سه شنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۰۷

میزان اقساط وام ودیعه مسکن از خرداد 1401 افزایش می یابد؟

میزان اقساط وام ودیعه مسکن از خرداد 1401 افزایش می یابد؟
میزان اقساط وام ودیعه مسکن در سال 1401 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ معاونت مسکن و ساختمان طی اطلاعیه‌ای خطاب به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن هشدار دارد مراقب پیامک‌های جعلی واریزی وجه باشید.

میزان اقساط وام ودیعه مسکن در سال 1401

میزان اقساط وام ودیعه مسکن در سال 1401
میزان اقساط وام ودیعه مسکن در سال 1401

 

اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است؛

« با توجه به اینکه در برخی استان‌های کشور پیامک واریز وجه از شماره‌های ناشناس به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ارسال شده که محتمل بر کلاهبرداری از متقاضیان و بروز نارضایتی و عدم اطمینان مردم به دستگاه اجرایی است، مراقب این پیام‌ها باشند. 

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، لازم است آگاه باشند که هرگونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی با موضوعاتی همچون واریز وجه، جعلی و به قصد کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب آنها بوده و لازم است متقاضیان از باز نمودن لینک های ارسالی در این پیامک ها و یا واریز وجه به شماره های اعلامی در آنها اکیداً خودداری کنند.»

اقساط وام ودیعه مسکن چقدر می‌شود؟

اقساط وام ودیعه مسکن چقدر می‌شود؟
اقساط وام ودیعه مسکن چقدر می‌شود؟

 

محاسبات نشان می‌دهد اقساط وام ودیعه مسکن برای شهروندان تهرانی ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان خواهد بود.

در پی تصویب افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن در شورای پول و اعتبار، قرار است به زودی این تسهیلات به مستأجران پرداخت شود.

بر اساس شورای پول و اعتبار در جلسه روز جاری به مستأجران واجد شرایط در تهران ۱۰۰، کلاشهرها و مراکز استان‌ها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت ۵ ساله است.

بر این اساس مبلغ اقساط وام ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی ماهانه ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و۳۴۲ تومان است.

سود این تسهیلات بیش از ۵۲ میلیون تومان است. یعنی بانک در پایان دوره بازپرداخت بیش از ۱۵۲ میلیون از مستأجر بازپس می‌گیرد.

مبلغ اقساط ماهانه وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیون تومانی ماهانه ۱ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۵۳۹ تومان است.

سود این وام ۳۶ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان است. بانک در پایان دوره ۵ ساله ۱۰۶ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان باز پس می‌گیرد.

اقساط ماهانه وام ۴۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن مبلغ ۱۰۱ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان است.

سود این وام ۲۰ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان است. بانک در پایان از متقاضی ۶۰ میلیون و۹۴۴ هزار تومان باز پس می‌گیرد.

مطالب مرتبط:

آخرین مهلت ویرایش مسکن ملی

آخرین مهلت ویرایش مسکن ملی
آخرین مهلت ویرایش مسکن ملی

 

خلیل محبت‌خواه گفت:  امروز آخرین مهلت ویرایش اطلاعات ثبت‌نام کنندگان نهضت ملی مسکن  است.

او ادامه داد: این مهلت دیگر تمدید نمی‌شود و در صورتی که متقاضیان شهر تهران که پیش از این در شرق تهران از جمله بومهن ،رودهن ،دماوند ثبت‌نام کرده بودند از انتخاب خود منصرف شدند در جهت اصلاح آن اقدام کنند.

محبت‌خواه گفت: این دسته می‌توانند بر با انتخاب گزینه انصراف یا ویرایش اطلاعات خود یکی از شهرهای پرند، هشتگرد و ایوانکی انتخاب کنند.

به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران تمام افراد مجرد که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده باید فرم تعهد ازدواج خود را از دفتر خانه دریافت کرده و هرچه سریعتر اقدام به بارگذاری این فرم در سامانه کنند تا مراحل ثبت نام آنها تکمیل شود.

پیامک واریز وجه نهضت ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، طی اطلاعیه‌ای از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن درخواست کرد تا از باز کردن هرگونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی با موضوعاتی همچون «واریز وجه نهضت ملی مسکن» خودداری کنند.

معاونت مسکن و ساختمان طی اطلاعیه‌ای از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، در خواست کرد تا از باز کردن هرگونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی با موضوعاتی همچون «واریز وجه» خودداری کنند.

در این اطلاعیه، معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی از هموطنان خواسته است با توجه به اینکه در برخی استان‌های کشور پیامک واریز وجه از شماره‌های ناشناس به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ارسال شده که محتمل بر کلاهبرداری از متقاضیان و بروز نارضایتی و عدم اطمینان مردم به دستگاه اجرایی است، مراقب این پیام‌ها باشند.

همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است که متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، لازم است آگاه باشند که هرگونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی با موضوعاتی همچون واریز وجه، جعلی و به قصد کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب آنها بوده و لازم است متقاضیان از باز کردن لینک‌های ارسالی در این پیامک‌ها و یا واریز وجه به شماره‌های اعلامی در آنها اکیداً خودداری کنند.

آنچه دیگران می خوانند:

نویسندهعلی اکبر رضایی