پنج شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۵۳

ماجرای توهین فیلم ساخت ایران به لباس بلوچی

ماجرای توهین فیلم ساخت ایران به لباس بلوچی
کارگردان «ساخت ایران» به اعتراض مجلسیون گفت: توضیح دادیم و سوءتفاهم‌ها رفع شد.

تیتربرتر؛ کارگردان فصل سوم سریال «ساخت ایران» در پی صحبت‌های دو نماینده مردم پابهار و ایرانشهر درباره بی‌احترامی‌های این سریال به فرهنگ سیستان و بلوچستان توضیح داد.

ماجرای توهین فیلم ساخت ایران به لباس بلوچی

ماجرای توهین فیلم ساخت ایران به لباس بلوچی
ماجرای توهین فیلم ساخت ایران به لباس بلوچی

 

صحن علنی مجلس شورای اسلامی ۱۸ و ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به ترتیب شاهد انتقادهای عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر و معین‌الدین سعیدی مردم چابهار استان سیستان و بلوچستان بود که این دو نماینده در واکنش به سکانس‌هایی از سریال «ساخت ایران ۳» که لباس بلوچی به عنوان یک ابزار برای جابه‌جایی مواد مخدر و قاچاق نمایش داده است، به مسئولان فرهنگی و عوامل این سریال اعتراض کردند.

در روز گذشته ۲۰ اردیبهشت در گفتگو با معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار انتقادهای این نماینده مجلس را پوشش داد که این مصاحبه را اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

بعد از صحبت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی سراغ بهمن گودرزی کارگردان سریال «ساخت ایران ۳» رفتیم تا توضیح‌های این کارگردان را در واکنش به اعتراض‌ نماینده‌های مجلس بشنویم.

مطالب مرتبط:

واکنش کارگردان فیلم ساخت ایران به توهین لباس بلوچی

واکنش کارگردان فیلم ساخت ایران به توهین لباس بلوچی
واکنش کارگردان فیلم ساخت ایران به توهین لباس بلوچی

 

بهمن گودرزی کارگردان فصل سوم سریال «ساخت ایران» پیرو مسائل مطرح شده توسط دو نماینده مردم چابهار و ایرانشهر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره سکانس‌هایی از این سریال در گفتگو با خبرنگار صبا توضیح داد: متاسفانه چون تمام قسمت‌های سریال «ساخت ایران ۳» توسط دوستان و نماینده‌های مجلس دیده نشده و تنها به برخی از پلان‌ها و سکانس‌های گزینشی این سریال اکتفا شده است، سوءبرداشت‌هایی ایجاد شده که برخی سهوا بوده و برخی از این برداشت‌ها هم جهت‌دار بوده‌اند که این برداشت‌های اشتباه از سکانس‌هایی از این سریال در نهایت به اطلاع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان رسیده است.

وی ادامه داد: طی جلسه‌ای که شامگاه ۱۸ اردیبهشت با عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر داشته‌ام، به تفصیل درباره کلیت قصه و فیلمنامه، هدف سازندگان و دلیل استفاده از لباس زیبا و پربهای بلوچی صحبت کردم و اولویت‌های تولید این سریال را توضیح دادم که بخش‌هایی از صحبت‌ها و دلایل من نظر این نماینده مردم را جلب کرد و من تمام تلاش خود را کردم که این سوءبرداشت‌ها و سوءتفاهم‌ها حل شود.

گودرزی در پایان عنوان کرد: امیدوارم که ما سینماگران بتوانیم در فیلم‌ها و سریال‌های آینده به شکل شکوهمندتری به استان سیستان و بلوچستان و خطه چابهار، زاهدان بپردازیم و آثار نمایشی قابل قبولی را با نگاهی غیرکلیشه‌ای از این مردم شریف و این منطقه از ایران تولید کنیم.

واکنش کارگردان فیلم ساخت ایران به توهین لباس بلوچی
واکنش کارگردان فیلم ساخت ایران به توهین لباس بلوچی

 

تصویربرداری سریال «ساخت ایران ۳» در روزهای پایانی ۱۴۰۰ به اتمام رسید و در حال حاضر آخرین قسمت‌های این سریال ۲۰ قسمتی در مرحله تدوین است. احتمالاتی وجود داشت که محمدرضا گلزار در قسمت‌های پایانی فصل سوم این سریال حضور دارد که باتوجه به شنیده‌ها صحت این احتمال رد شده است ولی این احتمال وجود دارد که با تولید فصل چهار این سریال گلزار مجدد مقابل دوربین «ساخت ایران» قرار بگیرد.

فصل اول سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۹۰ از شبکه نمایش خانگی پخش و در ادامه شبکه نسیم و آی فیلم نیز این سریال ۱۸ قسمتی کمدی را بازپخش کردند. برخی از بازیگران «ساخت ایران ۱» شامل امین حیایی، محمدرضا گلزار، الیکا عبدارزاق، بهنام تشکر، فرهاد اصلانی، بهاره رهنما، گوهر خیراندیش و مهران رجبی هستند.

فصل دوم هم با اضافه شدن منصور سهراب پور به عنوان تهیه کننده در کنار سید امیر پروین حسینی تهیه کننده اصلی این سریال، با کارگردانی برزو نیک‌نژاد سال ۹۵ و ۹۶ تولید شد و این سریال ۲۲ قسمتی سال ۹۷ از شبکه پخش شد. تعدادی از بازیگرهای شناخته شده سینما مانند سحر دولتشاهی، امیرحسین رستمی، محسن کیایی، مهران احمدی و سارا بهرامی به جمع بازیگران سریال اضافه شدند.

کارگردانی فصل سوم «ساخت ایران» توسط بهمن گودرزی انجام شده است و احسان لطفیان و شهاب مهربانیار فیلمنامه این سریال را به نگارش درآورده‌اند.

امین حیایی، مجید صالحی، آناهیتا درگاهی، هومن برق نورد، مینا وحید، الهام کردا، حسین امیدی، بهرنگ علوی، محمدرضا صولتی، نوشین تبریزی، عزالدین توفیق، سعید امیرسلیمانی، غلامرضا نیکخواه، نادر سلیمانی، زنده‌یاد عزت الله مهرآوران، عایشه گل جوشکن، ماهان کشفی و بردیا گودرزی بازیگران این سریال کمدی هستند.

فصل سوم سریال ۲۰ قسمتی «ساخت ایران» از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ چهارشنبه‌ها ساعت ۲۰ از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود و امشب چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت قسمت ۱۱ آن منتشر خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند:

گرداورنده: مینا سهراب زاده