهان به میدان رفت که با برد یک بر صفر پرسپولیس همراه بود.

حضور در کمپ آلمان

هافبک تیم فوتبال جوانان پرسپولیس گفت: سال قبل در کمپ تمرینی آلمان بودم و حالا برای پرسپولیس بازی می‌کنم. نمی‌دانم آخر این فصل چه می‌شود.

احسان حسینی در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: به عنوان سهمیه نیم فصل توانستم به پرسپولیس بیایم و سال بعد باید در رده سنی امید بازی کنم. قبل از پرسپولیس در تیم امید نفت بودم که منحل شد و نیم فصل اول جایی بازی نکردم تا اینکه الان در پرسپولیس هستم. البته برای شروع فصل برای تیم امید تست دادم که من را خواستند ولی تیم دیر تشکیل شد و من هم با نفت نهایی کرده بودم که شرایط آن تیم را هم گفتم.

وی ادامه داد: سال قبل توسط یکی از مربیان که در آلمان فعالیت می‌کرد به کمپ تمرینی دعوت شدم و برای بوندس لیگا ۴ هم دعوتنامه داشتم. اینکه در آینده چه اتفاقی بیفتد نمی‌دانم اما الان در پرسپولیس راضی هستم. بچه‌هایی که از سال‌های قبل اینجا بودند، می‌گویند شرایط این فصل از هر نظر نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است.

سوابق فوتبالی احسان حسینی

سوابق فوتبالی احسان حسینی
سوابق فوتبالی احسان حسینی

حسینی درباره سوابق خود می‌گوید: فوتبال را به شکل رسمی از رده سنی نوباوگان شروع کردم. زمانی که آقای علی دوستی مهر سرمربی تیم ملی دانش آموزی بودند و آقای مهدوی کیا هم آنجا بودند، در ترکیب یازده نفره هم بودم ولی نمی‌دانم چه شد که درست در آستانه مسابقات، کادر را عوض کردند و یک تیم دیگر به مسابقات رفت.

وی درباره برنامه خود برای آینده اضافه کرد: پست تخصصی من دفاع آخر است ولی الان هافبک دفاعی بازی می‌کنم. احتمالا سال بعد در پرسپولیس بمانم، البته بستگی به نظر سرمربی امیدها خواهد داشت ولی به طور کلی اگر شرایطی پیش بیاید که بتوانم در تیمی در رده بزرگسالان بازی کنم، می‌تواند یک گزینه باشد.

مطالب مرتبط:

تمدید ۳ ساله با پرسپولیس

احسان حسینی، مدافع جوان سابق امید نفت درحالی که برای تیم‌های اروپایی تست داده بود و در شرف مهاجرت بود در نهایت توانست در دیماه 96 با حضوری موفق در برنامه تستی برانکو ایوانکوویچ مجوز حضور در این تیم را کسب کند. او در ابتدا در تیم امید پرسپولیس به فعالیت پرداخت.

این مدافع چپ پا در آدرماه 97 در ترکیب اصلی تیم پرسپولیس قرار گرفت و در اولین بازی خود برای پرسپولیس در مقابل تیم ذوب‌آهن اصفهان به میدان رفت که با بگو مگوهای زیادی درباره‌ی بی‌تجربگی او دراین بازی حساس بود اما در نهایت بازی با برد یک بر صفر پرسپولیس همراه بود

و احسان حسینی با عملکرد خوب خود در این بازی تواست نظر منتقدین و هواداران پرسپولیس را جلب کند و در بازی بعدی خود برای پرسپولیس که در مقابل تیم السد بود این جایگاه را تثبیت کرد اما بازی  با نتیجه (1 - 0) به نفع تیم مقابل به پایان رسید. تیم پرسپولیس در خرداد 97 طی قردادی 3 ساله حضور احسان حسینی  در این تیم تمدید کرد.

مصاحبه احسان حسینی

مصاحبه احسان حسینی
مصاحبه احسان حسینی

* اولین بازی ات به عنوان بازیکن فیکس خوش یمن نبود و پرسپولیس اولین باختش را ثبت کرد.

بله از این بابت بسیار متاسفم و فکر می‌کنم بدشانسی من بود که اولین بازی ام با باخت تیممان همراه شد. در دو صحنه آلومینیوم توانست گل بزند و من اصلا دوست ندارم که به بحث داوری ورود کنم اما واقعا روی صحنه گلاول، آفساید بود. جدا از این به نظرم روز بد فوتبال برایمان بود و نتوانستیم از موقعیت ها بهره ببریم.

* اولین بازی در ترکیب پرسپولیس چه حسی داشت؟

واقعیت این که من چند سالی بود در بازی های رسمی فیکس بازی نکرده بودم و اول خیلی هیجان داشتم. اما هر چه بازی به جلو رفت شرایط عادی شد و توانستم خودم را پیدا کنم و دیگر عادی شد. فقط همان دقایق نخست بود که یک مقدار استرس داشتم.

 

* فکر می‌کنی بعد از این بیشتر هم بازی کنی؟

این موضوع به کادرفنی برمی‌گردد، من در تمرین تمام تلاشم را می‌کنم و مطمئنم که اگر نیاز باشد آقا یحیی از من استفاده خواهد کرد. البته این که بازیکنی بتواند جای خالی آقای سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان را پر کند کار واقعا سختی است و کسی نمی‌تواند از این بابت اطمینان بدهد اما من تمام تلاشم را خواهم کرد. هر بازیکنی دوست دارد در زمین حضور یابد اما تصمیم گیر نهایی کادرفنی است.

