سه شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۰۵

جزییات بازگشت بیرانوند به پرسپولیس

جزییات بازگشت بیرانوند به پرسپولیس
گلر شماره یک تیم ملی با پرسپولیس به توافق نهایی رسید.

به گزارش تیتربرتر؛ علیرضا بیرانوند دروازه‌بان سابق قرمزها که فصل خوبی را در پرتغال سپری نکرد با مدیران پرسپولیس به توافق رسیده و قرارداد او با این باشگاه به زودی رسمی خواهد شد.

بازگشت بیرانوند به پرسپولیس

بازگشت بیرانوند به پرسپولیس
بازگشت بیرانوند به پرسپولیس

با پایان یافتن لیگ پرتغال ، قرارداد قرضی علیرضا بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی با باشگاه بواویشتا هم به پایان رسید و بیرانوند به ایران بازگشت. علیرضا بعد از چند روز استراحت خودش را برای اردوی تیم ملی در خرداد ماه آماده می کند و در اختیار تیم ملی خواهد بود. طی چند وقت گذشته بحث بازگشت بیرانوند به فوتبال ایران و به خصوص باشگاه پرسپولیس به شدت مطرح شد و خیلی ها معتقدند علیرضا در سال منتهی به جام جهانی و برای اینکه بتواند به صورت فیکس در جام جهانی بازی کند، پرسپولیس را به عنوان تیم آینده خود انتخاب خواهد کرد.

از چند هفته قبل باشگاه پرسپولیس مذاکرات خود را برای جذب بیرانوند آغاز کرد و علیرضا هم نماینده خود را به باشگاه فرستاد تا مذاکرات شکل جدی تری به خودش بگیرد. همانطور که احتمالا در جریان قرار گرفتید، بیرانوند ۲ فصل دیگر با باشگاه آنتورپ قرارداد دارد که فصل دوم آن توافقی و مشروط است. در واقع علیرضا یکسال دیگر به صورت قطعی با آنتورپ قرارداد دارد و هر تیمی که خواهان او باشد ، ابتدا باید رضایت باشگاه بلژیکی را جلب کند.

مدیران پرسپولیس هم با ارسال نامه ای به باشگاه آنتورپ شرایط خرید بیرانوند را پرس و جو کردند. بلژیکی ها در ابتدا مبلغ بالایی برای فروش بیرانوند اعلام کردند ولی در مذاکرات بعدی کمی تخفیف دادند. با این حال باز هم مبلغ تعیین شده برای رضایتنامه علیرضا برای باشگاه پرسپولیس سنگین بود و آن ها از پس این پول بر نمی آمدند. درنهایت بعد از کلی مذاکرات فشرده با باشگاه آنتورپ و خود علیرضا ، آنتورپی ها رضایت دادند که تخفیف خوبی به پرسپولیس بدهند و این انتقال انجام شود.

مدیران پرسپولیس طی هفته های اخیر با نماینده علیرضا توافق اولیه را انجام دادند و بعد از بازگشت این بازیکن از پرتغال ، دوشنبه عصر جلسه ای با خود علیرضا برگزار کردند و در نهایت به توافق هم رسیدند. گفتنی است قرارداد بیرانوند با پرسپولیس ۲ ساله خواهد بود و این بازیکن با شروع فصل جدید تمرینات پرسپولیس به این تیم ملحق خواهد شد. همچنین علیرضا طی یکی دو روز آینده با حضور در باشگاه پرسپولیس قراردادش را امضا خواهد کرد.

بیوگرافی علیرضا بیرانوند دروازه بان

بیوگرافی علیرضا بیرانوند دروازه بان
بیوگرافی علیرضا بیرانوند دروازه بان

علیرضا بیرانوند یکی از فوتبالیست های مشهور ایرانی به شمار می رود که در پست دروازه بان فعال است و در برخی از بازی هایش هم خوش درخشیده است. وی در تاریخ ۳۰ شهریور سال ۱۳۷۱ در سرابیاس شهرستان خرم آباد از استان لرستان به دنیا آمده است. بیرانوند به مدت چهار فصل از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین دروازه ‌بان لیگ برتر ایران انتخاب شده است و در سال ۲۰۱۹ هم به عنوان مرد سال فوتبال ایران معرفی شد.

