یکشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ۱۹:۲۸

بازیگر نقش ستاره در سریال جیران کیست؟

بازیگر نقش ستاره در سریال جیران کیست؟
نهال دشتی بازیگر نقش ستاره در سریال جیران است. در ادامه با زندگی هنری و شخصی او آشنا می شویم.

تیتربرتر:‌ سریال جیران یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانهٔ تاریخی به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی احسان جوانمرد و فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه است. در ادامه به معرفی غزل شاکری بازیگر نقش ملک زاده آشنا می شویم.

خلاصه داستان سریال جیران

خلاصه داستان سریال جیران
خلاصه داستان سریال جیران

داستان سریال درباره‌ی عشق ناصرالدین شاه به یکی از زنان حرمسرایش به نام جیران است. جیران یکی از همسران محبوب و اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه بوده. جیران، با سایر زنان دربار ناصرالدین‌شاه فرق داشته. شیفته شکار و اسب سواری بوده و هنگام سواری، چکمه و لباس مردانه می‌پوشیده. اولین بار برای فرا گرفتن رقص به دربار قاجار راه پیدا می‌کند ناصرالدین شاه در اولین نگاه به او دل می‌بندد.

در خلاصه داستان سریال جیران آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است.

هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که : ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد … »

اسامی بازیگران و نقش هایشان در سریال جیران

بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ور، کتانه افشاری‌نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق‌نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن‌پور، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، انوش معظمی، پاشا جمالی، حسن مؤذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی‌پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی آشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و مریلا زارعی از جمله بازیگرانی هستند که در سریال جیران هنرنمایی کرده اند.

بیوگرافی نهال دشتی در سریال جیران

بیوگرافی نهال دشتی در سریال جیران
بیوگرافی نهال دشتی در سریال جیران

نهال دشتی (زاده ۱۳۷۱ در شهر تهران)، بازیگر ایرانی است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در تئاتر شروع کرد، و با سریال شهرزاد (مجموعه نمایش خانگی) بصورت رسمی معرفی شد. 

میزان تحصیلات نهال دشتی

خانم دشتی در رشته کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره می باشند.

نهال دشتی متاهل هستند؟

خیر ، خانم دشتی هنوز ازدواج نکرده اند و مجرد می باشند.

صفحه اینستاگرام نهال دشتی 

نهال دشت با آیدی nahaldashti در اینستاگرام فعالیت می کند.

وارد شدن نهال به عرصه تئاتر

وارد شدن نهال به عرصه تئاتر
وارد شدن نهال به عرصه تئاتر

خانم دشتی بعداز شرکت در ورکشاپ های بازیگری تصمیم گرفت در سال ۱۳۸۹ وارد تئاتر شود. ایشان با نمایش های هملت اتومبیل، علایم حیاتی و پرستار زمان فعالیت خود را در حوزه ی تئاتر آغاز نمود.

وارد شدن خانم دشتی در قاب تلویزیون

خانم دشتی با سریال جاده چالوس به کارگردانی آقای احمد معظمی وارد قاب تلوزیون شدند و با بازیگرانی نظیر بیژن امکانیان، فاطمه گودرزی، سیروس گرجستانی، محسن افشانی، سیما خضرآبادی، حدیث فولادوند و محمد شیری همبازی بودند. این سریال در آبان ماه ۱۳۹۳ از شبکه تهران پخش شد.

آنچه دیگران میخوانند:

به شهرت رسیدن نهال دشتی در سریال شهرزاد

شهرزاد سریالی به کارگردانی آقای حسن فتحی است که در ۳ فصل از شبکه نمایش خانگی منتشر شد و با استقبال مخاطبان قرار گرفت. نهال دشتی نقش میترا ، برادر فرهاد را در این سریال برعهده داشت و به خوبی از پس نقشش برامد.

خانم دشتی در سریال شهرزاد با بازیگران مطرح سینما همچون شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی, پریناز ایزدیار و علی نصیریان تجربه همکاری را داشته است.

آثار هنری نهال دشتی

آثار هنری نهال دشتی
آثار هنری نهال دشتی

این بازیگر جوان ساخت ۳ فیلم کوتاه و ۲ انیمیشن کوتاه را در کارنامه هنری خود داشته و بازی در ۵ فیلم کوتاه تعطیلات،چشم انداز یک رویا و .. را تجربه کرده است. نهال علاوه بر فعالیت در عرصه بازیگری سابقه ی مدلینگ نیز دارد.

آیا داستان سریال جیران براساس واقعیت است؟

آیا داستان سریال جیران براساس واقعیت است؟
آیا داستان سریال جیران براساس واقعیت است؟

فتحی برای اثر جدیدش برهه تاریخی جذابی از تاریخ معاصر ایران را انتخاب کرده که جذابیت بیشتری به این سریال داده است. داستان سریال درباره عشق ناصرالدین‌شاه به یکی از زنان حرم‌سرایش به نام جیران است.

جیران یکی از همسران محبوب و اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه بوده. جیران، با سایر زنان دربار ناصرالدین‌شاه فرق داشته. شیفته شکار و اسب‌سواری بوده و هنگام سواری، چکمه و لباس مردانه می‌پوشیده. اولین‌بار برای فراگرفتن رقص به دربار قاجار راه پیدا می‌کند ناصرالدین‌شاه در اولین نگاه به او دل می‌بندد.

باید خاطرنشان کرد که داستان سریال جیران دارای منبع تاریخی است و وقایع موجود در آن همگی بر اساس واقعیات نگاشته شده است. جیران نخستین سوگلی ناصرالدین‌شاه بود و ابتدا برای یادگیری رقص به دربار ناصرالدین‌شاه راه پیدا کرده بود. اما پادشاه در همان نگاه اول عاشق وی شده است.

حسن فتحی و شروع کار سریال جیران

کارگردان و نویسنده سریال جیران حسن فتحی است. این موضوع می‌تواند یک برگ برنده برای این سریال باشد چرا که او کارنام بسیار درخشانی در زمینه ساخت سریال‌های عاشقانه و تاریخی دارد.

حسن فتحی بعد از تجربه موفقیت‌آمیز سریال شهرزاد و بعد از تمام شدن فیلم سینمایی مست عشق (این فیلم درباره مولانا و شمس است) که از بازیگران ایرانی و ترکیه‌ای در آن استفاده کرده بود در جدیدترین اثر خود که برای شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود به زندگی ناصرالدین‌شاه و اتفاقات بعد از مرگ امیرکبیر می‌پردازد.

فتحی پیش‌تر سریال موفق شهرزاد را برای شبکه نمایش خانگی تولید کرده بود. ماجرای این سریال در سال ۱۳۳۲ جریان دارد و یک درام تاریخی و عاشقانه است که بازیگران توانمندی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال شهرزاد هم‌زمان در آلمان و آمریکا نیز پخش شد و یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های نمایش خانگی بود. همچنین موسیقی شنیدنی این سریال توسط محسن چاووشی خوانده شده که بسیار موردعلاقه و توجه مخاطب قرار گرفت.

آنچه تا به امروز در سریال‌های حسن فتحی تماشا کرده‌ایم آثاری برجسته با خط داستانی جذاب، بازی خوب و باورپذیر بازیگران و موسیقی منحصربه‌فرد بوده که بارها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

علاوه بر شهرزاد سریال‌های موفق و خاطره‌انگیزی همچون پهلوانان نمی‌میرند، شب دهم، روشن‌تر از خاموشی، میوه ممنوعه، مدار صفر درجه و زمانه را برای سیمای ملی تولید کرده بود که هرکدام در زمان خود از پرمخاطب‌ترین آثار تلویزیون محسوب می‌شدند. این موضوع باعث شده تا او شناخت بسیار مناسبی از انتظارات مخاطبان ایرانی به دست آورد.

وجود اسماعیل عفیفه در مقام تهیه‌کننده، مزیت دیگری بوده که این سریال را در کانون توجه قرار داده، چرا که ترکیب او با حسن فتحی در آثاری همچون همسایه‌ها، فردا دیر است، اشک‌ها و لبخند‌ها، در مسیر زاینده‌رود، میوه ممنوعه و زمانه همواره نتایج مناسبی را به دنبال داشته است.

این سریال در آبان سال ۱۳۹۸ توانست موفق به اخذ پروانه ساخت از شورای پروانه آثار غیرسینمایی شود.

 آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی