یکشنبه, ۰۵ تیر ۱۴۰۱ ۲۱:۱۶

هر آنچه باید در مورد مبل لاوست بدانید

هر آنچه باید در مورد مبل لاوست بدانید
در این مطلب به‌صورت مفصل به بررسی ویژگی‌ها و کاربرد مبل لاوست پرداخته‌ایم.

تیتربرتر: خوشبختانه دنیای مبلمان به‌قدری تنوع دارد که هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند مبل موردعلاقه خود را پیدا کند؛ اما آنچه در این میان جای بسی افسوس دارد، عدم شناخت انواع مدل مبل است. به دلیل این‌که افراد، شناخت کمی از انواع مبلمان و ویژگی‌های و کاربرد آن‌ها دارند در اکثر موارد، مبل موردعلاقه خود را پیدا نکرده و تن به خرید مبلی نامتناسب با خواست خود و یا ابعاد ساختمان و سبک چیدمان موردنظر می‌دهند. مبل لاوست یکی از انواع مبل است که متأسفانه در جامعه ما، افراد کمی با آن آشنا هستند. این در حالی است که این مبل جزو پرکاربردترین و زیباترین انواع مبلمان بوده و کاربرد زیادی در دکوراسیون‌های مختلف دارد. 

مبل لاوست چیست؟

مبل لاوست چیست؟
مبل لاوست چیست؟

مبل‌های لاوست همان‌گونه که از نام آن‌ها می‌توان دریافت، مبل‌هایی عاشقانه است. به همین جهت آن را با نام‌هایی چون مبل عاشقانه‌ها، مبل بوسه و یا مبل معاشقه نیز می‌شناسند. انواع مبل لاوست به‌گونه‌ای طراحی شده است که دو نفر به‌راحتی می‌توانند کنار یکدیگر نشسته و به گفتگو بپردازند. به عبارتی می‌توان آن‌ها را دو صندلی چسبیده به هم معرفی کرد. این محصولات، کاناپه‌های دونفره هستند. از ویژگی‌های بارز این محصولات می‌توان به عدم وجود پشتی در آن‌ها اشاره کرد. طرح اصلی آنها به صورت S است؛ اما امروزه آن را در طرح‌های متنوعی تولید می‌کنند.

تاریخچه تولید مبل لاوست

در دهه 1700 که بانوان انگلیسی، لباس‌های پف‌دار به تن می‌کردند مجبور بودند در صندلی‌هایی با عرض زیاد بنشینند. ازاین‌رو برای آن‌ها مبل‌های تک‌نفره عریضی طراحی شد. این مبل‌ها با گذشت زمان و تغییر سبک لباس خانم‌ها، کاربری قبلی خود را از دست داده و در دوران ملکه ویکتوریا به مبل‌های دونفره تبدیل شدند. در آن زمان، این صندلی‌ها مخصوص زوج‌های جوان بود. به همین دلیل نیز به نام مبل عاشقان و لاوست معروف شدند. امروزه با توجه به تغییر در سبک زندگی و چیدمان، می‌توان این محصولات را در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی یافت. شما می‌توانید با چیدمان مبل لاوست، چهره‌ای نوین در منزل ایجاد کرده و جایگاه مخصوصی برای نشستن خود و همسرتان تدارک ببینید.

مبل لاوست و مبل شزلون چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

مبل لاوست و مبل شزلون چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟
مبل لاوست و مبل شزلون چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

در دنیای مبلمان، مبل شزلون و لاوست، شباهت زیادی به هم دارند. به همین دلیل نیز برخی آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند. این در حالی است که از تفاوت‌های میان این دو نوع مبل نمی‌توان به‌آسانی عبور کرد. مبل لاوست مبلی طراحی شده برای نشستن دو نفر است؛ اما مبل شزلون برای نشستن و یا استراحت یک‌نفر است. مبل‌های شزلون دارای طرح اصلی صاف با عرض زیاد است. این در حالی است که مبل‌های لاوست دارای طرح اصلی S مانند هستند. با این‌که امروزه مدل‌هایی از مبل‌های لاوست طراحی شده‌اند که تکیه‌گاه نیز دارند؛ اما در اصل این مبل‌ها بدون تکیه‌گاه بوده و دارای دو دسته هستند. مبل‌های شزلون به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تکیه‌گاه کوتاهی داشته و دسته آن‌ها برای لم دادن مناسب است.