از جمله باشگاه هایی که علیرضا بیرانوند در آنها توپ زده است می توان باشگاه فوتبال نفت تهران و باشگاه فوتبال پرسپولیس را نام برد. برخی علت موفقیت بیرانوند را قد بلند او می دانند، در این مورد باید بدانید که او دارای یک متر و نود و چهار سانت قد است. وی در تیم پرسپولیس شماره ۱ را دارد و در پست دروازه بان بازی کرده است.

جالب است بدانید که او در تیم پرسپولیس بازی می کند اما استقلالی است. در این مورد گفته است که من استقلالی ام و از بچگی به این تیم علاقه داشته ام اما گذر ایام و سرنوشت باعث شد به تیم پرسپولیس بپیوندم. او ادامه داده است که همیشه گفته ام عاشق تیم استقلال هستم و از اعماق وجود این تیم را می پرستم!

تحصیلات علیرضا بیرانوند

در مورد میزان تحصیلات علیرضا باید بدانید که او دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته تربیت بدنی دانشگاه سما خرم آباد است. وی قبل از فوتبالیست شدن و به شهرت رسیدن در این ورزش رفتگر بوده است و از این شغل پر زحمت و کم درآمد به دروازنه بان پرافتخار تیم ملی صعود کرد. در مورد او باید بدانید که وی ابتدا استقلالی بود و بعد دروازه بان تیم پرسپولیس شد.

ازدواج علیرضا بیرانوند

در مورد وضعیت تاهل این دروازه بان مطرح کشورمان باید بدانید که علیرضا بیرانوند در سال ۱۳۸۹ وقتی که ۱۸ سال سن داشته است ازدواج کرده است.

وی در خصوص موفقیت های زود هنگام خود در عرصه ورزش فوتبال می گوید یکی از دلایل این موفقیت های من، زود ازدواج کردنم بوده است چرا که بعد از تمرین بازیکنان مجرد به تفریح فردی شان مشغول می شوند و به همین دلیل هم حاشیه اطرافشان شکل می گیرد، اما من همیشه بعد از تمرین مستقیم به خانه بر می گردم چرا که همسر و فرزندانم منتظرم هستند.

مبلغ قراردادهای علیرضا بیرانوند

وی در مورد مبلغ قراردادهای خود گفته است که نخستین قراردادم با تیم نوجونان نفت برای یک فصل بود که برای آن مبلغ ۹۰۰ هزار تومان دریافت کردم و این مبلغ را به خانواده ام دادم. او ادامه داده است که وقتی به تیم ملی پیوستم مبلغ قراردادم در تیم جوانان نفت دو و نیم میلیون بود و سپس بعد از چند سال به ۸۵ میلیون رسید.

علیرضا بیرانوند در آخرین فصل بازی هایش در تیم بزرگسالان نفت مبلغ ۶۵۰ میلیون دریافت کرده است و با بازی در تیم پرسپولیس تهران برای سال اول مبلغ یک میلیارد تومان برای قرارداد دریافت کرد و هر ساله درصدی به این مبلغ قرارداد اضافه می شود.

مطالب مرتبط:

علیرضا بیرانوند چگونه فوتبالیست شد؟

علیرضا بیرانوند چگونه فوتبالیست شد؟
علیرضا بیرانوند چگونه فوتبالیست شد؟

او در مورد جریان فوتبالیست شدن خود گفته است که من در سال ۱۳۸۶ یعنی وقتی فقط ۱۵ سال سن داشتم از اقوام و فامیل پول کرایه ام را قرض کردم تا بتوانم از خرم آباد به تهران بیایم و به ورزشگاه بروم و مسابقه فوتبال را از نزدیک ببینم!

وی ادامه داده است در جریان این سفر و در اتوبوس با فردی با نام حسین فیض مربی تیم وحدت آشنا شدم و او بدون گرفتن هزینه ای مرا به تیم خود برد و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه در آنجا توسط مربی امیدهای نفت تهران برای نوجوانان این تیم برگزیده شدم.

وی در مورد اقامت خود در تهران و چگونگی امرار معاش خود گفته است که در زمان حضور خود در تهران، مدتی در خانه عمه ام زندگی کردم، مدتی هم در چمن های میدان آزادی خوابیدم، تا این که موفق شدم در یکی از فست فوت ها در تهران مشغول به کار شوم. او این گونه ادامه داده است که هر روز از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر ظرف های پیتزا را برای پخت چرب می کردم، ساعت ۱۲ سر تمرین می رفتم و دوباره بر می گشتم محل کارم و مشغول به کار می شدم. او به حرفه رفتگری خود در خرم آباد هم اشاره کرده است.