 

* این که در این سال ها تو، سعید حسین پور و... کم بازی کردید، باعث ناامیدی ات نشده؟

طبیعی است که ما کم بازی کنیم، پرسپولیس چند سال است که در سطح اول فوتبال آسیا بازی می‌کند و ستاره های زیادی دارد. شاید من و سعید حسین پور اگر جای دیگر بودیم بیشتر بازی می‌کردیم اما ما مانده ایم و می‌جنگیم. ما هیچ وقت درباره بازی نکردن صحبت نکردیم و به حضور در پرسپولیس افتخار می‌کنیم.

 

* قبل از این که وارد زمین شوی، با سیدجلال و کنعانی صحبت کرده بودی؟

بله آن ها به من خیلی انرژی و امید دادند. البته دفاع وسط پستی است که بازیکنان باتجربه شاید در آن عملکرد بهتری داشته باشد و آقا سید و آقای کنعانی زادگان هم بسیار باتجربه هستند. قبل از بازی تجربیاتشان را در اختیار من قراردادند و فکر می‌کنم صحبت هایشان خیلی به من کمک کرد. واقعا از آن ها تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم بازیکن هرچه که بیشتر بازی کند، بهتر بتواند توانایی هایش رانشان دهد، در همین بازی هم ما خیلی خوب آلومینیوم را کنترل کردیم و روی صحنه گل هم آفسایدگیری مطمئنی انجام دادیم و مهاجم حریف نیم متر جلوتر بود.

* آیا دوست داری در زمین مسابقه شبیه بازیکن خاصی باشی؟

البته فکر کنم بقیه باید بگویند که من شبیه چه بازیکنی هستم اما الگوی خودم آقا سید است. در بین بازیکنان خارجی هم فن دایک و راموس را خیلی دوست دارم.

 

* در واقع منظورم این است که دوست داری یک مدافع بازیساز باشی یا کسی که بیشتر در دفع توپ نقش دارد؟

من بیشتر سعی می‌کنم روی زمین فوتبال بازی کنم چون تیمی که در آن هستم بیشتر روی بازیسازی از دفاع تاکید دارد. چه زمان آقای برانکو، چه آقای کالدرون و حالا هم با آقا یحیی ما از دفاع بازیسازی را آغاز می‌کنیم و با پاس های کوتاه حملات را طراحی می‌کنیم. من به پاس پشت دفاع هم علاقه دارم و تلاش می‌کنم سرزنی کنم و بازی خوانی کنم. اما به هر حال در نهایت مردم و کادرفنی هستند که باید بگویند عملکردم خوب بوده یا نه.

 

* فکر می‌کنی یک روزی جایگزین سیدجلال حسینی بشوی؟

آقا سید بزرگ ماست و پرسپولیس همچنان به او نیاز دارد و ما هم از او یاد می‌گیریم.

 

* تو دوست داری مثل سیدجلال حسینی در پرسپولیس بمانی یا مثل شجاع خلیل زاده به خارج از کشور بروی؟

هرکسی در ذهنش یک آرزوهایی دارد. نمی‌دانم الان گفتنش درست است یا نه اما من به دروغ گویی عادت ندارم. من دوست دارم مثل آقا سید کاپیتان تیمی باشم که از بچگی طرفدارش بودم اما واقعا بازی در اروپا رویای هرکسی است که امیدوارم برای من هم محقق شود.

 

* تو باوجود سن و سال پایینت با مربیان بزرگی کار کرده ای و فکر می‌کنم هر کدام روی تو تاثیر خاص خود را گذاشته باشند.

من خدا را شکر می‌کنم که با دو مربی خارجی بزرگ کار کردم. آقای برانکو من را قبول کرد و من فوتبالم را مدیون او هستم و همچنین آقای کالدرون. کادر فنی فعلی تیم هم واقعا در ایران تک هستند و چیزی از خارجی ها کم ندارند. چه آقای گل محمدی، چه آقای مطهری و چه آقای فنایی.

 

* الان بحث اینستاگرام خیلی داغ است؛ به هر حال یک نمایش خوب برای تعداد هوادار است و از طرف دیگر شاید تمرکز را به هم بزند.

من طرفدار نظریه دوم هستم و خیلی کم از اینستاگرام استفاده می‌کنم. اگر من را فالو داشته باشید می‌دانید که اصلا 3-4 ماه است که هیچ پستی نگذاشته ام. با احترام به همه، فکر می‌کنم داخل ایران استفاده خوبی از اینستاگرام نمی‌شود. من اهمیت زیادی به فضای مجازی نمی‌دهم اما شاید این اشتباه من است چون خیلی ها که در این فضابودند، محبوب تر هم شدند. به هر حال فکر کنم اگر تمرکز روی تمرین و فوتبال باشد، بازیکنان بالاخره یک روزی در زمین به چشم می‌آیند و محبوبیتشان را کسب می‌کنند.

 

* در تیم با چه کسی بیشتر دوست هستی؟

من با بیشتر بچه ها دوستم و رابطه خوبی دارم اما با سعید حسین پور رابطه ام صمیمانه تر است.

 

* آیا در تیم جوان ها با استقبال باتجربه ها مواجه می‌شوند؟

بله واقعا شکلی از این بابت نیست چون یک بزرگتر مثل آقاسیدجلال حسینی در تیم حضور دارد. اما من خودم بیشتر دوست دارم با هم سن و سال های خودم در تیم باشم.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: زهرا فرامرزی