مطالب مرتبط:

چند نوع مبل لاوست وجود دارد؟

چند نوع مبل لاوست وجود دارد؟
چند نوع مبل لاوست وجود دارد؟

تنوع‌طلبی مشتریان سبب شده تا تولیدکنندگان مبل به چالش کشیده شوند. بر همین اساس نیز امروزه شاهد تولید انواع مبل با طرح و رنگ‌های متنوع هستیم. مبل‌های لاوست نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این محصولات نیز در مدل‌ها و با طرح‌های بسیار متفاوتی تولید می‌شوند. این امر سبب شده تا افراد با سلایق مختلف بتوانند این محصولات را خریداری کرده و در سبک‌های مختلف چیدمان بتوان به‌راحتی از آن‌ها استفاده کرد.

انواع مبل‌های لاوست عبارت‌اند از:

مبل لاوست راحتی

یکی از انواع این مبل‌ها، مبل لاوست راحتی است. این محصولات دارای طراحی ساده‌ای بوده و در مواردی که می‌خواهید از آن برای چیدمان غیررسمی استفاده کنید، بهترین گزینه خواهد بود. از این محصولات می‌توان در اتاق‌خواب و یا نشیمن استفاده کرده و جلوه‌ای متفاوت در منزل خود ایجاد نمود. در طراحی این مبل‌ها از طرح‌های مدرن استفاده شده و دست تولیدکنندگان در انتخاب پارچه آن‌ها باز است، زیرا در تولید این محصولات، قاعده خاصی وجود ندارد. در طراحی برخی از این محصولات، دسته‌های آن به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان دراز کشیدن را برای افراد فراهم می‌کنند. شما می‌توانید این مبل‌ها را در هر جایی نظیر جلوی پنجره و یا به‌عنوان یک پاف برای تخت خواب، استفاده کنید. در ضمن می‌توان این محصولات را به دیوار چسبانده و یا از آن‌ها در فضای اضافی منزل استفاده کنید.

مبل لاوست سلطنتی

مبل لاوست کلاسیک یا سلطنتی ازجمله لاوست‌های مجلل است که معمولاً به همراه مبلمان استیل به کار می‌رود. در تهیه این مبل‌ها از پارچه‌های نفیس و طرح‌های سلطنتی استفاده می‌شود. به همین دلیل نیز از آن‌ها در خانه‌های نسبتاً بزرگ با دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود. شما می‌توانید این مبل را در فاصله مابین مبل‌های تک‌نفره استفاده کرده و به هنگام مهمانی، با کمبود جا مواجه نشوید.

مبل لاوست اسپرت

مدل مبل‌های لاوست اسپرت در مقایسه با مدل‌های راحتی دارای سادگی بیشتری بوده و برای افرادی که چیدمان مدرن را دوست دارند، مناسب است. تنوع رنگ و طرح در این محصولات، زیاد است. به دلیل این‌که معمولاً در تولید آن‌ها از پارچه‌های گل‌دار و رنگی استفاده می‌شود می‌توان با استفاده از آن‌ها، محیطی شاد و سرزنده در فضای خانه ایجاد نمود. البته شما می‌توانید از مبل چستر در بخش دیگری از خانه برای ایجاد هماهنگی با طرح اسپرت مبل لاوست استفاده نمایید.