این فوتبالیست مشهور ایرانی بدون خجالت کشیدن از زندگی پر از زحمت اش گفته است که بعد از کار در فست فود مدتی هم در یک کارواش مشغول به کار شدم. بنا به گفته هایش کار در کارواش در مقایسه با فست فود برای او بهتر بوده است. جالب است بدانید که او گفته است در کارواش به علت قد بلندی که دارم مسئول ماشین‌ های شاسی بلند بودم!

اینستاگرام علیرضا بیرانوند

این روزها شبکه های اجتماعی به محل ارتباط و تعامل افراد صاحب با هواداران شان شده است. ورزشکاران و از جمله بازکنان فوتبال هم از این شبکه های اجتماعی و بویژه از اینستاگرام برای ارتباط با طرفداران خود استفاده می کنند. علیرضا بیرانوند در اینستاگرام پیجی به آدرس alirezabeyranvand.official که شما هم می توانید آن را فالو کرده و از جدیدترین اخبار در مورد این دروازه بان ملی پوش مطلع شوید.

افتخارات ملی و داخلی علیرضا بیرانوند

افتخارات ملی و داخلی علیرضا بیرانوند
افتخارات ملی و داخلی علیرضا بیرانوند

 

افتخارات ملی علیرضا بیرانوند

  • علیرضا بیرانوند و صعود به جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۸
  • علیرضا بیرانوند و بازی های نیمه نهایی جام ملت ‌های آسیا در سال ۲۰۱۹

علیرضا بیرانوند در تیم نفت تهران

  • علیرضا بیرانوند و نایب قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران در طی سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴
  • علیرضا بیرانوند و رتبه سومی در لیگ برتر فوتبال ایران در طی سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳
  • علیرضا بیرانوند و رتبه سومی در لیگ برتر فوتبال ایران در طی سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴

افتخارات علیرضا بیرانوند در پرسپولیس

علیرضا بیرانوند در لیگ برتر

  • علیرضا بیرانوند و قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۳۹۶
  • علیرضا بیرانوند و قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷
  • علیرضا بیرانوند و قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸

افتخارات علیرضا بیرانوند در بازی های جام حذفی

علیرضا بیرانوند و قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸

افتخارات علیرضا بیرانوند در بازی های سوپر جام

  • علیرضا بیرانوند و قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران در سال ۱۳۹۶
  • علیرضا بیرانوند و قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران سال ۱۳۹۷
  • علیرضا بیرانوند و قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران سال ۱۳۹۸

افتخارات علیرضا بیرانوند در بازی های لیگ قهرمانان آسیا

علیرضا بیرانوند نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸

افتخارات فردی علیرضا بیرانوند

  • علیرضا بیرانوند و دریافت عنوان بهترین دروازبان ایران در سال ۱۳۹۴
  • علیرضا بیرانوند و دریافت عنوان بهترین دروازبان ایران در سال ۱۳۹۶
  • علیرضا بیرانوند و دریافت عنوان بهترین دروازبان ایران در سال ۱۳۹۷
  • علیرضا بیرانوند و دریافت عنوان بهترین دروازبان ایران در سال ۱۳۹۸
  • علیرضا بیرانوند و عضویت تیم منتخب لیگ برتر ایران در سال ۱۳۹۴
  • علیرضا بیرانوند و عضویت تیم منتخب لیگ برتر ایران در سال ۱۳۹۶
  • علیرضا بیرانوند و عضویت تیم منتخب لیگ برتر ایران در سال ۱۳۹۷
  • علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن مرحله یک هشتم نهایی بازی های جام ملت ‌های آسیا در سال ۲۰۱۹
  • انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸
  • انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان دومین دروازه بان برتر بازی های جام ملت ‌های آسیا در سال ۲۰۱۹
  • انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷
  • انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸
  • انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین دروازه بان قاره کهن در سال ۲۰۱۸
  • انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان نهمین دروازه بان برتر فیفا در سال ۲۰۱۸
  • انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر ایران در سال ۱۳۹۷

 

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده