پنج شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۲۹

واکنش نکونام به پیشنهاد استقلال

واکنش نکونام به پیشنهاد استقلال
جواد نکونام به پیشنهاد باشگاه استقلال واکنش نشان داد.

تیتربرتر: پس از انتشار پیام خداحافظی و جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، هیات مدیره آبی‌ها تا فردا تشکیل جلسه خواهد داد و درباره این اتفاق قابل پیش‌بینی تصمیم خواهد گرفت و به احتمال زیاد با توجه به جدیت مجیدی برای قطع همکاری و کار در بیرون ایران، با این موضوع ناچارا موافقت خواهد کرد.

در این میان هواداران میلیونی استقلال به شدت نگران فصل آتی هستند و منتظرند تا نام سرمربی بعدی آبی‌ها را بشنوند.

در همین حال انتشار خبر سفر خارجی آجورلو باعث شده که برخی تصور کنند سردار یک خارجی مثل استراماچونی را به عنوان گزینه جانشینی مجیدی در نظر گرفته است اما خبرهای موثق می‌گوید این اقدام تنها برای ثبت رسمی جواب منفی استراماچونی است و انتخاب قطعی آجورلو انجام شده است.

مصطفی آجورلو بعداز کار به آرش برهانی و میثم منیعی ، بازیکنانش در زمان مدیرعاملی پاس تهران ، حالا می‌خواهد جواد نکونام یک پاسی دیگر را به استقلال بیاورد تا تیم هماهنگش را کامل کند.

در این میان طرح نام مهدی رحمتی و غلامرضا عنایتی بیشتر برای خالی نبودن میدان انتخاب است و طبیعی است که نکونام با پشتوانه بازی در لالیگا ، و هدایت موفق فولاد با فتح جام حذفی، گزینه برتری از دو مربی تازه کار دیگر است.

پاسخ نکونام به احتمال حضور در استقلال

پاسخ نکونام به احتمال حضور در استقلال
پاسخ نکونام به احتمال حضور در استقلال

جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد در نشست خبری پس از تساوی تیمش برابر شهرخودرو درباره شایعه خداحافظی مجیدی و این که او شانس اول نیمکت استقلال است، عنوان کرد: من شرایطم در فوتبال عالی است و مشکلات جای دیگر است. من پارسال هم با استقلال صحبت کردم. من برنامه و پروژه‌ای را برای خودم شروع کردم. از دستیار سومی شروع کردم و سپس در لیگ یک مربی‌گری کردم. در فولاد شروع به ساختن یک تیم کردیم. ۲ سال قبل من در فولاد داخل اردو بودم که باز هم این کار را نکردم. مربی نیستم که شرایط را نسنجیده عمل کنم. آرزوی هر مربی است که سرمربی استقلال یا تیم ملی باشد. من در فولاد خوشحالم. مشکل ما فقط این بود که ۲ سال پنجره ما بسته بود و وقتی باز شد، تعطیلات نیم‌فصل بود و بازیکنان زیادی نمی‌شد گرفت. اکنون هم لیستم را به باشگاه داده‌ام و می‌خواهم بعد از این فصل به مسافرت می‌روم. به باشگاه هم گفته‌ام یک هفته وقت دارد قرارداد کسانی که می‌خواهم را تمدید کنم. اگر بدانم عزمی وجود دارد که این تیم برای قهرمانی بجنگد، خوشحال می‌شوم که در فولاد ادامه دهم. نیاز به نفرات و مهره‌هایی داریم که یک گام جلوتر رویم. اگر شرایط فراهم شود، یک تیم قلدر و منسجم برای فصل بعد درست خواهیم کرد.

او در خصوص این که اگر شرایط فراهم نشود، به استقلال خواهد رفت یا خیر، تصریح کرد: استقلال سرمربی دارد و تا کنون پیشنهادی به من داده نشده است. 

سرمربی فولاد در خصوص این که اگر قرارداد بازیکنانی که می‌خواهد تمدید نشود، چه رخ می‌دهد تصریح کرد: سیاست باشگاه این است که یک تیم خوب و باکیفیت برای فصل آینده داشته باشیم. باید ببینیم سیاست باشگاه چه چیزی است. فصل اولم در فولاد، مبنا قرار گرفتن در بین ۷ تیم اول بود که سوم شدیم. باید بتوانیم تیم خوبی را بجنگیم. 

نکونام اضافه کرد: شما دیدید که ابتدای فصل ۵ بازیکن ما جدا شدند پ من خداحافظی کردم و وقتی پنجره ما باز شد، یک روز به پنجره نقل و انتقالاتی مانده یود. خدا را شکر در نیم‌فصل نفرات خوبی را گرفتیم. به ۲ قول خود عمل کردم و الان هدفم پیش رفتن در لیگ قهرمانان آسیا است تا منطقه غرب به خوبی پیش برویم. این کار را من به تنهایی انجام ندادم و از مدیریت گرفته تا کادر پزشکی و بازیکنان همه تلاش کردند. جلسه‌ای را دیشب با گرشاسبی داشتیم که هم در خصوص لیست دوم و هم در مورد تمدیدی‌ها صحبت کردیم. حرف اشتباهی را دیشب در برنامه تلویزیونی زده شد و آن مجری باید، اسم بگوید. این کارها شیطنت است تا چیزی بگویند و فشاری بیاید.

مطالب مرتبط:

واکنش گرشاسبی به حضور نکونام در استقلال

واکنش گرشاسبی به حضور نکونام در استقلال
واکنش گرشاسبی به حضور نکونام در استقلال

 

گرشاسبی در واکنش به شایعه حضور نکونام در باشگاه استقلال و اینکه او به باشگاه فولاد لیستی برای خرید بازیکن داده است یا خیر، خاطرنشان کرد: بله، لیست به ما داده و برنامه‌ریزی هم داشتیم، فقط یک لیست خروجی بازیکنان باقی مانده است. همین دیشب ما با تمام اعضای هیئت مدیره جلسه داشتیم و برای فصل آینده بحث و بررسی شد. طبیعی است که در پایان هر فصل این شایعات و گمانه‌زنی‌ها شروع می‌شود. بالاخره وقتی فوتبال تعطیل می‌شود اصحاب رسانه باید یک سوژه داشته باشند!

وی در پاسخ به این سؤال که شایعه شده که نکونام در حال بستن تیم استقلال برای فصل بعد است، گفت: مطمئن باشید این موضوع شایعه است. ما شب گذشته با نکونام محکم صحبت کردیم، ما چشم‌اندازمان لیگ قهرمانان آسیاست تا قدرتمند در این مسابقات ظاهر شویم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در پاسخ به این سؤال که در قرارداد نکونام حق فسخ وجود دارد یا خیر، تأکید کرد: نه.

بیوگرافی جواد نکونام

بیوگرافی جواد نکونام
بیوگرافی جواد نکونام

جواد نکونام ۱۶ شهریور سال ۱۳۵۹ در شهر ری تهران متولد شد.جواد نکونام در درتیم‌های پاس تهران، الوحده و الشارجه امارات و اوساسونای اسپانیا بازی کرده است و در سال  2006 نیز در بین 10 بازیکن برتر آسیا قرارداشت.

جواد نکونام فوتبال حرفه‌ای را از بازی در تیم‌های پایه باشگاه سایپا آغاز کرد و در سال 1377 به تیم پاس تهران پیوست. با بازی‌های درخشانش در دو فصل نخست حضورش در پاس، به تیم‌های ملی جوانان و امید ایران دعوت شد و از آنجا به بازیکنی شناخته شده در فوتبال ایران تبدیل شد.او 7 فصل را در تیم پاس با موفقیت سپری کرد و به کاپیتانی این باشگاه رسید. اوج حضور او در پاس بازی‌های درخشانش در جام باشگاه‌های آسیا در سال 2005 بود.

بازی‌های نکونام در این جام باعث شد تا باشگاه کایزرس‌لاترن آلمان به او پیشنهاد بدهد، اما با مخالفت مصطفی دنیزلی، سرمربی وقت پاس، این انتقال منتفی شد.نکونام در آخرین بازی‌اش با پیراهن پاس، مقابل پرسپولیس در لیگ برتر  انجام داد که از داور کارت قرمز دریافت کرد. پس از این بازی او به باشگاه الوحده امارات رفت.

جواد نکونام در میانه لیگ امارات، به باشگاه الشارجه امارات رفت و پس از بازی در جام جهانی 2006، از میان 3 تیم هرتابرلین و کایزرس‌لاترن آلمان و اوساسونا اسپانیا، اوساسونا را برگزید.

جواد نکونام اولین بازیکن ایرانی است که در لالیگا بازی کرده است. او در نخستین فصل حضور در لالیگا، به بازیکن ثابت تیمش تبدیل شد و توانست با گل طلایی که در جام یوفا مقابل بوردو فرانسه زد، به بازیکنی محبوب در تیمش بدل شود. بازی خوب جواد نکونام باعث شد تا اوساسونا به فکر جذب بازیکن ایرانی دیگری بیفتد و مسعود شجاعی را بخرد.

جواد نکونام در  22 دی سال 1379 و درحالی که تنها 19 سال و 31 روز سن داشت، برای نخستین بار پیراهن تیم ملی ایران را در دیدار دوستانه برابر اکوادور برتن کرد و در سال 1387 بعد از مهدی مهدوی کیا کاپیتان دوم تیم ملی فوتبال ایران به حساب می‌آمد.

نکونام در لیگ برتر دوازدهم به استقلال تهران پیوست.

افتخارات ورزشی جواد نکونام

افتخارات ورزشی جواد نکونام
افتخارات ورزشی جواد نکونام

 

تیمی

-صعود به نیمه نهایی لیگ اروپا در سال ۲۰۰۷ به همراه اوساسونای اسپانیا

-قهرمانی در فصل ۸۳-۸۲ لیگ برتر ایران به همراه پاس تهران

-قهرمانی بازی های آسیایی در سال ۱۳۸۱ به همراه تیم ملی فوتبال ایران

-قهرمانی مسابقات فوتبال غرب آسیا در سال ۱۳۸۳ به همراه تیم ملی فوتبال ایران

-قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۲-۹۱ به همراه تیم استقلال تهران

فردی

-عضویت در باشگاه صدتایی های فیفا:

در سال ۱۳۸۹ جواد نکونام بعنوان چهارمین بازیکن ایرانی که تعداد بازی های ملی شان به بیش از صد بازی رسیده است نامش در فهرست باشگاه صدتایی های فیفا قرار گرفت.

-بهترین بازیکن سال ۱۳۸۶ فوتبال ایران :

در مراسم انتخاب بهترین بازیکن فصل فوتبال ایران که با عنوان «توپ طلایی» در سال ۱۳۸۶ برگزار شد جواد نکونام با نظر کارشناسان رشته‌ی فوتبال به عنوان بهترین بازیکن فصل اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: زهرا فرامرزی