یکشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۳۴

ماجرای مهاجرت علی کریمی به امارات + عکس

ماجرای مهاجرت علی کریمی به امارات + عکس
علی کریمی برای همیشه از ایران مهاجرت کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ امروز علی کریمی یک استوری در صفحه اینستاگرام خود که مهاجرت از ایران را تایید می‌کرد، منتشر نمود که بلافاصله آن را حذف کرده است.

جزئیات مهاجرت علی کریمی

جزئیات مهاجرت علی کریمی
جزئیات مهاجرت علی کریمی

 

وابسته به وزارت ورزش و جوانان روز یکشنبه ۲۹ خرداد (۱۹ ژوئن) گزارش داد که علی کریمی، ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پی دریافت اجازه اقامت دائمی در دوبی ایران را برای همیشه ترک کرده است.

بنا بر گزارش این خبرگزاری کریمی با دریافت ویزای دائمی به همراه خانواده خود به دوبی مهاجرت کرده است.

در همین رابطه امروز علی کریمی یک استوری در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که بلافاصله آن را حذف کرده است.

علی کریمی برای همیشه از ایران مهاجرت کرد

اما برنا در گزارش خود نوشته: «شماره ۸ فراموش‌نشدنی تیم ملی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس با انتشار یک استوری همه طرفدارانش را نگران کرد، اما این استوری زود پاک شد.» کریمی در این استوری از هوادارانش خداحفظی کرده بود که این ماجرا به نوشته برنا مربوط به مهاجرت او می‌شد.
تبلیغات

بحث مهاجرت علی کریمی از ایران از مدت‌ها پیش مطرح بود. تلاش ناموفق او برای تغییر و تحول در سیاست‌گذاری و روند فوتبال ایران در این تصمیم احتمالا نقش مهمی داشته است.

کریمی در پی اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران توسط فیفا، در طی ماه ۱۳۹۹ برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام و مهدی مهدوی‌کیا، یکی دیگر از چهره‌های محبوب فوتبال ایران را به عنوان نایب‌رئیس اول خود معرفی کرد.

کریمی و مهدوی‌کیا با انتشار بیانیه‌ای مشترک، برنامه خود برای تصدی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را بر پایه فوتبال پاک و مبارزه علیه فساد فوتبالی اعلام کرده بودند.

گسترش فوتبال از سطوح پایه تا رده‌های بالا، توجه عمیق و ریشه‌ای به مسایل فوتبال بانوان، مصونیت و استقلال بیشتر برای داوران، استفاده از افراد متخصص در حوزه‌های اقتصادی، حقوقی، امور مربوط به داوری و مسایل بین‌المللی و شفافیت تمامی کارهای انجام‌شده در فدراسیون، از جمله مهمترین نکات منظور‌شده در این بیانیه بود.

در انتخابات مزبور که در اسفند ماه ۱۳۹۹ انجام گرفت، سرانجام شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران برگزیده شد. کریمی با کسب فقط ۹ رای در دور نخست انتخابات حذف شد.

علی کریمی در واکنش به کسب ۹ رای در انتخابات فدراسیون فوتبال گفته بود: «۹ نفر در این مجمع بودند که دوست داشتند فوتبال تغییر اساسی کند. از آن ۹ نفر تشکر می‌کنم. امیدوارم رئیس بعدی، این دوستان را اذیت نکند و رویه حرفه‌ای دنبال شود.»

او این انتخابات را "مهندسی‌شده" خوانده و تصریح کرده بود: «از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و فقط برای این حضور پیدا کردم که ‌فردا نگویند شرایط مهیا شد که فوتبالی‌ها بیایند اما کسی نیامد. من برای اینکه بهانه دست کسی نباشد این کار را کردم.»

علی کریمی در پی این ماجرا در آن زمان مهاجرت خود از ایران را به عنوان یک گزینه جدی مطرح کرده بود.

بیوگرافی علی کریمی

بیوگرافی علی کریمی
بیوگرافی علی کریمی

 

علی کریمی، زاده ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج ، تهران، دارای مدرک تحصیلی دیپلم، بازیکن سابق و مربی فوتبال است. او دارای قد ۱٫۷۸ متر و در پست هافبک هجومی توپ بازی میکرد و با نام جادوگر در فوتبال ایران شناخته میشود.

خانواده و پدر و مادر و خواهر و برادر

علی کریمی در ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج به‌دنیا آمد و فرزند چهارم خانواده است. اصالتاً لاهیجانی هستند و پدرش ولی‌اله کریمی، در جوانی در استان، گیلان، بازیکن فوتبال بود، اما مادرش خانه‌دار است. او دارای ۳ برادر و یک خواهر است. برادرش فرشید نیز فوتبالیست است. خانواده او اهل روستای پاشاکی از توابع سیاهکل هستند. فرهاد بزرگترین برادر و میلاد کوچکترین برادران او هستند

همسر علی کریمی جادوگر فوتبال ایران کیست؟

او در سن کم و در حدود ۲۱ سالگی در سال ۱۳۷۸ با سحر داوری ازدواج کرده و دارای سه فرزند به نام های هاوش و هیرسا و یک دختر به نام هیما می باشد. تاکنون عکسی از سحر داوری منتشر نشده است.

او دارای سه فرزند به نام های هاوش و هیرسا و یک دختر به نام هیما می باشد که پسرانش هاوش و هیرسا نیز به فوتبال علاقه مند هستند.

او در زمان بازی در آلمان گفته: نمی توانم خانواده ام را به آلمان بیاورم. من عاشقانه همسر و فرزندانم را دوست دارم اما نمی خواهم فرزندانم درفرهنگ غرب و کشورهای اروپایی بزرگ شوند و شکل بگیرند! خیلی هم دل نگران آنها هستم و هر روز با خانواده ام تماس می گیرم ولی تحمل دوری آنها از نظر من بهتر از رشد کردن در فرهنگ غرب است.

سوابق ورزشی و فوتبالی علی کریمی

کریمی فوتبال حرفه ای را از رده نوجوانان در تیم نفت تهران آغاز کرد،جایی که برادر بزرگش فرشید، یک سال پیش از ورود او در آن بازی می‌کرد. سپس به تیم سایپا تهران و پس از آن به رده جوانان تیم فتح و بعدها به پرسپولیس، استیل آذین، تراکتور و … راه پیدا کرد.

کریمی در دوران فوتبال حرفه‌ای ۱۸ سالهٔ خود از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳، سابقهٔ بازی در لیگ‌های ایران، امارات، قطر و آلمان و بایرن مونیخ ، شالکه ۰۴ را دارد. او سابقه عضویت در تیم ملی ایران و امید ایران را در کارنامه خود ثبت کرده است.

لقب جادوگر

کریمی به‌عنوان بازیکن بازی ساز دریبل‌زن شناخته می‌شود و به همین دلیل به او لقب «جادوگر» و «مارادونای آسیا» را به او داده اند. او عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت‌های آسیا در سایت فدراسیون فوتبال آسیا را در سال ۲۰۱۸ کسب کرده است.

مطالب مرتبط:

سال خداحافظی علی کریمی از فوتبال

علی کریمی جادوگر فوتبال آسیا در ۲۹ تیر ۱۳۹۳ برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. تراکتورسازی تبریز آخرین باشگاهی بود که کریمی پیراهن آن را بر تن کرد.

شغل دوم

کریمی زمانی که در فتح بازی می‌کرد با خودروی پیکان خود در خیابان‌های کرج مسافرکشی می‌کرد. پس از دوران حرفه ای به ساخت‌وساز ساختمان روی آورده و همچنین از سهامداران پوشاک ورزشی مجید و در کرج پیتزا فروشی دارد.

نامزدی در انتخابات فدراسیون فوتبال سال ۹۹

او در انتخابات فدراسیون فوتبال در سال ۹۹ نامزد شد ، اما تنها ۹ رای توانست کسب کند و شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال شد. “رای احسان حاج صفی” به مصطفی آجرلو در انتخابات فدراسیون ، علیرغم لایک های او زیر پست کریمی حاشیه ساز شده و باعث شد تا کاربران از احسان حاج صفی انتقاد کنند

فعالیت در امور خیریه

• فروش پیراهن کریمی به نفع آسایشگاه فیاض بخش مشهد ۷ شهریور ۱۳۹۴

• بازی خیریه به نفع بیماران ام اس

• پس از این که قدبلندترین پسر ایرانی در برنامه ماه‌عسل شبکه ۳ یکی از آرزوهای زندگی خود را ملاقات با علی کریمی عنوان کرد، کریمی به دیدار او رفت و در هزینه‌های درمانی به او کمک کرد

• تقبل هزینه‌های درمانی بابک معصومی، بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران

• در سال ۱۳۹۰ تعدادی از پیراهن‌های خود را برای مصرف در امور خیریه به حراج گذاشت

• در سال ۱۳۹۴ یک دستگاه اتومبیل پیکان استیشن مدل ۱۳۵۷ را در قبال دو باب مغازه به ارزش ۵۰۸ میلیون تومان به فروش رساند. این مبلغ به کودکان و افراد معلول آسایشگاه معلولین فیاض بخش مشهد اختصاص پیدا کرد.

• حضور در مراسم خیریه «یونیسف»

• در آذر ۱۳۹۸ و همزمان با روز جهانی معلولین، در آسایشگاه شهید بهشتی مشهد حضور یافت و پیراهنش به ارزش ۸۱ میلیون تومان به نفع معلولین این آسایشگاه، به فروش رفت

• همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران؛ دو محموله پزشکی در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به بیمارستان‌های استان گیلان ارسال کرد.

• در اردیبهشت ۱۳۹۹؛ هزینه ساخت مدرسه سه کلاسه دوره متوسطه اول روستای مولا آباد کشاری، از توابع بخش مرکزی استان سیستان و بلوچستان را برای ۶۰ دانش آموز عهده‌دار شد.

مجسمه یادبود

در شهریور ۱۳۹۱، شهرداری منطقه ۲۱ تهران اعلام کرد که قصد دارد مجسمه علی کریمی را بسازد و در منطقه وردآورد نصب کند.

در حالی که کریمی با ساخت مجسمه خود مخالفت کرد، در آبان‌ماه ۱۳۹۳ از مجسمه او رونمایی شد.

افتخارات علی کریمی جادوگر فوتبال ایران

  • قهرمانی جام آزادگان ۷۸-۱۳۷۷
  • قهرمانی جام آزادگان ۷۹-۱۳۷۸
  • قهرمانی جام حذفی ۷۹-۱۳۷۸
  • نایب قهرمانی جام آزادگان ۸۱-۱۳۷۹
  • قهرمانی جام حذفی آلمان ۱۶-۲۰۱۵
  • قهرمانی بوندسلیگا ۱۶-۲۰۱۵
  • قهرمانی جام حذفی امارات ۲۰۱۱
  • قهرمانی جام حذفی امارات ۱۴-۲۰۱۳
  • نایب قهرمانی لیگ امارات ۱۴-۲۰۱۳
  • نایب قهرمانی نوجوانان تهران
  • قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح
  • ۱۹۹۸ – قهرمانی بازی های آسیایی
  • ۲۰۱۴ – مقام سوم جام ملت های آسیا
  • ۲۰۱۷ – یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا
  • ۲۰۱۶ – راهیابی و بازی در جام جهانی
  • ۲۰۱۴ – قهرمانی فوتبال غرب آسیا
  • ۲۰۱۳ – قهرمانی جام بین قاره ای آسیا – اقیانوسیه با تیم ملی ایران
  • بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴ آسیا
  • آقای گل مشترک جام ملت های آسیا ۲۰۱۴

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: شایان صفرزاده