پنج شنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۰۶

شرایط سفر به ژاپن از 20 خرداد 1401

شرایط سفر به ژاپن از 20 خرداد 1401
شرایط سفر به ژاپن در سال 2023 و محدودیت های آن اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ پاسپورت کشور ژاپن برای دومین سال پیاپی به‌عنوان قوی‌ترین و معتبرترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۰ انتخاب شده است. با استناد به این رده‌بندی اهمیت بالای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور آسیایی مشخص می‌گردد.

پاسپورت ژاپن

پاسپورت ژاپن
پاسپورت ژاپن

 

شهروندان ژاپنی با در اختیار داشتن پاسپورت معتبر و قدرتمند خود می‌توانند به 191 کشور جهان بدون نیاز به اخذ روادید یا ویزا سفر کنند. می‌توان گفت ارزش و اعتبار پاسپورت یا حتی سفر به کشور ژاپن به‌قدری است که مهر ویزای آن در هر پاسپورتی، به آن ارزشی خاص می‌بخشد. اهمیت ویزای ژاپن در اعتبار پاسپورت و اخذ ویزای شینگن و کانادا شاید بیشتر مرهون این قضیه است.

سفارت ژاپن در ایران در حال حاضر در استان تهران به آدرس زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، پلاک 162 می‌باشد. نکته مهم در خصوص اخذ ویزای توریستی این کشور این است که برخلاف بسیاری از کنسولگری‌ها، نیاز به تعیین وقت سفارت نخواهید داشت؛ لذا باید به‌صورت حضوری یا از طریق آژانس مهاجرتی معتبر، امور پرونده ویزای خود را پیگیری نمایید.

ارسال مدارک لازم برای اخذ ویزای ژاپن از طریق فکس یا ایمیل موردقبول نیست؛ لذا متقاضیان باید به‌صورت حضوری مدارک لازم را به سفارت این کشور ارائه کنند. در صورت ریجکت شدن درخواست ویزا، هیچ‌گونه پاسخی از سوی سفارت داده نخواهد شد؛ هم‌چنین امکان درخواست مجدد ویزا، تنها 6 ماه بعد از این تاریخ امکان‌پذیر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

شرط ژاپن برای مسافران ۹۸ کشور از جمله ایران

شرط ژاپن برای مسافران ۹۸ کشور از جمله ایران
شرط ژاپن برای مسافران ۹۸ کشور از جمله ایران

 

دولت ژاپن که سخت‌ترین محدودیت‌های سفر را در طول همه‌گیری کرونا اعمال کرده است، این هفته اعلام کرد: افرادی که بی‌صبرانه منتظر فرصت سفر به ژاپن بوده‌اند در صورت ابتلا به ویروس کرونا باید از بیمه پزشکی خصوصی برای سفر به این کشور استفاده کنند.

گردشگران و اتباع ۹۸ کشور، از جمله ایران از روز جمعه ۲۰ خردادماه با شرط و شروط اجازه بازگشت به ژاپن را خواهند داشت. 

با آماده شدن ژاپن برای باز کردن مرزهای خود به روی گردشگران بین‌المللی پس از دو سال برقراری محدودیت‌های کووید-۱۹، اینک گردشگران خارجی مجاز شده‌اند در صورت استفاده از ماسک و راهنمای محلی به این کشور سفر کنند. 

دولت ژاپن که سخت‌ترین محدودیت‌های سفر را در طول همه‌گیری کرونا اعمال کرده است، این هفته اعلام کرد: افرادی که بی‌صبرانه منتظر فرصت سفر به ژاپن بوده‌اند در صورت ابتلا به ویروس کرونا باید از بیمه پزشکی خصوصی برای سفر به این کشور استفاده کنند. 

گردشگری که یک منبع درآمد مهم و قابل توجه برای ژاپن است، پس از شروع همه‌گیری کووید-۱۹ در اوایل سال ۲۰۲۰ متوقف شد، از روز جمعه (۲۰ خرداد برابر با دهم ژوئن) با ورود تعداد محدودی از مسافران خارجی به این کشور شکل و شمایل تازه‌ای به خود خواهد گرفت. 

