سه شنبه, ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ ۲۰:۵۳

آخرین وضعیت جاده های کشور در 2 فروردین 1401

آخرین وضعیت جاده های کشور در 2 فروردین 1401
رییس پلیس راه کشور آخرین وضعیت ترافیکی محورهای شمالی کشور را تشریح کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ با افزایش سفرهای نوروزی در روز دوم فرودین، مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش ۱۰ درصدی ترافیک در محورهای شمالی و ترددهای جاده‌ای در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ادامه ترافیک در محورهای شمالی کشور

ادامه ترافیک در محورهای شمالی کشور
ادامه ترافیک در محورهای شمالی کشور

با افزایش سفرهای نوروزی در روز دوم فرودین، مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش ۱۰ درصدی ترددهای جاده‌ای و ترافیک محورهای شمالی ساعت در ۲۴ گذشته خبر داد.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: «طی شبانه روز گذشته آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۴۹۲ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری نسبت به روز قبل ۱۰.۲ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۶.۰ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب نمایند.»

محورهای دارای بیشترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته

محورهای دارای بیشترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته
محورهای دارای بیشترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته

 

تداوم ترافیک سنگین جاده‌های شمال

تداوم ترافیک سنگین جاده‌های شمال
تداوم ترافیک سنگین جاده‌های شمال

به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در این باره گفت: به منظور تخلیه بار ترافیکی از ساعت ۱۲:۳۰ امروز تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب محور هراز ممنوع شد و این محور از مسیر جنوب به شمال یک طرفه شد.

وی با بیان اینکه این منع تردد به صورت موقت اعمال شده است، افزود: بعد از کاهش بار ترافیکی، هر دو مسیر دوباره بازگشایی خواهد شد.

شیرانی با اشاره به یک طرفه شدن جاده چالوس نیز گفت: در این محور هم همانطو که قبلا اعلام شده بود، تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب محور کرج-چالوس ممنوع است، لذا رانندگان و مسافرانی که قصد بازگشت از شمال به جنوب را دارند می بایست در این مدت از محور فیروزکوه تردد کنند.

برف و ‌‌باران در برخی جاده‌های‌ 12 استان‌

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره وضعیت جوی جاده‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، البرز و مازندران و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان‌، گلستان، تهران، مرکزی‌، همدان‌، کرمانشاه‌، لرستان و ایلام داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در محور چالوس ‌بارش پراکنده برف و باران و در آزادراه تهران - شمال‌ بارش پراکنده باران‌‌ گزارش شده است.

وی افزود: ‌در دیگر جاده‌‌های کشور بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده، ‌ مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن ها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه ‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از دو هزارو ۴۹۲ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۱۰.۲ درصد افزایش تردد را نشان می دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۶.۰ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ انجام شده که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنید.

براساس این گزارش محورهای آزادراه تهران - کرج، آزادراه کرج – تهران، آزادراه تهران – قم، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه کرج – قزوین و آزادراه قم - تهران بیشترین ترددها طی ۲۴ ساعت گذشته را داشته‌اند.

مطالب مرتبط:

تردد سنگین در آزادراه‌ تهران- شمال

تردد سنگین در آزادراه‌ تهران- شمال
تردد سنگین در آزادراه‌ تهران- شمال

عادل مصدقی معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، اظهار کرد: در استان تهران بیش از ۳۰ دوربین نظارتی وجود دارد و بر اساس مشاهدات همچنان بار ترافیکی از محورهای استان تهران به دیگر استان‌ها مشاهده می‌شود.

وی گفت: سنگین‌ترین ترافیک در محور هراز و محدوده مشا تا امامزاده هاشم است.

مصدقی بیان کرد: تردد پرحجم اما روان در آزاد راه‌های تهران- شمال و تهران- قم هم وجود دارد و هموطنان در حال خروج از استان تهران هستند.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اضافه کرد: در آزاد راه تهران- پردیس محدوده عوارضی نیز شاهد بار ترافیکی سنگین هستیم.

مصدقی تصریح کرد: امیدواریم مسافران به ویژه رانندگان با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، سفر سالم و شادی را داشته باشند.

وی به شرایط جوی راه‌های استان تهران اشاره و گفت: بر اساس هشدار زردی که سازمان هواشناسی اعلام کرده در آینده نزدیک، شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان تهران خواهیم بود.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: مسافران حتما تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و وسایل گرم را در طول سفر به همراه داشته باشند.

مصدقی عنوان کرد: همکاران ما در طول شبانه روز با سامانه ۱۴۱ در خدمت هموطنان هستند و مسافران قبل از عزیمت به جاده ها از وضعیت راه‌ها و جوی با خبر شوند.

ترافیک در برخی از استان های پرجمعیت

ترافیک در برخی از استان های پرجمعیت
ترافیک در برخی از استان های پرجمعیت

سرهنگ فرهاد ذاکری منش در قزوین، بار ترافیکی در راه‌های استان همچنان نیمه سنگین بوده و بویژه در محور و باند شمالی و بویژه در گیت‌های عوارضی ترافیک بیشتر و مقطعی است.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: به علت بارندگی شاهد لغزندگی، کاهش دید در جاده‌ها هستیم و بویژه در گردنده‌ها باتوجه به مه و شرایط جوی رانندگی رانندگی سخت است.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان ترافیک در محور قزوین-رشت است و مسافران در مسیر منجیل و رودبار هم با ترافیک چهار ساعته مواجه خواهند شد و لازم است برای سفر این موارد را درنظر داشته باشند.

ذامری منش تاکید کرد: از رانندگان تقاضا داریم فاصله طولی را رعایت کرده و از ترمز و تغییر مسیر ناگهانی هم پرهیز کنند تا سفر ایمنی داشته باشند.

جاده های کرمانشاه لغزنده است

سرهنگ "کیخسرو دستغیب" اظهار داشت: به رانندگانی که قصد سفر دارند توصیه می شود قبل از سفر با تماس با شماره 141 از وضعیت راه ها مطلع شوند.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب از مهمترین مواردی است که در پیشگیری از تصادفات در جاده های لغزنده مؤثر می باشد.

دستعیب خاطرنشان کرد: رانندگان همچنین قبل از حرکت باید از سالم بودن برف پاکن ها، چراغ، سیستم ترمز و بخاری اطمینان حاصل کرده و سپس در جاده حضور پیدا کنند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه افزود: پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و رعایت فاصله طولی مناسب با خودروهای جلویی و بغل دستی از مهمترین نکاتی است که می تواند در کاهش سوانح تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی در پایان از حضور 75 تیم پلیس راه در جاده های استان به منظور کمک به مردم و مسافران نوروزی و همچنین برخورد با رانندگان متخلف خبر داد.

تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۶۰ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

غلامرضا رسول زاده، با بیان اینکه به دنبال بارش برف و کولاک روز گذشته راه ارتباطی ۱۶۰ روستای استان بسته شده بود، افزود: روز گذشته با تلاش راهداران راه ارتباطی ۱۰۰ روستا بازگشایی شد و تلاش می شود تا پایان امروز راه ارتباطی بقیه روستاها نیز که بیشتر آن ها در مناطق کوهستانی و سخت عبور واقع هستند، بازگشایی شود.

وی اظهار داشت: عمده این روستاها در شمال شرق استان و در شهرستان های اهر، کلیبر، ورزقان و خداآفرین قرار دارند و هم اکنون فعالیت راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها متمرکز شده است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی راه های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آن ها به صورت روان و بدون هیچ مشکلی در جریان است.

رسول زاده، ادامه داد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای ادامه بارش پراکنده در چند روز آینده و شلوغی جاده ها، مسافران و رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت با خود زنجیرچرخ، تجهیزات زمستانی و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

 وی راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام و یادآوری کرد: مردم و مسافران در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

 آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

مطالب مرتبط:

گردآورنده: زهره شعبانی