شنبه, ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ ۱۴:۲۹

پیش بینی آب و هوای مازندران در سیزده بدر 1401

پیش بینی آب و هوای مازندران در سیزده بدر 1401
پیش بینی آب و هوای مازندران در سیزده بدر 1401 را با تیتربرتر مشاهده کنید.

تیتربرتر؛ زمستان هنوز هم در مازندران نفس می‌کشد.

بارندگی در کدام شهرهای مازندران اتفاق می افتد؟

بارندگی در کدام شهرهای مازندران اتفاق می افتد؟
بارندگی در کدام شهرهای مازندران اتفاق می افتد؟

 

هوای مازندران با وجود گذشت ۶ روز از بهار هنوز هم حال و هوای زمستانی دارد.

اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: هوای مازندران امروز شنبه ۶ فروردین نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد خواهد بود.

وضعیت جوی مازندران روز یکشنبه نیمه ابری در ساعات بعدازظهر ابری (ارتفاعات مه ‏آلود) همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.  

آسمان مازندران روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده، درارتفاعات مه‏آلود با بارش پراکنده برف و باران و وزش باد از شب با کاهش ناپایداری و ابر خواهد بود.

پیش بینی کارشناسان هواشناسی از هوای مازندران

پیش بینی کارشناسان هواشناسی از هوای مازندران
پیش بینی کارشناسان هواشناسی از هوای مازندران

 

 «کبری رفیعی» تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز (ششم فروردین) و روزهای آتی اعلام کرد و اظهار داشت: در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان و مازندران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: امروز در بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، همدان، زنجان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و شمال شرق کشور در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان گلستان و ارتفاعات سمنان بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی افزود: فردا بخش‌هایی از شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر و روز دوشنبه علاوه بر سواحل خزر، مناطق شمالی و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده و گاهی وزش باد را تجریه خواهد کرد.

به گفته رفیعی روزهای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز نیز در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود و در مناطق مستعد گاهی سبب گرد و خاک خواهد شد.

وی ادامه داد: همین شرایط جوی در رزوهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب غرب و سواحل جنوبی کشور نیز انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر روز سه‌شنه هم در مناطق شرق و جنوب شرق پدیده غالب وزش باید شدید خواهد بود که در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

رفیعی گفت: از امروز تا روز سه‌شنبه آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود و روز دوشنبه و سه‌شنبه هم دریای عمان این شرایط را خواهد داشت.

وی افزود: آسمان تهران هم امروز در برخی ساعات با وزش باد شدید همراه می‌شود و در بعد از ظهر هم بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

به گفته رفیعی بیشینه دمای امروز تهران ۱۵ درجه و کمینه دما هم ۹ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط:

پیش بینی هواشناسی مازندران تا سیزده بدر 1401

پیش بینی هواشناسی مازندران تا سیزده بدر 1401
پیش بینی هواشناسی مازندران تا سیزده بدر 1401

 

هواشناسی مازندران با صدور اطلاعیه‌ای از تدوام شرایط ناپایدار جوی تا اواسط هفته آینده در این استان خبر داد.

هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای روز جمعه خود عنوان کرد که بر اساس تجریه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ، هوای استان از امروز تا دوشنبه هفته آینده علاوه بر بارش برف و باران ، با وزش باد و مه‌آلود همراه است.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که آسمان استان از امروز تا روز دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات نیز با بارش برف همراه است و از بعدازظهر روز دوشنبه از شدت ناپایداری‌ها کاسته می شود.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد بر خلاف این که دمای هوا از امروز تا روز دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین یک تا چهار درجه گرمتر می‌شود ، اما مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز در طی همین مدت شاهد کاهش دو تا پنج درجه‌ای دمای هوا خواهند بود.

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران از امروز تا روز دوشنبه بین دو تا پنج درجه سردتر می‌شود و بیشترین میزان کاهش دما در طی این مدت را در سیاه بیشه شاهد خواهیم بود. دمای هوای این منطقه از ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با پنج درجه کاهش در روز دوشنبه به چهار درجه سانتی‌‍گراد بالای صفر می رسد.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد بر خلاف مناطق کوهستانی، دمای هوا در مناطق و ساحلی از امروز تا روز دوشنبه آینده روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و این افزایش دما در شهرهای مرکزی و شرقی مازندران بیشتر از مناطق غربی است.

بیشترین میزان افزایش دما را در طی این مدت در شهرهای ساری، بابل، بابلسر، بهشهر، جویبار و فریدونکنار شاهد خواهیم بود، دمای هوای این مناطق از ۱۲ سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چهار درجه افزایش در روز دوشنبه به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کمترین میزان افزایش دما نیز در طی این مدت در شهرهای غربی مازندران با یک درجه افزایش مربوط به شهرهای تنکابن و رامسر است. دمای هوای این مناطق از ۱۱ درجه سانتی‌گراد در روز جاری با یک درجه افزایش در روز دوشنبه به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی مازندران شرایط جوی امروز استان در مناطق ساحلی و جلگه ای را  نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات ابری و مه آلود همراه با کاهش دما، گاهی با بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید و در روز شنبه را نیز نیمه ابری تا ابری، ارتفاعات گاهی مه آلود همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران نیز در روز یکشنبه آینده شاهد آسمانی نیمه ابری و در ساعات بعداز ظهر با افزایش ابر و احتمال مه صبحگاهی و در ارتفاعات نیز نیمه ابری در بعدازظهر ابری همراه با بارش پراکنده و مه آلود پیش‌بینی شده است.

طبق پیش‌بینی  هواشناسی، آسمان مازندران در روز دوشنبه هفته آینده نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه‏‌آلود با بارش پراکنده برف و باران و وزش باد و از شب با کاهش ناپایداری همراه است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که کیاسر با ۲۱.۲ و کلاردشت با ۵.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش نشان می‌دهد.

جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از ساعت ۲۰ امشب جمعه تا ساعت هشت صبح روز شنبه را با موج و باد متوسط و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی را تا ۱.۳ و در مناطق دور از ساحل را نیز تا ۱.۵ متر پیش‌بینی کرده است. 

برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوا کلیک کنید

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی