پنج شنبه, ۰۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۷

ماجرای تعرض جنسی شهرام گیل‌آبادی یکی از مدیران قالیباف

ماجرای تعرض جنسی شهرام گیل‌آبادی یکی از مدیران قالیباف
شهرام گیل‌آبادی، یکی از مدیران شهرداری، توسط چند زن به «تجاوز جنسی» متهم شد.

تیتربرتر: روایت‌هایی از سوء استفاده از «موقعیت شغلی»، «تعرض» و «تجاوز جنسی» توسط شهرام گیل‌آبادی، از مدیران محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران و مدیران ارشد صداوسیما، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

اتهام تجاوز شهرام گیل آبادی توسط چند زن

اتهام تجاوز شهرام گیل آبادی توسط چند زن
اتهام تجاوز شهرام گیل آبادی توسط چند زن

حساب کاربری جنبش «می تو» [من هم] در ایران در توییتر روایت این آزاردیدگان جنسی از برخورد آقای گیل‌آبادی را زمانی که رئیس مرکز ارتباطات شهرداری بود منتشر کرده است. گیل‌آبادی هنوز به این اتهام‌ها پاسخ نداده است.

این نخستین روایت‌های آزار جنسی به دست یک مدیر ارشد دولتی است که از سوی این جنبش در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

یکی از قربانیان که در زمان آزار دیدن به عنوان خبرنگار در گروه اجتماعی یک رسانه فعالیت داشته نوشته است که شهرام گیل‌آبادی در آن زمان پروژه «شبگردی» را در شهرداری اداره می‌کرد و «هر بار یه جماعتی رو برمی‌داشت با خودش می‌برد شب‌ها و نصفه‌شب‌های عجیب وغریب تهران رو ببینن.»

بر اساس این روایت، این مدیر ارشد شهرداری به بهانه نشان دادن «کارتن‌خواب‌ها، گرم‌خانه‌ها و پاتوق» با این خبرنگار زن که شناخت مناسبی در این زمینه داشت، ارتباط برقرار می‌کند و به بهانه نشان دادن «جایی که تا حالا ندیدی»، او را به دفتر کار خود می‌کشد.

این خبرنگار در ادامه نوشته با آن که شهرام گیل‌آبادی، آن شب در دفتر کارش، چند بار به وی «تجاوز» کرده، «هر از گاهی پیام می‌داد یا اگه جایی هم رو می‌دیدیم یه جوری طبیعی برخورد می‌کرد انگار هیچ اتفاقی نیفتاده.»

راوی دیگری نیز نوشته که گیل‌آبادی به وی نیز در همان پروژه «شبگردی»، «تجاوز» کرده و پروسه جلب اعتماد وی نیز با سوء استفاده از موقعیت شغلی‌اش صورت گرفته، این قربانی آزار نیز با تلفن و اصرار گیل‌آبادی به دفتر وی که «بخشی از یک ساختمان بزرگ و دولتی» بود و «همیشه نگهبان داشت و همیشه هم چندین نفر اونجا بودند»، می‌رود.

وی نیز اضافه کرده که «بعد از اون اتفاق گاهی بهم پیام می‌داد و به واسطه کار و شغلم توی بعضی از رویدادها می‌دیدمش. اما از یک جایی به بعد دیگه نتونستم، هر کاری رو که ردی از شهرام گیل آبادی توش بود نمی‌پذیرفتم تا باهاش رودررو نشم.»

بیوگرافی شهرام گیل آبادی

بیوگرافی شهرام گیل آبادی
بیوگرافی شهرام گیل آبادی

شهرام گیل آبادی متولد سال ۱۳۵۱ در خرم آباد، نویسنده، کارگردان، تهیه کننده و برنامه ساز رادیو و تلویزیون و مدرس کارگردانی اهل ایران است. او دارای مدرک تحصیلی دکترای پژوهش هنر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده و عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و مدرس کارگردانی، نویسندگی، ارتباطات و رسانه و از مدیران شبکه‌های رادیویی تهران، جوان، نمایش و مرکز هنرهای نمایشی رادیو و عضو هیئت‌ مدیره سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و… می باشد.

شهرام گیل آبادی برادر مسعود گیل آبادی از مدیران اتاق بازرگانی است و یکی از برادرانش به نام سعید گیل آبادی در سن ۱۹ سالگی در جبهه جنگ به شهادت رسیده و از خانواده شهدا محسوب می شود.

سطح تحصیلات

  • دیپلم علوم انسانی ۱۳۷۲ دبیرستان شهید سعیدی
  • لیسانس نمایش گرایش کارگردانی ۱۳۷۷ دانشگاه هنر
  • فوق لیسانس کارگردانی ۱۳۸۰ دانشگاه هنر
  • دکتری پژوهش هنر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ۱۳۸۶
  • دانشجوی نمونه گروه هنر کشور سال ۱۳۷۷
  • دانشجوی ممتاز گروه کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۰ دانشکده سینما – تئاتر
  • پژوهشگر و استاد نمونه سازمان صداوسیما ۱۳۹۰

مطالب مرتبط:

زندگی شهرام گیل آبادی از تئاتر تا شهرداری تهران

زندگی شهرام گیل آبادی از تئاتر تا شهرداری تهران
زندگی شهرام گیل آبادی از تئاتر تا شهرداری تهران

دکتر گیل آبادی مدرس و کارگردان تئاتر از جمله مدیران فرهنگی نام آشنا در عرصه فرهنگ و هنر کشور است. وی متولد ۱۳۵۱ در خرم آباد و دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه هنر و دکترای پژوهش هنر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و در حال حاضر هیئت علمی دانشگاه است.

همسر شهرام گیل آبادی کیست

گیل آبادی یکی از مدیران ارشد در تئاتر و صدا و سیما است که سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و مدیریت شبکه‌های رادیویی تهران، جوان، نمایش و مرکز هنرهای نمایشی رادیو و معاون اطلاع‌رسانی و پژوهش، مدیرکل نمایندگی‌های خارج از کشور صداوسیما، رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، عضو هیئت‌ مدیره سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و عضو هیئت‌ مدیره موسسه همشهری و معاون اطلاع‌رسانی و پژوهش مجمع تشخیص مصلحت نظام و … را هم در سابقه خود دارد.

سال های فعالیت

وی علاوه بر سوابق مدیریتی و اجرایی، در زمینه کارگردانی نیز فعالیت داشته و کارگردانی نمایش‌های «خانه اربابی، در گوش من زمزمه کن، دیب، شاه من ادیب من، شب یلدا، بانو، تصویرهای شکسته، حکم دادگاه، بچه تابستان، جزیره، شکسپیر من، من و غروب و جاده، محاکمه، آرش، پیوند خونی، حکمی برای دادگاه یک زن، گذر شب، خیابان، بانویی با چتر بسته، ساعت هشت و نیم، ما هم سلام، آواز از دورترین کرانه مه آلود زمین، خلواره، ایرانیان، سپنج رنج و شکنج فرخنده، یک دقیقه و سیزده ثانیه، عاشقانه‌های خیابان» را برعهده داشته است.

گیل آبادی تاکنون چندین کتاب و مقاله را به رشته تحریر درآورده و در طول فعالیت های خود سی‌وپنج رتبه و تقدیر بین‌المللی و ملی از جشنواره‌های متفاوت فرهنگی هنری را کسب کرده است.

سوابق کاری و شغلی شهرام گیل آبادی

سوابق کاری و شغلی شهرام گیل آبادی
سوابق کاری و شغلی شهرام گیل آبادی

 

  • رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران
  • عضو هیات مدیره روزنامه همشهری
  • رییس شورای اطلاع رسانی شهرداری تهران
  • رئیس نظارت فنی شهرسازی منطقه ۱۷

از دیگر فعالیت‌های این چهره هنری-ارتباطی، «عضویت در هیئت داوری وانتخاب آثار جشنواره سینمای جوان عکس منطقه‌ای کشور، عضویت در هیئت داوری و انتخاب جشنواره تئاتر دانشجویان کشور، عضویت در هیئت داوری و انتخاب بخش دانشجویی تئاتر دانشگاهی کشور، عضویت در هیئت داوری انتخاب نخستین جشنواره عروسکی دانشجویان کشور، عضویت در هیئت داوری جشنواره تئاتر ماه، عضویت در هیئت داوری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، عضویت در هیئت داوری جشنواره‌های تئاتر منطقه، عضویت در هیت داوری جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، عضویت در هیئت داوری نخستین سوگواره عکس عاشورا، عضویت در هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر، عضویت در هیئت داوری جشنواره فیلم شهر، عضویت در هیئت داوری دومین سوگواره عکس عاشورا، عضویت در هیئت انتخاب آثار جشنواره رادیویی ABU در ایران، عضویت در هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر فجر، عضویت در هیئت داوران برنامه‌های رادیویی جشنواره مراکز صداوسیمای کشور چهار دوره، عضویت در هیئت داوران فیلم ملی دانشجویی، عضویت در هیئت داوران جشنواره رادیو، تلویزیون‌های کشورهای اسلامی، داور جشنواره هنری شهر فرهنگ کشور، عضو هیئت علمی و داوری همایش اندیشه هنر اسلامی، عضو هیئت علمی و داور همایش ملی شهر جهانی، عضو هیئت علمی و داور کنفرانس بین‌المللی خشت طلایی تهران، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی تاتر کودک و نوجوانان، عضویت در شورای سیاست‌گذاری و داور جشنواره صدا و سیمای مراکز و عضو هیئت داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی» است. وی هم اکنون مدیرعامل خانه تئاتر کشور است.

صفحه اینستاگرام

صفحه شخصی گیل آبادی را در اینستاگرام با نشانی shahramgilabadi دنبال کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی