دوشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۳۴

پشت پرده سقوط بیت کوین به کانال 33 هزار دلار / واکنش ایلان ماسک به وضعیت پرخطر ارزهای دیجیتال؟

پشت پرده سقوط بیت کوین به کانال 33 هزار دلار / واکنش ایلان ماسک به وضعیت پرخطر ارزهای دیجیتال؟
ارزش بیت‌کوین روز دوشنبه به پایین‌ترین رقم خود از ماه ژانویه سقوط کرد و این در حالی است که رکود بازارهای سهام همچنان به ارزهای رمزپایه آسیب می‌زند، ارزهایی که در زمان حاضر مطابق با دارایی‌های به‌اصطلاح پرخطر مانند سهام فناوری معامله می‌شوند.

به گزارش تیتربرتر؛ حمایت‌های مهم بیت‌کوین یکی یکی در حال از دست رفتن هستند و امروز هم حمایت ۳۴ هزار دلار از دست رفت. حمایت بعدی بیت‌کوین محدوده ۳۲ هزار دلار است و اگر این محدوده هم از دست برود تنها حمایت روانی ۳۰ هزار دلار می‌ماند. بازار روند نزولی شدیدی دارد و در هفته گذشته بیت‌کوین و اتریوم بیش از ۱۳ درصد ریزش کردند.

پشت پرده سقوط بیت کوین به کانال 33 هزار دلار

پشت پرده سقوط بیت کوین به کانال 33 هزار دلار
پشت پرده سقوط بیت کوین به کانال 33 هزار دلار

 

در نمودار روزانه بیت‌کوین سیگنال فروش اندیکاتور مکدی از زمانی که ریزش بیت‌کوین از ۴۶ هزار دلار روع شد پابرجا است. از طرفی شاخص مقاومت نسبی هم روندی نزولی پیدا کرده و در حال جرکت به سمت محدوده اشباع فروش است.

۵ کندل آخر بیت‌کوین در نمودار روزانه نزولی بودند و این کندل‌ها در کف کانال بولینگرباند قرار دارند.

پیش‌بینی‌ها از قیمت بیت‌کوین زیاد است. برخی می‌گویند بیت‌کوین به کانال ۲۰ هزار دلار سقوط می‌کند و برخی دیگر عقیده دارند و که ریزش نهایتا تا ۳۰ هزار دلار ادامه دارد.

در حالت کلی به نظر می‌رسد بیت‌کوین در چند ماه آینده روندی نوسانی خواهد داشت و ماه‌های بعدی برای بیت‌کوین بسیار متزلزل است. چون به نظر می‌رسد که فدرال رزرو در مبارزه با تورم بسیار جدی است.

اما برخی هم عقیده دارند که احتمالا این ریزش آخرین ریزش بازار باشد. اگر بازار بخواهد برگردد باید مقاومت محدوده ۴۲ هزار دلار را بشکند و در این صورت می‌توانیم بگویم احتمال برگشت وجود دارد.

ارزش بازار رمزارزها به هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار رسیده و این یعنی ارزش بازار از زمانی که بیت‌کوین در اوج قیمتی خود قرار داشت نصف شده است.

مطالب مرتبط:

جزئیات سقوط بیت کوین به کانال 33 هزاردلاری

جزئیات سقوط بیت کوین به کانال 33 هزاردلاری
جزئیات سقوط بیت کوین به کانال 33 هزاردلاری

 

بیت کوین با افت 51 درصدی نسبت به سقف تاریخی، وارد کانال 33000 دلار شده و ترس شدید بر بازار حکمفرما شده است.

بیت کوین امروز هم منفی است. افت 3 درصدی، این ارز دیجیتال را وارد کانال 33000 دلار کرده است. هم اکنون بیت کوین در قیمت حدود 33500 دلار معامله می شود. افت هفتگی آن هم به 13 درصد رسیده که عدد بزرگی برای بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان است.

البته ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته افزایش یافته و به عدد 38 میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار آن هم 639 میلیارد دلار است.

افت امروز بیت کوین، ترس شدیدی در بازار ایجاد کرده و شاخص ترس و طمع را به عدد 11 رسانده است. این عدد نشان دهنده ترس شدید در بازار است که به ندرت در بازار ارزهای دیجیتالی چنین عددی برای شاخص ترس و طمع ثبت می شود.

