شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۳۹

ماجرای مهاجرت پریسا جهانفکریان به آلمان + عکس ها

ماجرای مهاجرت پریسا جهانفکریان به آلمان + عکس ها
پریسا جهانفکریان پس از یکتا جمالی به آلمان مهاجرت کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ مهاجرت یکتا جمالی ، دختر وزنه بردار ایرانی ، فضای مجازی را شوکه کرد. حالا پریسا جهانفکریان ، دیگر وزنه بردار زن ایرانی ، هم رسما با وزنه برداری ایران خداحافظی کرد؛ آن هم درست چند ساعت بعد از اعلام پناهندگی کیمیا جمالی!

جزئیات مهاجرت پریسا جهانفکریان به آلمان

جزئیات مهاجرت پریسا جهانفکریان به آلمان
جزئیات مهاجرت پریسا جهانفکریان به آلمان

 

وی در پست خداحافظی اش که با "هیس، دخترها فریاد نمی زنند!" آغاز شده درد و دل هایی را مطرح و در انتها تاکید کرده که "این حرف ها تمام وداع من است با ایران" 

بنابراین، نخستین بانوی المپیکی تاریخ وزنه برداری ایران هم با کشورش خداحافظی کرد.

این روزها پریسا جهانفکریان دومین وزنه برداری است که از ایران مهاجرت کرده و به آلمان پناهنده می شود. او موضوع پناهندگی خود را در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پست خداحافظی تایید کرد.

حالا تیم وزنه برداری زنان ایران بار سنگینی را به دوش می کشد زیرا دختران قهرمان ایران یکی پس از دیگری تیم خود را برای همیشه ترک می کنند.

پریسا جهانفکریان با این که سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کرده بود اما به دلیل بی اطلاعی از اعزام و انجام عمل جراحی نتوانست به توکیو برود و در المپیک شرکت نکرد. او روز گذشته با انتشار یک پست از ایران خداحافظی کرد.

این دختر قهرمان وزنه بردار ایرانی، خبر مهاجرتش را تایید کرد و گفت:

«با همسرم تصمیم گرفتم تا به آلمان مهاجرت کنم و با هم هماهنگ کردیم تا در این کشور ورزش وزنه‌برداری را ادامه دهم. شرایط ادامه ورزش را در ایران نداشتم زیرا با توجه به تصمیم فدراسیون، سالن تمرین برایم مهیا نبود و از این موضوع خسته شدم.»

علت اصلی مهاجرت جهانفکریان به آن

علت اصلی مهاجرت جهانفکریان به آن
علت اصلی مهاجرت جهانفکریان به آن

 

جهانفکریان ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان خبر مهاجرتش را تایید کرد و گفت: فدراسیون اجازه تمرین به من نمی داد

 ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان با تایید خبر مهاجرتش گفت: به آلمان رفتم و این به خاطر مشکلات فدراسیون با ورزشکاران بود.

پریسا جهانفکریان با تایید مهاجرتش از ایران، اظهار داشت: با همسرم تصمیم گرفتم تا به آلمان مهاجرت کنم و با هم هماهنگ کردیم تا در این کشور ورزش وزنه‌برداری را ادامه دهم. شرایط ادامه ورزش را در ایران نداشتم زیرا با توجه به تصمیم فدراسیون سالن تمرین برایم مهیا نبود و از این موضوع خسته شدم.

ملی‌پوش وزنه برداری زنان که سابقه حضور در قهرمانی ۲۰۱۹ جهان را در کارنامه دارد این را هم گفت:  به خاطر بی‌کفایتی فدراسیون و عدم توجه به تمرینات این تصمیم را گرفتم. تجهیزات لازم برای تمرین ندارم و مجبورم از ایران بروم. در یکسال گذشته نیز به اردو دعوت نشدم.

وی این را هم گفت: به دنبال پناهندگی نیستم و آمدم تا وزنه‌برداری را در آلمان ادامه دهم. در ایران فدراسیون همکاری لازم را انجام نداد و به المپیک هم اعزام نشدم.

او ادامه داد: به هر دری زدم برای تمرین کردن جواب نگرفتم. می‌خواهم وزنه برداری را در آلمان ادامه دهم. نمی ‌توانستم با ماندن در ایران روی آینده ورزشی خود ریسک کنم. در این مدت تلاش و اعتراض کردم و چیزی جز کمیته انضباطی، محرومیت و داستان‌های حذف از المپیک برای رقم نخورد.

ملی‌پوش وزنه برداری بانوان عنوان کرد: حتی وقتی به فدراسیون وزنه‌برداری رفتم و گفتم که اجازه دهید تا در ورزشگاه آزادی تمرین کنم؛ آنها اجازه ندادند. پس یک ورزشکار باید کجا تمرین کند. حق و حقوقم را ندادند و فدراسیون من را از المپیک حذف کرد و چگونه می‌توانستم در ایران بمانم.

مطالب مرتبط:

جوانفکریان در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب سهمیه المپیک شد اما به خاطر مصدومیت نتوانست راهی توکیو شود.

همچنین اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری زنان در این رابطه گفت: جهانفکریان هرگز به ما نگفت که می‌خواهد به آلمان مهاجرت کند و این تصمیم را او و همسرش گرفتند.

وی افزود: یکماه گذشته با او تماس گرفتم و گفتم که نام او را برای بازی‌های اسلامی و بازی‌های آسیایی ارسال کرده‌ایم اما این ورزشکار عنوان کرد که من را به اردو دعوت نکنید و نامم هم برای این بازی‌ها ندهید زیرا دستم درد می‌کند و نمی‌توانم وزنه بزنم.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان با اشاره به اینکه از کمیته ملی المپیک می‌توانید صحت فهرستی که نام جهانفکریان در آن وجود دارد را سئوال کنید، گفت: او در حال بزرگ نمایی است. درهای ورزشگاه آزادی همواره بر روی او باز بود و هیچ فردی جلوی او را برای تمرین نگرفته است اما جهانفکریان به تنهایی اجازه نداشت در سالن مسابقات تمرین کند و باید حتما یک مربی در آنجا حاضر می شد. این قوانین ورزشگاه و فدراسیون را همه می‌دانند.

بیوگرافی پریسا جهانفکریان

بیوگرافی پریسا جهانفکریان
بیوگرافی پریسا جهانفکریان

 

پریسا جهانفکریان در ۱۴ فروردین ۱۳۷۴ شهر یاسوج به دنیا آمده است. او در ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در دسته فوق سنگین، سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد و نخستین بانوی المپیکی تاریخ وزنه‌برداری ایران لقب گرفت. اما به دلیل مصدومیت به این مسابقات اعزام نشد.

وی به همراه پوپک بسامی، الهام حسینی، ابریشم ارجمندخواه، مریم زارع، مرضیه قنبری، الناز باجلانی اعضای نخستین تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات بین‌المللی را تشکیل دادند.

جهانفکریان در مسابقات قهرمانی آسیا رتبهٔ نهم در گروه A وزن ۸۷ کیلوگرم را کسب کرد.

پریسا جهانفکریان عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان ۲۰۱۹ بود (به همراه الهام حسینی، پوپک بسامی، ابریشم ارجمندخواه). این برای نخستین بار بود که تیم زنان ایران در مسابقات جهانی این رشته شرکت می‌کرد.

آخرین خبر از یکتا جمالی

یکتا جمالی هم که مدال نقره یکضرب را در مسابقات وزنه برداری زنان ، قهرمانی جوانان جهان، کسب کرده بود از هتل تیم ملی خارج می شود و تا مدتی از مکان و سرنوشتش خبری نبود. حتی خانواده اش هم از حال او بی خبر بودند و گفتند طی روزهای اخیر با آنها تماس نگرفته است.

پس از گذشت چند روز، شنیده شده که او از کشور اتریش به آلمان رفته و در آنجا پناهنده شده است.

دیر یا زود مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری به این اتفاق واکنش نشان می دهند. با وب سایت روزیاتو همراه باشید تا در جریان مهم ترین اخبار ایران روزهای دنیا باشید.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: شایان صفر زاده