آژانس گردشگری ژاپن (JTA) اعلام کرده است: در مرحله اول تنها شرکت‌کنندگان در تورهای گروهی اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت و راهنماهای آژانس‌های مسافرتی باید در طول مدت سفر همراه بازدیدکنندگان و گردشگران باشند تا اطمینان حاصل کنند گردشگران از ماسک استفاده می‌کنند. این مسأله برای مردم سایر کشورهای آسیایی که استفاده از ماسک در طول همه‌گیری کرونا رفتاری پذیرفته شده است، کمتر مشکل‌ساز خواهد بود، اما می‌تواند از سوی گردشگران کشورهایی که دیگر اجباری برای استفاده از ماسک ندارند و حتی استفاده از ماسک در آن کشورها به جنجالی سیاسی تبدیل شده است، مشکل‌ساز شود. 

در دستورالعمل آژانس گردشگری ژاپن همچنین آمده است: راهنماهای تور باید مکرراً اقدامات لازم برای پیشگیری از عفونت کووید، از جمله استفاده و برداشتن ماسک را در هر مرحله از تور به شرکت‌کنندگان تور یادآوری کنند. حتی در فضاهای باز، پوشیدن ماسک در شرایطی که افراد با فاصله کم با یکدیگر صحبت می‌کنند باید ادامه داشته باشد. 

«تتسو سایتو» ـ وزیر گردشگری ـ‌به ژاپن‌تایمز نیز گفته است: برای از سرگیری گردشگری، این نکته بسیار مهم است مکان‌هایی که گردشگران از آنجا بازدید می‌کنند، مایل به پذیرش آن‌ها باشند و احساس امنیت داشته باشند و اگر آژانس‌های مسافرتی و سایرین دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، ورود گردشگران بین‌المللی به آرامی از سر گرفته می‌شود و منجر به افزایش بیشتر بازدیدکنندگان خواهد شد. 

خبرگزاری کیودو نیز درباره شروط سفر به ژاپن گزارش کرده است: در ابتدا افرادی از ۹۸ کشور «کم خطر» از جمله آمریکا، بریتانیا، استرالیا، چین، کره جنوبی، اندونزی، تایلند و همچنین ایران اجازه ورود به ژاپن را خواهند داشت. در منطقه آسیا و خاورمیانه تنها گردشگران کشورهای افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین در حال حاضر برای سفر به ژاپن مجاز نیستند.   

ارمنستان، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، استونی، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، اسلواکی و اوکراین نیز کشورهای اروپایی هستند که در مرحله نخست، دارای مجوز به سفر به ژاپن نیستند.  

بهترین راه برای سفر به ژاپن

بهترین راه برای سفر به ژاپن
بهترین راه برای سفر به ژاپن

 

مؤثرترین راه برای سفر به ژاپن، اخذ ویزای اقامت موقت یا توریستی است، باید دید چه مدارکی برای اخذ آن موردنیاز است. شایان‌ذکر است که تمامی این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه و مورد تائید دادگستری در سه ماه گذشته باشد؛ هم‌چنین این مدارک باید به‌صورت حضوری به سفارت ژاپن در تهران تحویل داده شوند.

  • پاسپورت معتبر با تاریخ انقضای حداقل 6 ماه
  • مدارک شناسایی
  • فرم درخواست ویزای ژاپن
  • یک قطعه عکس رنگی برای 6 گذشته
  • تاریخ دقیق ورود و خروج و برنامه دقیق سفر
  • واچر هتل و بلیت رفت‌وبرگشت
  • گواهی تمکن مالی (با موجودی حداقل 70 میلیون تومان)
  • گردش حساب بانکی سه ماه اخیر
  • گواهی اشتغال به کار
  • گواهی اشتغال به تحصیل

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی