یکشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ۲۲:۳۹

آشنایی با رعنا آزادی ور نقش تاج الدوله در سریال جیران

آشنایی با رعنا آزادی ور نقش تاج الدوله در سریال جیران
رعنا آزادی ور بازیگر نقش تاج الدوله در سریال جیران است. در ادامه با زندگی هنری و شخصی او آشنا می شویم.

تیتربرتر:‌ سریال جیران یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانهٔ تاریخی به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی احسان جوانمرد و فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه است. در ادامه به معرفی غزل شاکری بازیگر نقش ملک زاده آشنا می شویم.

خلاصه داستان سریال جیران

خلاصه داستان سریال جیران
خلاصه داستان سریال جیران

داستان سریال درباره‌ی عشق ناصرالدین شاه به یکی از زنان حرمسرایش به نام جیران است. جیران یکی از همسران محبوب و اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه بوده. جیران، با سایر زنان دربار ناصرالدین‌شاه فرق داشته. شیفته شکار و اسب سواری بوده و هنگام سواری، چکمه و لباس مردانه می‌پوشیده. اولین بار برای فرا گرفتن رقص به دربار قاجار راه پیدا می‌کند ناصرالدین شاه در اولین نگاه به او دل می‌بندد.

در خلاصه داستان سریال جیران آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است.

هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که : ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد … »

اسامی بازیگران و نقش هایشان در سریال جیران

بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ور، کتانه افشاری‌نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق‌نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن‌پور، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، انوش معظمی، پاشا جمالی، حسن مؤذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی‌پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی آشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و مریلا زارعی از جمله بازیگرانی هستند که در سریال جیران هنرنمایی کرده اند.

بیوگرافی رعنا آزادی ور بازیگر نقش تاج الدوله

بیوگرافی رعنا آزادی ور بازیگر نقش تاج الدوله
بیوگرافی رعنا آزادی ور بازیگر نقش تاج الدوله

رعنا آزادی ور (متولد 17 فروردین 1362 در تهران) بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر ایران است.وی با بازی در فیلم مارمولک (کمال تبریزی، 1382) فعالیت در سینما را آغاز کرد و با یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم در سال 1384 موقیعت خود را در سینما تثبیت کرد.رعنا آزادی ور با بازی در فیلم پارک وی (فریدون جیرانی، 1385) برای بار نخست بازی در نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد. او در فیلم درباره الی نقش همسر یکی از زوج های جوان فیلم را بازی می کند که در داستان سه روزه سفر این زوج ها به شمال در گیر است و با بازی در این نقش در سیر داستان هم پای سایر شخصیت های داستان با اتفاقات روبرو می شود.

رعنا آزادی ور بازیگر جوان سینما فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم مارمولک کمال تبریزی در سال 82 آغاز کرد او در این فیلم نقش دختری رو داشت که در طی مسیر به همراه مادرش داخل کوپه رضا مارمولک در قطار بود و دیالوگ هایی که در این بین برقرار شد پس از گذشت سال ها هنوز ماندگار است. وی به شدت گزیده کار و محتاط است است و در انتخاب نقش ها دقت کافی را انجام می دهد او در جشنواره فیلم فجر 93 با سه “فیلم خانه دختر”، “داره صبح میشه” و “این سیب هم برای تو “حضور موفقی داشت که در فیلم خانه ی دختر نقش دختری را ایفا می کند که به دلیل سوظن خانواده نامزدش به دوشیزه بودن او مسیر زندگی اش عوض می شود. وی در جشنواره فیلم فجر 94 هم با فیلم خشم و هیاهو چهارمین تجربه کارگردانی هومن سیدی حاضر خواهد شد.

مطالب مرتبط:

 ازدواج رعنا آزادی وی با مهدی پاکدل

 ازدواج رعنا آزادی وی با مهدی پاکدل
 ازدواج رعنا آزادی وی با مهدی پاکدل

ماجرای ازدواج مهدی پاکدل با رعنا آزادی ور از کجا کلید خورد؟ مهدی پاکدل یکی از بازیگران ساکت و بدون حاشیه دنیای هنر است که بار اول با فیلم آبی حمید لبخنده در سال ۷۹ به دنیای سینما راه یافت و با بازی در نقش هایی موفق راهش را در دنیای هنر هموارتر کرد. وی چندی پیش با منتشر خبر جدایی از همسرش بهنوش طباطبایی درگیر حاشیه ها شد.

سال قبل هم زمانیکه مهدی پاک دل درگیر بازی در تئاتری با حضور رعنا ازادی ور بود، عکس هایی دو نفره از این دو هنرپیشه منتشر شد. منتشر این عکسها خبر ازدواج دوباره آقای پاک دل با این خانم هنرپیشه را به راه انداخت که اما در حد همان شایعه باقی ماند.

با انتشار عکسی از مهدی پاک دل در کنار رعنا ازادی ور هنرپیشه کشورمان ماجراهایی از ازدواج دوباره آقای هنرمند را در فضای مجازی و رسانه ها به راه انداخت و سبب به وجود آمدن حاشیه های تازه ای برای مهدی پاکدل شد.

بعضی از کاربران فضای مجازی رعایت نشدن فاصله بین آقا و خانم بازیگر در این عکس را باعث گمانه زنی هایی از ازدواج دوباره مهدی پاک دل با رعنا ازادی ور می دانند ولی این مسئله تا به اکنون مورد تائید یا تکذیب هیچکدام از این چهره های معروف قرار نگرفته است.

ازدواج مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور که در ماه‌های گذشته به صورت شایعاتی پراکنده مطرح شده بود، رسمی شد. بدین ترتیب یک زوج به زوج‌های سینمایی ایران اضافه و این دو بازیگر مطرح زندگی مشترک خود را آغاز کردند. این خبر را عاطفه رضوی، همسر حسین پاکدل (برای مهدی پاکدل) در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد. او نوشت است: "دوستتان دارم، خصوصاً در کنار هم. مبارکمان باشد".

فیلم شناسی  رعنا آزادی ور

فیلم شناسی  رعنا آزادی ور
فیلم شناسی  رعنا آزادی ور

- سونامی( میلاد صدرعاملی، ۱۳۹۷)

- به وقت خماری( محمدحسین لطیفی، ۱۳۹۶)

- بهت( عباس رافعی، ۱۳۹۶)

- چهارراه استانبول( مصطفی کیایی، ۱۳۹۶)

- در وجه حامل( بهمن کامیار، ۱۳۹۶)

- حریم شخصی( احمد معظمی، ۱۳۹۶)

- لونه زنبور( برزو نیک نژاد، ۱۳۹۶)

- مرداد( بهمن کامیار، ۱۳۹۵)

- خشم و هیاهو( فیلم)( هومن سیدی، ۱۳۹۴)

- محمد رسول الله( فیلم)( مجید مجیدی، ۱۳۹۳)

- این سیب هم برای تو( فیلم)( سیروس الوند، ۱۳۹۳)

- خانه دختر( شهرام شاه حسینی، ۱۳۹۳)

- داره صبح میشه( فیلم)( یلدا جبلی، ۱۳۹۳)

- نخودی( فیلم)( جلال فاطمی، ۱۳۸۸)

- تهران در جستجوی زیبایی( مهدی کرم پور، ۱۳۸۷)

- درباره الی( اصغر فرهادی، ۱۳۸۷)

- خاک آشنا( بهمن فرمان آرا، ۱۳۸۶)

- پارک وی( فیلم)( فریدون جیرانی، ۱۳۸۵)

- زاگرس( فیلم)( محمدعلی نجفی( فیلم ساز)، ۱۳۸۴)

- کارگران مشغول کارند( فیلم)( مانی حقیقی، ۱۳۸۴)

- هوو( فیلم)( علیرضا داوودنژاد، ۱۳۸۴)

- مارمولک( فیلم)( کمال تبریزی، ۱۳۸۲)

- آفتاب پشت برف( رضا سبحانی، ۱۳۸۲)

شبکه خانگی:

- ماه تی تی( داوود میرباقری ۱۳۹۵)

- سریال جیران

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علیرضا یوسفی