اگر تا مدتی پیش اکثر فعالان بازار ارزهای دیجیتال معتقد بودند بیت کوین دیگر هیچ وقت به قیمت کمتر از 30 هزار دلار نمی رسد، اکنون نظرات عوض شده و بسیاری از فعالان این بازار معتقدند قیمت بیت کوین هر لحظه ممکن است به زیر عدد 30 هزار دلار نیز سقوط کند.

توییت عجیب ایلان ماسک

ایلان ماسک امروز، دوشنبه در توییتی از احتمال مرگ مشکوک خود سخن گفت.

 ایلان ماسک، صاحب کنونی توییتر امروز نهم مه توییتی منتشر کرد که به نظر می‌رسید پستی در مورد مرگش باشد. این توییت واکنش‌های زیادی را برانگیخت. ماسک که به توییت‌های عجیبش معروف است نوشت: "اگر من تحت شرایطی مرموز مُردم، از آشنایی با شما خوشحال شدم."

او این توییت را دو ساعت پس از توییت دیگری منتشر کرد که به نظر می‌رسید یک بیانیه‌ی مطبوعاتی باشد که در آن اعلام شده ایلان ماسک با تجهیزات ماهواره‌ای استارلینک در حال کمک به نیروی‌های اوکراینی است. در این بیانیه آمده که ماسک در قبال اقدامات خود "مسئول" خواهد بود.

توییت ایلان ماسک تصویری از یک بیانیه به زبان روسی است که به گفته‌ی ماسک، یک اکانت رسمی توییتر به نام "Rogozin" که براساس برخی گزارش‌ها متعلق به دیمیتری اولگوویچ روگوزین مدیر آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس است، برای رسانه‌های روسیه ارسال شده است. ماسک در ادامه متنی که به نظر می‌رسد ترجمه‌ی این بیانیه باشد را در صفحه توییتر خود منتشر کرد. در این بیانیه آمده که ایلان ماسک با بالگرد‌های نظامی پایانه‌های اینترنتی استارلینک را به اوکراین رسانده است.

بسیاری از کاربران فضای مجازی به این توییت واکنش نشان داده‌اند و گفته‌اند که به ایلان ماسک برای "اصلاح جهان" نیاز داریم. یک کاربر در توییتر نوشت: نه تو نخواهی مرد. جهان برای اصلاح شدن به تو نیاز دارد.

کاهش ارزش بازار اتریوم به کمتر از 300 میلیارد دلار

قیمت اتریوم امروز بیشتر از بیت کوین افت کرده است. اتریوم با افت بیش از 4 درصدی، هم اکنون حوالی نرخ 2440 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی اتریوم نیز مانند بیت کوین، به منفی 13 درصد رسیده است.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته بیش از 21 میلیارد دلار بوده که رقم قابل توجهی است. اما ارزش بازار به کمتر از 300 میلیارد دلار سقوط کرده و هم اکنون 296 میلیارد دلار است.

پیشروی شیبا اینو در افت قیمت

پیشروی شیبا اینو در افت قیمت
پیشروی شیبا اینو در افت قیمت

 

برخلاف دفعات گذشته، حکمفرما شدن ترس شدید در بازار باعث نشده که همه آلت کوین ها افت کنند. امروز با اینکه بازار ارزهای دیجیتال تقریبا یک دست قرمز شده است، اما تعدادی از آلت کوین ها راه خود را جدا کرده اند و مثبت بوده اند.

در فهرست 50 ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال نیر پروتکل با رشد 8 درصدی، مسیر خود را از بازار جدا کرده و البته ترون هم 4 درصد افزایش قیمت داشته است. مونرو با رشد 3 درصدی، دیگر ارز مثبت امروز است.

اما در میان نمادهای منفی، شیبا اینو با کاهش 8 درصدی قیمت، بیشترین افت را داشته. Aave هم 7 درصد افت کرده و تعداد زیادی از نمادها افت 6 و 5 درصدی را نمایش می دهند.

در عملکرد هفتگی، ایپ کوین با افت 30 درصدی همچنان منفی ترین نماد است و ترا با افت 26 درصدی در رده بعدی قرار دارد. اما الگوراند با رشد 21 درصدی در یک هفته گذشته، خریداران خود را از افت اخیر بازار در امان نگه داشته است.

ارزش معاملات ارزهای دیجیتال

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با کاهش 3 درصدی نسبت به دیروز به عدد 1.53 تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده که این موضوع می تواند موضوعی امیدوارکننده در جهت برگشتن قیمت ها به سمت بالا باشد.

ارزش معاملات دیفای هم در یک شبانه روز 11 میلیارد دلار بوده و 89 میلیارد دلار استیبل کوین معامله شده است.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: سینا گلستانی