سه شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۰:۳۱

شرایط دریافت ویزای رایگان برای مسافران جام‌جهانی 2022 قطر

شرایط دریافت ویزای رایگان برای مسافران جام‌جهانی 2022 قطر
شرایط دریافت ویزای رایگان برای مسافران جام‌جهانی 2022 قطر اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان جام جهانی برای سفر به ایران از ویزای رایگان بهره‌مند می‌شوند گفت: در این راستا طراحی و صدور پلاک‌ جدید خودروهای گردشگری در دست اقدام است.

شرایط دریافت ویزای رایگان برای مسافران جام‌جهانی 2022 قطر

شرایط دریافت ویزای رایگان برای مسافران جام‌جهانی 2022 قطر
شرایط دریافت ویزای رایگان برای مسافران جام‌جهانی 2022 قطر

 

سید عزت‌الله ضرغامی امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ دولت در بخش گردشگری جلب نظر مسافران جام جهانی است و در این راستا نیز علاوه بر رایگان کردن صدور ویزا تقویت کمپرها نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف ما برای جذب مسافران جام جهانی تنها در جزیره کیش نیست بیان کرد: انجام پروازهای متعدد به شهرهایی از جمله مشهد، اصفهان و شیراز در است اقدام است.

ضرغامی از پیش‌بینی سفرهای زمینی برای مسافران جام جهانی به برخی از نقاط کشور از جمله مازندران و سایر استانهای شمالی کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: در این راستا نیز از پلاک جدید گردشگری برای خودروهای شخصی و کمپرها رونمایی در ایران رونمایی می‌شود. در این زمینه با راهنمایی و رانندگی و هیئت اتومبیلرانی جلسه‌ای برگزار و تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایرانی‌ها در حوزه کمپرها و خودروهای کاروان گردشگری سلیقه بسیار خوبی دارند و در سطح جهانی اقداماتی را انجام داده‌اند بیان کرد: باید کار کنیم تا گردشگر پرشور و پرهیجان به ایران نیز سفر کرده و از نقاط دیدنی و جذاب آن در سراسر این کشور بهره‌مند شود.

مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و مدیران این سازمان بین‌المللی و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هتل بادله ساری در حال برگزاری است.

مهمانان خارجی این رویداد بین‌المللی قرار است طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، بازدیدهایی از زیرساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های گردشگری مازندران داشته باشند.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

شرایط دریافت ویزای رایگان برای مسافران جام‌جهانی 2022 قطر
شرایط دریافت ویزای رایگان برای مسافران جام‌جهانی 2022 قطر

 

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

مطالب مرتبط:

هزینه سفر به قطر

واحد پول کشور قطر، ریال قطر است که با نماد QAR نشان داده می شود و در حال حاضر هر 100 دلار چیزی حدود 364 ریال قطر می باشد. بسته به آن که گردشگران می خواهند با تور های گردشگری همراه شوند و یا به صورت شخصی سفر کنند، هزینه سفر تفاوت پیدا می کند.

سفر به دو صورت انجام می گیرد که یکی با تور و دیگری به صورت شخصی می باشد. در ادامه هزینه سفر به قطر روش هایی را به شما شرح می دهیم که عبارت اند از:

  • تور قطر

این تور ها اغلب 7 شب و 8 روزه هستند و که قیمت تور قطر باتوجه به امکانات هتل، بلیط هواپیما و سایر خدماتی که آژانس مسافرتی می دهد متفاوت است و در حال حاضر هزینه ها برای 7 شب و 8 روز: بین 800 دلار تا 1000 دلار

شرایط دریافت ویزای رایگان برای مسافران جام‌جهانی 2022 قطر
شرایط دریافت ویزای رایگان برای مسافران جام‌جهانی 2022 قطر

 

بلیت هواپیما تهران – قطر :حدود 200 دلار تا 300 دلار

  • قیمت هتل های قطر

برای اقامت در شهرهای قطر، می توانید از وجود متعدد هتل ها در این کشور استفاده کنید و بنابر بودجه ای که برای رزرو هتل در نظر گرفته اید را باتوجه به بازه های قیمتی که در زیر گفته ایم میتوانید ببینید. با این حال در این بخش بیشتر به هزینه قیمت هتل هایی نظیر دوحه می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد.

  • هتل های 2 ستاره : حدودا بین 30 دلار تا 50 دلار 

از امکانات هتل های 2 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، صبحانه سلف سرویس، روم سرویس و امکانات ابتدایی که تمامی هتل ها دارا می باشند، اشاره کرد.

  • هتل های 3 ستاره : حدودا بین 60 دلار تا 80 دلار 

از امکانات هتل های 3 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، یخچال، صبحانه سلف سرویس، رم سرویس و امکانات دیگر اشاره کرد.

  • هتل های 4 ستاره : حدودا بین 70 دلار تا 180 دلار

از امکانات هتل های 4 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، یخچال، صبحانه سلف سرویس، روم سرویس، ناهار و امکانات دیگر اشاره کرد.

  • هتل های 5 ستاره : حدودا بین 80 دلار تا 215 دلار

از امکانات هتل های 5 ستاره می توان به سرویس بهداشتی، تخت، یخچال، صبحانه سلف سرویس، ناهار، شام، روم سرویس و امکانات دیگر اشاره کرد

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: زهرا شعبانی