کاربرد مبل لاوست

کاربرد مبل لاوست
کاربرد مبل لاوست

همان‌گونه که در بخش‌های قبل نیز گفته شد، تنوع این محصولات از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها است. همین تنوع سبب مناسب بودن این مبل‌ها برای استفاده در بخش‌های مختلف منزل می‌شود. اگر شما نیز قصد خرید یک مبل دونفره لاوست دارید و در محل قرار دادن آن دچار شک هستید، با مطالعه ادامه این مطلب، قطعاً شک خود را برطرف کرده و بهترین مکان را برای جای‌گیری این مبل انتخاب خواهید کرد.

مبل‌های لاوست، مناسب برای اتاق‌خواب

یکی از پرکاربردترین مواردی که برای استفاده از انواع مبل لاوست پیشنهاد می‌شود، استفاده از آن‌ها در اتاق‌خواب است. استفاده از این محصولات در دکوراسیون اتاق خواب باعث می‌شود تا ظاهر اتاق‌خوابتان، راحت و زیبا به نظر برسد. شما می‌توانید مطابق خواست خود، آن را پای تخت خود قرار دهید. درصورتی‌که تمایل به این نوع چیدمان ندارید می‌توانید آن را در گوشه‌ای از اتاق گذاشته و یک محل برای نشیمن، ایجاد کنید. همچنین می‌توانید آن را کنار پنجره اتاق‌خواب بگذارید و از ویوی پنجره، لذت ببرید. این محصولات دارای ابعاد کوچکی بوده و برای استفاده از آن‌ها در اتاق‌خواب، با مشکلی مواجه نخواهید شد.

استفاده از مبل لاوست در دکوراسیون اتاق نشیمن

استفاده از مبل‌های لاوست در دکوراسیون پذیرایی یا نشیمن، رواج دارد. شما می‌توانید از این محصول در اتاق نشیمن منزل به دو صورت استفاده کنید. در حالت اول می‌توانید آن را با مبلمان خود ست کرده و به همراه آن‌ها، چیدمان کنید. در این صورت می‌توان در سرویس مبلمان، مبل‌های تک‌نفره و سه‌نفره و یک مبل برای نشستن دو نفر کنار هم داشت.

در حالت دوم چیدمان مبل با لاوست می‌توانید آن را به‌صورت تکی استفاده کنید. به این صورت که آن را در فضایی جدا از محل چیدمان مبل‌ها گذاشته و یک میز جلو مبلی در مقابل آن قرار دهید. به‌این‌ترتیب می‌توانید فضایی عاشقانه و صمیمانه برای صحبت دو نفر ایجاد نمایید.

مبل لاوست، مناسب برای استفاده در فضای باز

جدای از استفاده مبل‌های لاوست در چیدمان داخلی منازل، از آن‌ها می‌توان در فضای باز نیز استفاده کرد. این محصولات برای استفاده به‌عنوان مبلمان فضای باز مناسب بوده و محیطی دل‌نشین و دنج برای گفت‌وگوهای صمیمانه ایجاد می‌کند. شما می‌توانید در حیاط و یا تراس منزل خود از این مبل‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این مبل‌ها در چنین فضایی، بهتر است به متریال به‌کاررفته در ساخت آن‌ها توجه کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید برای سالیان سال از آن‌ها استفاده نمایید.

همان‌گونه که در این مطلب با آن آشنا شدیم مبل لاوست گزینه مناسبی برای استفاده در چیدمان منزل زوج‌های جوان به شمار می‌رود. این محصولات که با نام مبل دونفره انگلیسی هم شناخته می‌شود، دارای تنوع بسیار بالایی بوده و می‌توانید آن را با مبلمان خود به‌راحتی ست کنید. با تهیه این محصولات می‌توانید آن‌ها را در قسمت‌های مختلف منزل اعم از اتاق‌خواب، آشپزخانه، فضای باز و … مورداستفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که در مورداستفاده از این مبل‌ها در قسمت‌های مختلف، به ویژگی‌ها و مواد اولیه مورداستفاده در تهیه آن‌ها دقت نمایید.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: زهرا فرامرزی