چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۰۸

گزارشگر دربی 26 اسفند 1400 کیست؟

گزارشگر دربی 26 اسفند 1400 کیست؟
گزارشگر دربی 26 اسفند 1400 مشخص شد.

تیتربرتر؛ آخرین شهرآورد قرن، پنجشنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۶ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

بنابر اعلام میثم فضلعلی، مدیر گروه ورزش شبکه سه ویژه برنامه «فوتبال برتر» همزمان با پخش نودوهشتمین یا آخرین شهرآورد قرن، پنجشنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۶ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

پخش آخرین دربی قرن با گزارش جواد خیابانی

 پخش آخرین دربی قرن با گزارش جواد خیابانی
پخش آخرین دربی قرن با گزارش جواد خیابانی

 

با گزارش جواد خیابانی ،اجرای این برنامه توسط محمدرضا احمدی، با حضور میهمانانی همچون سیروس دین محمدی، رضا شاهرودی، محسن خلیلی و آرش برهانی، با تولید و پخش آیتم‌های جذاب و متنوعی در استودیوی اختصاصی «فوتبال برتر» همراه خواهد بود.

بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال نیز که در هفته بیست و سوم لیگ برتر برگزار می‌شود توسط ۱۴ دوربین HD پوشش و از ساعت ۱۷:۳۰ و با گزارش جواد خیابانی به صورت مستقیم، با صدای استریو از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

بیوگرافی جواد خیابانی

جواد خیابانی متولد 27 آبان 1345 در کرج، گزارشگر است. فارغ التحصیل دکترای آسیب شناسی ورزشی و دو فوق لیسانس مدیریت رسانه و مدیریت استراتژیک و دو لیسانس مهندسی متالورژی و کارشناسی تربیت بدنی است. وی اصالتا اهل تبریز و تورک زبان ولی ساکن کرج است.

ازدواج جواد خیابانی

جواد خیابانی 21 سال پیش با بهناز خیابانی ازدواج کرده است این زوج در سال 1376 صاحب دختری بنام نگار شدند که تنها فرزند آنها می باشد.

شروع فعالیت گزارشگری جواد خیابانی

علاقمندی به اجرا و گزارشگری از همان دوران تحصیل ابتدایی در تهران و در دهه 1350 در دبستان جیحون، در وجودش شکل گرفت. مجری مراسم صبحگاه مدرسه و گزارش تمرین ورزش صبحگاهی برای همه مدرسه، آغاز مسیر تحقق آرزوهای بزرگش بود که خیلی زود به آن رسید. همه چیز از سال 71 وقتی 26 ساله بود شروع شد. در آن سال برنامه آنچه شما خواسته‌ اید از شبکه یک پخش می‌ شد برنامه‌ ای که از افراد علاقمند به گزارشگری خواسته شد تا به سازمان نامه بنویسند.

جواد خیابانی پس از دیدن این برنامه، نامه‌ ای به صدا و سیما نوشت با این مضمون که همه حرف‌ هایتان راست نیست و دست از این کارها بردارید، آمدن به تلویزیون پارتی می‌ خواهد. واکنش خالقی تهیه کننده آن برنامه به نامه بسیار جالب بود. زیرا پس از خواندنش، به خیابانی زنگ زد و گفت تحت تاثیر نامه‌‌ اش قرار گرفته و برای حضور در تست گزارشگری از او برای حضور در صداوسیما دعوت کرد

خیابانی می گوید : آذر ماه سال 1371 بود که رفتم و تست دادم سپس نخستین برنامه‌ ای که اجرا کردم، برنامه مسابقه فوتبال بود.

دیدار ایران و استرالیا در آخرین بازی پلی آف جام جهانی 1998 فرانسه که به حماسه ملبورن معروف شد سکوی پرتابی عالی برای وی بشمار می آید

او در این بازی لقب غزال تیزپای آسیا را به خداداد عزیزی داد.

مطالب مرتبط:

مصاحبه با جواد خیابانی

مصاحبه با جواد خیابانی
مصاحبه با جواد خیابانی

 

من از عادل تست مجری گری گرفتم، ورود عادل فردوسی پور به تلویزیون با تست من بوده است به او گفتم سعی نکن مثل من بشوی پسعی کن عادل فردوسی پور بشی … جواد خیابانی در انتخابات مجلس 95 ثبت نام کرد ابتدا ماجرای مدارک تحصیلی وی حاشیه ساز شد ولی با تایید آن ها نیز در نهایت یک ماه قبل از شروع از انتخابات کناره گیری کرد. خیابانی علاوه بر کار گزارشگری و تهیه کنندگی چند برنامه ورزشی و اجتماعی، یک دفتر تبلیغاتی با عنوان کانون آگهی و تبلیغاتی دارد.

ظاهرا زمانی که خیابانی در سازمان صدا و سیما حضور ندارد می توانید او را در دفتر تبلیغاتی اش در سعادت آباد پیدا کنید. وی همچنین یکی از سهامداران و نماینده شرکت جیووا که مدتی تامین کننده لباس های تیم ملی ایران را برعهده داشت می باشد که از همان ماجرا با کارلوس کی روش وارد اختلاف شد.

ماجرای سوتی های جواد خیابانی

در طول گزارش مسابقات فوتبال اشتباهات زیادی می‌ کند که بینندگان از آن به عنوان سوتی یاد می‌ کنند، خیابانی از این حیث یکی از پراشتباه‌ ترین گزارشگران است. هرچند خودش اعتقاد دارد اشتباهات او به اندازه اشتباهات دیگران نیست. شوخی هایی که مردم می کردم اوایل دخترم را اذیت می‌ کرد اما با نگارم حرف زدم و گفتم خودش را درگیر این حرف‌ ها و نقدها نکند. گفتم به هرحال این هم کار من است و یک سری آدم هم بیکار هستند و اذیت می‌ کنند، تو ناراحت نشو و این شکلی اوضاع بهتر شد. خیابانی این سال‌ ها 27 عنوان کتاب منتشر کرده است مهمترین آنها، تاریخ یونان، زندگینامه پپ گواردیولا، خاطرات استرالیا و جام جهانی فرانسه است

افتخارات جواد خیابانی

  • جواد خیابانی در سال 1377 موفق شد جایزه بهترین گزارشگر فوتبال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دریافت نماید
  • در سال 1378 نیز از سوی مجله سروش و با انتخاب خوانندگان این مجله بعد از حسین الهی قمشه‌ ای به عنوان محبوب‌ ترین چهره تلویزیونی در ایران دست یافت
  • در سال‌ های 1384 و 1386 به عنوان بهترین مجری برنامه‌ های ورزشی انتخاب شد

جواد خیابانی در ماجرای زلزله کرمانشاه؛ کار و زندگی اش را ول کردن و با راه اندازی کمپین خیابانی جمع آوری کمک های مردمی به شدت سنگ تمام گذاشت.وی مدت هاست از عارضه ستون فقرات به دلیل وزن زیاد رنج می برد که در نهایت سال 96 در بیمارستان بین المللی تبریز خود را به جراحان سپرد. بتازگی انتشار چند عکس جدید از جواد خیابانی که مدت هاست در تلویزیون حضور ندارد موجب شگفتی و در عین حال نگرانی دوست دارن این مرد با اخلاق شده است. او که بعلت وزن زیاد از مشکلات ستون فقرات رنج می برد حالا در یک رژیم سنگین غذایی می باشد، ایشان این روزها در حال تهیه یک مستند ورزشی از چهره های قدیمی است.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علیرضا یوسفی